Musicals die ik in het echt zou willen zien

Eind vorig jaar raakte ik plotseling helemaal geobsedeerd door musicals, wat ik in deze blogpost al eerder heb gezegd. Nu zijn we weer een paar maanden verder en ja hoor, ik heb weer nieuwe obsessies kunnen toevoegen. Hier heb ik dus een lijstje met musicals die ik ooit graag in het echt zou willen zien.



Les Misérables

Over: de Franse Revolutie met Jean Valjean in de hoofdrol, die negentien jaar een gevangene is geweest, en hoe zijn leven daarna is gegaan

Deze musical is een klassieker. Ik bedoel, wie heeft hier nou weer nóóit van gehoord? Zeker nadat er in 2012 een verfilming van is verschenen met een groot aantal bekende acteurs. Ik zag Les Mis altijd als mijn favoriete musical, maar dat kwam omdat ik maar vier musical-films had gezien en deze mijn favoriet daarvan was. Toch zou ik het graag in het echt willen zien, want het is best wel goed. Wel een beetje cliché (namelijk dat veel mensen deze als favoriet hebben), maar nog steeds best wel goed. 


Hamilton

Over: de Amerikaanse Revolutie met Alexander Hamilton in de hoofdrol en hoe zijn leven is verlopen

Haha. Waarom ook niet? Vorig jaar raakte ik (in de zomer?) geobsedeerd met Hamilton, nadat bijna alle Amerikanen hier al fan van waren geworden. Niet dat ik Amerikaans ben, maar aangezien dit eenmaal een Amerikaanse musical is, zijn de meeste fans ook Amerikaans. Denk ik. Hoe dan ook, ik ben verknocht geraakt aan de soundtrack, dus ik zou het super graag live willen zien. Wel met Lin-Manuel Miranda en de rest van de originele  Broadway-cast in de hoofdrol, maar ik denk niet dat dat nog ooit zou kunnen gebeuren. 


Dear Evan Hansen

Over: Evan Hansen die liegt over een vriendschap die hij zou hebben gehad met een schoolgenoot die zelfmoord heeft gepleegd

En daar hebben we het dan: de musical die vorig jaar een Grammy-award heeft gewonnen voor 'Best Musical Theater Album'. Ik ben het er mee eens, al zou ik niet zeggen dat het de beste album ooit is, maar ja, welke is het dan wel? In ieder geval, ik zou Dear Evan Hansen super graag live willen zien, alleen wil ik, net zoals bij Hamilton, het met de originele Broadway-cast zien... Ik bedoel, Ben Platt zit erin.


The Book of Mormon

Over: twee Mormoonse missionarissen gaan naar Uganda om hun geloof te verspreiden (maar het is hilarisch en grof)

Om de een of andere reden spreken revoluties en religie mij in musicals wel aan, terwijl ik het vreselijk vind als boeken hierover gaan. Een goed voorbeeld daarvan is The Book of Mormon (klein detail: het is gemaakt door de makers van South Park). En ik ben er gek op. Daarom wil ik het dolgraag in het echt zien. Ook hier zou ik het met de originele cast willen zien, of met Ben Platt en Nic Rouleau in de hoofdrol. Oeps. 


Natasha, Pierre and the Great Comet of 1812

Over: zeventig pagina's uit War and Peace van Leo Tolstoy over Natasha, Andrey, die er niet is, Pierre en Anatole. En nog een aantal andere personages, zoals Balaga, maar die is er alleen voor de lol

Met Natasha, Pierre and the Great Comet of 1812 ben ik nog niet helemaal geobsedeerd geraakt, maar ik heb gehoord dat dit zo'n musical is waarvan je het eerst moet hebben gezien om daarna pas de meerderheid van de muziek te kunnen waarderen. O, en het podium is best wel bijzonder, dus ik zou dat ook graag in het echt willen zien.

Welke musical zou jij graag in het echt willen zien?

Reacties

Populaire posts