Juni & Juli Book Haul

Zoals je misschien wel gemerkt hebt heb ik vorige maand geen book haul geplaatst, dus heb ik besloten om de boeken die ik toen heb gekocht in deze book haul te plaatsen! Wow, wat geweldig! Ik weet het. Het is eigenlijk best erg, want deze twee maanden heb ik tien boeken gekocht en eentje gekregen. TIEN BOEKEN. Waarom kan ik geen maand leven zonder een boek te kopen?

Ik begon de maand juni met een bestelling via bookdepository.com, omdat er een aantal boeken verschenen waren die ik graag wilde lezen (en die vervolgen waren van series die ik was begonnen). Als eerste bestelde ik The Dark Prophecy van Rick Riordan, het tweede deel van The Trials of Apollo. Hoewel ik het eerste deel niet echt fantastisch vond moest ik deel twee toch kopen, omdat Rick Riordan een van mijn favoriete schrijvers is. Op dit moment dan, want ik begin zijn boeken een beetje eentonig te vinden.


Het tweede boek dat ik van mijzelf moest bestellen was Lord of Shadows van Cassandra Clare, het tweede boek van The Dark Artifices. Het eerste deel van deze serie vond ik wel geweldig, dus ik was super enthousiast over dit boek. Mijn gebeden zijn gehoord, want dit boek was fantastisch. Ik wil deel drie NU.

Vlak voordat ik deze twee boeken bestelde zag ik Release van Patrick Ness voor ongeveer tien euro langskomen (liggen klopt niet, omdat bookdepository.com geen fysieke boekhandel is) en aangezien ik het wilde lezen voegde ik het aan mijn winkelwagen toe. Oeps.



In juni kreeg ik Slapende Reuzen van Sylvain Neuvel toegestuurd als recensie-exemplaar, nogmaals bedankt, Karakter!


En toen was het juli. Ik begon de maand wéér met een bestelling via bookdepository.com (ik hoop dat dit geen gewoonte wordt) en in plaats van drie boeken bestelde ik deze keer víér boeken. Het wordt steeds erger. Het eerste boek dat ik bestelde was de reden dat deze bestelling plaatsvond. An Illustrated History of Notable Shadowhunters and Denizens of Downworld van Cassandra Clare en Cassandra Jean zag ik voor maar twaalf euro 'liggen' en aangezien het de hardcover-versie was, moest ik het hebben. (Het fysieke boek zie je trouwens naast Lord of Shadows, de foto boven die van Slapende Reuzen.)


Ik bestelde ook Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe van Benjamin Alire Saenz, omdat daar een leesclub van zou komen waar ik heen zou gaan. Ik was al van plan het te bestellen, alleen wist ik nog niet wanneer. Door An Illustrated History of Notable Shadowhunters and Denizens of Downworld wel.


De laatste twee boeken die ik bestelde waren The Bane Chronicles en Tales from the Shadowhunter Academy van Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan en Maureen Johnson (en bij de laatste ook nog Robin Wasserman). Ik zag nog in de Lord of Shadows-sfeer, dus had ik meer Cassandra Clare nodig. Via deze twee boeken, dus. Nadat ik ze besteld had kwam ik pas erachter dat ik de Britse hardcovers had gekocht in plaats van de Amerikaanse. Ach ja, mijn Cassandra Clare-collectie bestaat toch al uit verschillende edities.


Na mijn bezoek aan Body Worlds in Amsterdam ben ik naar een heleboel boekhandels gegaan, op zoek naar de originele Britse paperback van City of Ashes van Cassandra Clare. Dit was het enige boek dat ik miste van The Mortal Instruments en omdat ik deze serie wil herlezen met mijn zusje moest ik de serie eerst compleet hebben. We zijn naar Waterstones en American Book Center gegaan, maar beide winkels hadden dit boek niet in de editie die ik wilde. Totdat we naar New English Bookstore gingen. Daar vond ik dit boek voor vijf euro, dus als je nog op zoek bent naar The Mortal Instruments in deze editie zou ik daar een kijkje nemen.


Hoewel ik in Amsterdam mijzelf had kunnen inhouden om geen boeken te kopen naast City of Ashes, lukte dat niet meer toen ik in Utrecht was. Daar ging ik naar Broese en zag ik op de Fantasy-afdeling The Call of Cthulhu and Other Weird Stories van H.P. Lovecraft liggen. Door mijn recente ontdekking van Rick and Morty (en obsessie met deze serie) raakte ik geobsedeerd met Cthulhu, wat leidde tot de ontdekking van dit boek, wat weer leidde tot de ontdekking van deze gelimiteerde (?) editie van Penguin. Je snapt wel dat ik het kocht toen ik het zag liggen in de winkel.

Na het vinden van dit prachtige boek ging ik naar de afdeling met tweedehandse boeken waar ik A Wrinkle in Time van Madeleine L'Engle zag liggen in een erg goede staat. Omdat het maar vijf euro was kon ik mijzelf er niet van weerhouden om het te kopen, en zo kwam ik thuis met twee nieuwe boeken.



 Eergisteren bezocht ik met mijn vader Leiden. Waarom? Omdat het kan. Ik zit namelijk te denken om naar de universiteit van Leiden te gaan, maar ik kende Leiden helemaal niet, dus daar moest verandering in komen. Vandaar dit bezoek. We bezochten een tweedehands boekhandel (ik weet niet waar die zit, ergens tussen de oude huizen, maar dat zegt niet echt veel), waar we Metamorphosis and Other Stories van Franz Kafka vonden tussen een grote stapel vergeelde klassiekers. Prachtig. Ik houd van kakkerlakken (grapje, echt niet, ik ben als de dood voor ze). Geen idee of dit wat is, maar het is een klassieker, dus of ik het lees of niet: het lijkt wel alsof ik slim ben als mensen het in mijn kast zien staan. Haha.


Ik heb in Taiwan een groot aantal CD's besteld, maar die kan ik pas eind augustus laten zien en horen, wat betekend dat ik die niet toevoeg aan deze haul. Deze twee maanden heb ik alsnog wat albums gekocht. Vier in totaal, wat best veel is, al zeg ik het zelf. In juni kocht ik de soundtrack van La La Land, ook al heb ik die film nog steeds niet gezien (ik wil het wel heel graag). Het tweede album kocht ik in de Media Markt. Dat was Californication van Red Hot Chili Peppers, hoewel ik de Greatest Hits-album al heb en de helft van de liedjes op dat album hetzelfde zijn als op dit album. De laatste twee albums kocht ik toen ik naar Harry Potter: The Exhibition ging. Ze hadden helaas alleen maar de soundtracks van Harry Potter and the Chamber of Secrets en Harry Potter and the Order of the Phoenix, maar dat is niet erg, want anders had ik nog meer geld besteed. Nu nog zes albums te gaan. Jee.

En dat was dat. Hopelijk koop ik niet te veel manga in augustus, want dat vinden mijn portemonnee en mijn boekenkast beide niet leuk.

Welke boeken heb jij in juni en juli gekocht?

Reacties

Populaire posts