Mijn favoriete boeken van 2017

Dit jaar heb ik verrassend genoeg maar acht favoriete boeken. Acht van de 148 die ik heb gelezen! En wat ik eigenlijk best erg vind (maar misschien ook niet?) is dat zeven van de acht boeken Young Adult zijn. Eentje is een klassieker (en is dus niet een van de zeven YA-boeken, maar kan ook als Young Adult worden gezien?) en eentje is een graphic novel. De rest 100% Young Adult.

Ik heb geen top acht, dus ik heb ze gewoon maar genoteerd in de volgorde van dat ik ze gelezen heb.

30239413
Nimona - Noelle Stevenson

Graphic novels lees ik niet vaak, dus dat ik enorm geraakt werd door Nimona kwam als een totale verrassing. Meer kan ik eigenlijk niet zeggen, behalve dat het geniaal is en je het beste het verhaal in kunt gaan zonder er iets over te weten.

34876501

De Voordelen van Onbeantwoorde Liefde - Becky Albertalli

Toen ik vorig jaar Simon vs. de Verwachtingen van de Rest van de Wereld las was ik een beetje teleurgesteld, omdat ik te hoge verwachtingen had gekregen (Pun unintended). Daarom besloot ik om blanco dit boek in te gaan en kijk: ik vond het geweldig. Ik kan niet wachten om alle boeken van Becky Albertalli te (her)lezen. Inclusief What If It's Us natuurlijk.


34096034

Donkerblauwe Woorden - Cath Crowley

Kijk, dit boek is niet fantastisch. Het verhaal is matig en de personages (met name Henry) ook. Waarom dit boek toch een favoriet is? Het heeft mijn liefde voor boeken vergroot (het gaat tenslotte over boeken en boekhandels) en ik raakte enorm geïnspireerd. Net zoals creatieve boeken je creativiteit schenken, weet je wel?


30312891

Lord of Shadows - Cassandra Clare

Ook dit jaar is een nieuw Cassandra Clare-boek verschenen en ook dit jaar heb ik het gekocht en gelezen. The Dark Artifices is nog steeds mijn favoriete serie van de Shadowhunter Chronicles, al vind ik Emma en Julian niet meer zo interessant. Geef mij meer Ty en Kit. Dan ben ik blij. Is het al 2022?


15801353

Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe - Benjamin Alire Sáenz

Wat vreemd dat dit boek hiertussen staat, het is dit jaar ook helemaal niet uitgegeven in het Nederlands... Nou, dus wel, en daarom greep ik de kans om het eindelijk te lezen. Mijn reactie op dit boek: het is prachtig. En dat is alles wat ik hierover kan zeggen.


10257528

To Kill a Mockingbird - Harper Lee

Een paar jaar geleden begon ik dit boek te lezen, maar ben ik nooit verder gekomen dan het eerste hoofdstuk. Daarom besloot ik om dit boek in de zomer mee te nemen op vakantie en wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan! Het verhaal is misschien niet zo fantastisch, maar dat deerde mij niet, omdat ik helemaal geïnvesteerd was in de personages. Normaal gesproken wil je als je op vakantie bent naar buiten toe om dingen te zien, maar deze keer wilde ik dat niet, omdat ik meer wilde lezen over Scout, Jem en Dil.


28006120

The Ship of the Dead - Rick Riordan

Hoewel ik van mening ben dat dit niet uncle Ricks beste boek is en het heel wat beter had gekund, is The Ship of the Dead toch één van mijn favorieten. Waarschijnlijk komt dat voornamelijk door Alex Fierro (de beste personage die er bestaat!)... En onze beste vriend Magnus, natuurlijk. Het einde was misschien niet zo goed (net zoals de meeste 'eind'boeken van deze schrijver), maar dat boeit mij niet. Dit boek is gewoon een favoriet.

33295236

The Empty Grave - Jonathan Stroud

Dit jaar kwam er niet alleen een einde aan Magnus Chase and the Gods of Asgard, maar ook aan Lockwood & Co.. Helaas. Ook bij dit boek moet ik zeggen dat het niet super fantastisch is, maar het gaf gelukkig wel enige voldoening. Ik weet nog dat toen ik het uit had niet kon geloven dat ik het uit had en boos was omdat ik meer wilde. Het einde is nogal... abrupt.

Wat zijn jouw favoriete boeken van 2017?

Reacties

Populaire posts