Boeken die ik heb gekocht, maar waarvan ik eigenlijk niet weet waarom

Nu (hoop ik) denk ik beter na als ik boeken koop, maar vorig jaar en die jaren daarvoor was ik nogal dom bezig en kocht ik alles wat goedkoop was (of juist niet) en doen die boeken niets anders dan verstoffen op mijn boekenkast. Wat een verspilling van geld. *zucht* Hier dus een lijstje met boeken die ik ooit heb gekocht en waarvan ik eigenlijk niet weet waarom ik ze heb gekocht.


Edelsteen-trilogie van Kerstin Gier
Vorig jaar was een aanbieding in de boekhandel dat je de Edelsteen-trilogie kon kopen in hardcover voor €25,-. Mijn domme oude zelf besloot het te kopen en dat is letterlijk alles wat ik heb gedaan met deze boeken. Ik weet niet meer wanneer ik ze heb gelezen (in ieder geval voordat ik een Goodreads-account aanmaakte, wat in de zomer van 2014 was), maar ik ben eigenlijk ook niet van plan om ze te herlezen. Deze trilogie is in het Nederlands niet normaal dik (heb je ooit naar het derde boek gekeken?! Jeetje.), dus daar gaat mijn ruimte. Wie weet of ik deze boeken ooit weg doe. De covers zijn wel cool, maar dat was het ook wel.


Niet te Filmen! van Sophie Kinsella
Toen de V&D vorig jaar failliet ging en alles voordeel kreeg kocht ik dit boek die ik in oktober 2015 heb gelezen. Ik weet nog wel dat ik het een leuk boek vond en het daarom wilde hebben, maar een herlezing staat niet in de planning, dus heb ik ook met dit boek nog niets gedaan. Best wel jammer, eigenlijk.


Breaking Dawn van Stephenie Meyer
In 2014 ging ik naar een boekenfestijn (volgens mij die van Eindhoven) en zag ik daar een speciale editie liggen van Breaking Dawn liggen. Ik heb de Twilight-saga in 2011/2012 gelezen, maar ik hoef het niet te herlezen en ook weer bij dit boek is het geval dat het super dik is. Er zit in dvd/cd bij deze editie, maar zoals je ziet heb ik er nog steeds niets meegedaan, aangezien ik niet weet wat het precies is.


Het Wonderkabinet van Brian Selznick
Bij dezelfde boekenfestijn kocht ik dit boek, wat ook erg dik is, maar om dezelfde reden als Niet te Filmen!. Er staat alleen geen herlezing in de planning, dus heb ik met dit boek ook niets gedaan. Prachtig.


Gone: Rache van Michael Grant
Op mijn vakantie in Berlijn vorig jaar kocht ik drie boeken in het Duits en wat heb ik daar een spijt van. Ik kan geen Duits, de boeken zijn alle drie super dik en ze verstoffen alleen maar. Had ik ze maar laten kopen door iemand die ze wel zou lezen... Deze heeft wel coole oranje pagina's, maar dat was het ook wel.


Everflame: Feuerprobe van Josephine Angelini
Boek twee van mijn drie Duitse boeken. Ik ben hier in begonnen, maar ik vond het verhaal zo stom en saai dat ik er nooit meer in verder ben gegaan.


Dark Triumph van Robin LaFevers
In 2015 ging ik op vakantie naar Taiwan en er was een Engelstalige boekhandel failliet gegaan, dus alles had 90% korting. Aangezien ik nauwelijks iets echt goed kende, maar wel veel dingen hérkende, kocht ik Dark Triumph. Ik wist dat het het tweede deel was, dus ik dacht, ah, ik koop ooit wel eens Grave Mercy. Niet dus. Ik bedoel, ik moet het nog steeds kopen. *zucht*


Goldie Cox: Die Stadt der Lügen van Lian Tanner
Het laatste Duitse boek die ik kocht bij mijn vakantie in Duitsland was deze. Volgens mij was het maar drie euro en omdat de cover mij aansprak nam ik het mee. Ik heb het nooit gelezen en ik weet ook niet of ik het ooit gá lezen, maar het ziet er in ieder geval cool uit.

Koop jij ook wel eens boeken waarvan je niet weet waarom?

Reacties

Populaire posts