2018

En 2017 is alweer bijna voorbij. Hoezee. Helaas ben ik weer in een leesdip terecht gekomen (op precies hetzelfde moment als in 2016! Wonderbaarlijk!), maar eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet erg, want je moet lezen als je er zin in hebt en jezelf verplichten is niet goed (lezen is een hobby!). Een pluspunt is dat ik een nieuwe hobby heb ontdekt. Nou ja, 'hobby' is ook een groot woord, omdat ik alleen interesse heb gekregen om ernaar te kijken en te luisteren en niet om zelf deel te nemen. Wat dat is? Musicals!

Ik kende het concept natuurlijk al, aangezien ik de films van West Side Story, Les Misérables, The Phantom of the Opera en nog veel meer heb gezien, maar een echte fan was ik niet. Wel van Les Misérables, maar dat was het ook wel. Dit jaar werd ik fan van Hamilton en daar bleef het ook bij, totdat ik achter Dear Evan Hansen kwam (dat was vorige week). En nu ben ik fan (en ook van The Book of Mormon, die is hilarisch). Je kunt al raden waar ik de hele dag naar luister. Ik weet het, het begint een beetje irritant te worden.

Laat ik maar snel stoppen met die musicals, want anders wordt deze hele blogpost gewijd aan al die geweldige verhalen en liedjes. Hier heb ik een lijstje gemaakt met dingen waar ik me op of die gaan gebeuren in het hopelijk prachtige 2018. Geen boeken, want die behandel ik een andere keer.

Image result for mania fall out boyImage result for voicenotes charlie puth

19 januari: Mania & VoiceNotes
Het prachtige jaar begint met twee albums die uitkomen van twee van mijn favoriete artiesten: Fall Out Boy en Charlie Puth. Ze (de albums) allebei al, van wat ik heb gehoord, geweldig, dus ik kan niet wachten om álle liedjes te horen.

Related image

14 februari: Black Panther
Misschien is het je ontgaan, maar ik ben fan van de Marvel Cinematic Universe. Ik ga geen Marvel zeggen, want ik heb de strips (helaas) nog nooit gelezen. In februari komt in ieder geval de nieuwste film uit en ik kan niet wachten. Black Panther had niet per se mijn aandacht getrokken in Captain America: Civil War, maar dat maakt niet uit, want meer MCU is beter.

Image result for evolve imagine dragons

19 februari: Imagine Dragons
Ik ga Imagine Dragons weer live zien! Ditmaal is het voor de Evolve World Tour. Hoewel ik niet zo'n grote fan ben van hun nieuwste album Evolve, kan ik toch niet wachten om hen live te horen. Smoke + Mirrors is en blijft mijn favoriet en Imagine Dragons is mijn favoriete band #1, dus...

Image result for ready player one poster

29 maart: Ready Player One
Ik heb het boek van Ready Player One in februari 2015 gelezen, dus toen ik erachter kwam dat er een film van zou komen (en ook nog eens geregisseerd door Stephen Spielberg!) was ik dolgelukkig. Of ik deze film wil zien? Uiteraard.

Image result for yalfest logo

22 april: YALFest NL 2018
Ook volgend jaar ga ik naar YALFest toe. Dit wordt de derde keer, dus ik ben benieuwd hoe het deze keer gaat zijn. Op dit moment heb ik nog niets gelezen van de schrijvers die uitgenodigd zijn. Ik heb nog veel werk te doen!

Image result for infinity war poster

25 april: The Avengers: Infinity War
Zoals ik bij Black Panther al zei ben ik fan van de MCU. Daarom wil ik ook heel graag naar Infinity War. Dit doet mij denken aan Age of Ultron, wat de eerste MCU-film was die ik in de bioscoop zag... Wauw, dat was al in 2015...

14 mei: Examens :(
Jep. Wat verheug ik mij er op.

Image result for interactive introverts poster

2 juni: Interactive Introverts
Gelukkig wordt ik na mijn examens beloond met deze fantastische show van Dan en Phil! Dat zijn YouTubers, als je dat nog niet wist. Het wordt nog erger, want ik heb niet alleen kaartjes gekocht om deze YouTubers te zien, maar ook om ze te ontmoeten. Hehe. Helaas was mijn portemonnee hier niet zo blij mee.

Image result for love simon poster

14 juni: Love, Simon
Wat?! Hier kwam ik net pas achter, maar Love, Simon komt in Nederland pas in juni uit in plaats van in maart?! WTF?! Ik kan niet zo lang wachten! Ik verheugde mij er al op om het in maart te zien! Urgh. Nou ja, ik kan toch niets doen behalve wachten. Helaas.

Londen?
In de zomer ga ik misschien naar Londen. Dit is dan niet met mijn ouders, maar met een vriendin, dus ik weet niet of het wel doorgaat qua tijd en geld. Als het wel doorgaat ben ik zielsgelukkig, want Londen is mijn lievelingsstad en ik wil Forbidden Planet echt nog een keer bezoeken. Wat ik wel jammer vind is dat ik waarschijnlijk geen tijd en geld heb om een musical te zien...

Canada (+ New York City?)
In de zomer ga ik misschien met mijn ouders op vakantie naar Canada. Nou ja, dat is het plan, dus er is een grote kans dat het doorgaat. Aangezien mijn ouders naar Quebec en zo willen, is er een miniscule kans dat we ook naar New York City gaan. Ik hoop van wel, maar ook niet, want dan ben ik verdrietig dat we geen Hamilton kunnen zien. En ook geen Dear Evan Hansen. En The Book of Mormon...

Universiteit?
Tja, dit ligt allemaal aan mijn examens, maar als ik slaag ga ik naar de universiteit. Ik moet mij wel nog inschrijven.

Image result for the crimes of grindelwald

16 november: Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald
De officiële datum voor Nederland is nog niet bekend, maar in de VS en in Groot-Brittanië komt de nieuwe Fantastic Beasts uit op 16 november. Hier verheug ik mij uiteraard op, al vind ik de titel een beetje cringe-y. Een vriendin wees mij erop dat de Harry Potter-boeken ook cringe-y titels hadden en waar ik haar groot gelijk in gaf. Het ligt gewoon aan J.K. Rowling, denk ik.

Image result for cats musical poster

27 december: Cats
Om het jaar af te sluiten ga ik naar de eerste officiële musical ooit! (Op de basisschool was ik ooit naar de muisical van Geronimo Stilton gegaan, maar die tel ik niet mee.) Het verhaal ken ik niet en de liedjes ook niet, op Memory, Jellicle Cats en Mr. Mistoffelees na. Ik ben benieuwd!

Wat ga jij in 2018 allemaal doen?

Reacties

Populaire posts