Recap maart

Ook in maart zijn er een heleboel nieuwe dingen gebeurd. Ik was van plan een aantal op te noemen, maar omdat ik er niet zo veel heb opgeschreven, lijkt dat me geen goed idee. Wel kan ik je vertellen dat april (hopelijk) een toffe maand gaat worden, want hét evenement van het jaar komt er weer aan!

Divide van Ed Sheeran




Maart begon al goed, omdat Ed Sheerans nieuwe album eindelijk verscheen! Diezelfde dag zette hij (of in ieder geval iemand van zijn team) alle nummers op YouTube en na ze één keer te hebben geluisterd bestelde ik het album. Ik was toch al van plan dat te doen, maar hé, ik móést het per se hebben nadat ik de nummers gehoord had. (Normaalgesproken koop ik albums pas als ik ze voor een aardig prijsje zie liggen.) Hierboven heb ik trouwens Galway Girl gelinkt, een van mijn favorieten (al zijn ze allemaal mooi).

Stage Gottmer



Ik heb voor het eerst stage gelopen! En dat niet alleen, maar ook nog eens bij een uitgever. Ik had een aantal uitgevers gemaild of ik bij hen stage mocht komen lopen en uit degenen die hebben geantwoord, heb ik Gottmer gekozen. Ken je Gottmer niet? Dat is de uitgever van De Grijze Jager en Dikkie Dik. Misschien komt het je nu wel bekend voor. Over mijn stage heb ik een verslag geschreven, dus als je benieuwd bent kun je die hier vinden.

Celebrate Books box 'Hof van Vleugels en Verwoesting'

Toen bekend werd gemaakt dat Celebrate Books een box zou maken met het thema Hof van Doors en Rozen, was ik ontzettend enthousiast. Ik wist niet dat ze die boxen zo snel al zouden verkopen, maar goed, ik heb er eentje van besteld. Aangezien ik de eerste twee boeken in het Nederlands heb, was het voor mij niet zo moeilijk om te kiezen tussen de Nederlandse en Engelse versie. Nou, ik ben benieuwd.

Moonlight

Afbeeldingsresultaat voor moonlight poster

Ik heb er nog steeds geen recensie van geschreven, maar ik heb iets van twee weken geleden Moonlight in de bioscoop gezien. Ja, de Moonlight van de Oscars. Om heel eerlijk te zijn wilde ik het al zien vóórdat het Oscars had gewonnen en ik vind het irritant dat ik het er steeds bij moet zeggen, maar ik wil niet dat mensen denken dat ik deze film heb gekeken omdat het de Oscar van Best Picture heeft gewonnen. Wat ik ervan vond? Mooi.

Riverdale break

Zoals je misschien al hebt gezien in mijn vorige recap, ben ik begonnen met het kijken van Riverdale en is die serie opgeklommen tot mijn nummer drie van favoriete tv-series. Sindsdien keek ik elke week de nieuwe aflevering, totdat ze besloten om drie weken pauze te nemen. DRIE WEKEN GEEN RIVERDALE. Ik was boos. Nu zijn we verder gegaan met aflevering acht, wat een prachtige aflevering was, dus ik ben weer blij, maar serieus. DRIE WEKEN. Wel heb ik in die tussentijd alles herkeken, dus dat was ook leuk.

All the Crooked Saints cover reveal


30025336

Wat is een maand toch zonder cover reveals? Deze maand werd de cover onthuld van All the Crooked Saints van Maggie Stiefvater. In het begin was ik geschokt met de cover, omdat de tijdelijke cover donkerblauw was met een witte uil. Deze.


De echte cover? Die heeft een hele andere vibe. Het is ook mooi, op zijn eigen manier. Welke ik mooier vind? De rechter, al zou ik die misschien niet zo snel oppakken als bij de eerste. Nou... eigenlijk heb ik geen idee. Wat ik wel wil zeggen, is dat ik het stom vind dat dit boek al een heel laag cijfer heeft op Goodreads (op dit moment is het een 2.87 van de 5.00) terwijl het nog niet eens is verschenen! Het komt door de flaptekst, omdat daarin staat dat het over Mexico of zo gaat en 'Bicho Raro' en veel Spaanstalige mensen zich aangesproken voelen omdat het hen zou moeten beledigen en het daarom nu al één ster hebben gegeven omdat ze al 'weten' dat ze het slecht gaan vinden en ze vinden dat Maggie Stiefvater culturen verpest en allerlei stomme dingen. Wat is dit voor flauwekul?! Misschien is het boek wel heel goed en sorry als je niet blij bent, maar kom op: we gaan toch geen boeken één ster geven voordat we zelfs weten wát er allemaal in het verhaal gebeurd?! Maggie wordt alleen maar verdrietig gemaakt. Kun je gewoon niet dit boek verwijderen uit je Goodreads-lijst, want hier wordt niemand blij van.

It trailer



Goed. Nu weer naar iets leukers. Vorig jaar zag ik Stranger Things en ik vond het helemaal te gek. Zó te gek zelfs dat ik alle films wilde zien waar de hoofdpersonen in zouden spelen of al hadden gespeeld (voornamelijk die met Finn Wolfhard, omdat Mike mijn favoriete personage was naast Eleven en Will). Een van die films was It. De reboot van It uit 1990, die weer gebaseerd was op het boek It van Stephen King. De originele film zag ik op tv tijdens Halloween en het boek heb ik al in bezit, maar moet ik nog lezen. En vorige week verscheen de trailer van de nieuwste versie! Ik wil niet gemeen zijn, maar is deze film niet meer comedy dan horror? Ik bedoel, ik moest lachen om alles in deze trailer. Als Georgie zijn hoofd stoot, als Pennywise te zien is, als er staat 'Terrifying novel'... Letterlijk, bij alles. Hopelijk barst ik niet in lachen uit als ik deze film kijk in de bioscoop.

13 Reasons Why op Netflix


En natuurlijk komt Netflix weer aan de beurt. Op 31 maart verscheen overal ter wereld de 13-aflevering lange tv-serie 13 Reasons Why, gebaseerd op het gelijknamige boek van Jay Asher. Ik heb het boek (nog steeds) niet gelezen, maar ik ben wel al begonnen met de serie en aan de ene kant ben ik blij dat ik het boek niet heb gelezen omdat ik niet weet wat Hannah over Clay gaat zeggen, maar aan de andere kant vind ik het ook stom, omdat ik niet kan zeggen of dit een goede verfilming is. Urgh. Het enige wat ik stom vind is dat zelfmoord heel erg wordt geromantiseerd, en daar houd ik niet zo van (romantiseren, bedoel ik). Leuk weetje: wist je dat Ross Butler, de acteur die in deze serie Zach speelt, ook in Riverdale te zien is als Reggie?

Wat heb jij in maart gedaan?

Reacties

Populaire posts