The Friday Five: Nieuwe boeken waar ik naar uitkijk

Toen Joost van Nerdygeekyfanboy een paar dagen geleden vroeg wie mee wilde doen met The Friday Five besloot ik maar te zeggen dat ik dat wel wilde. Zoals je misschien wel gemerkt hebt post ik nog nauwelijks iets (de laatste post was van een maand geleden!) en dat is eigenlijk best wel zonde, aangezien ik het juist leuk vind om te bloggen, alleen het steeds maar niet doe. Daarom, mijn eerste lijstje van The Friday Five: nieuwe boeken waar ik naar uit kijk. P.S.: Een lijstje van alle deelnemende bloggers staat op Joosts blog.

Ik ben erachter gekomen dat ik de laatste tijd liever contemporary lees dan fantasy (misschien leg ik dat wel uit in een andere blogpost). Dat is onder andere te zien aan deze vijf boeken, want het eerste boek dit ik wil lezen is...

37506437

Darius the Great is Not Okay van Adib Khorram 28 augustus 2018

Dit boek gaat over Darius, een Amerikaanse jongen, die voor het eerst naar zijn grootouders reist in Iran. Daar ontmoet hij Sohrab, hun buurjongen, en Sohrab leert Darius hoe het is om Perzisch te zijn. Nou ja, zoiets dan. Misschien kun je beter zelf de flaptekst lezen. Ik vind het in ieder geval erg interessant klinken en de cover ziet er ook nog eens best mooi uit, dus waarom zou ik het niet willen lezen? Daarnaast heeft Becky Albertalli (Simon vs. the Homo Sapiens Agenda) het geblurbt...


30734631

The Strange Fascinations of Noah Hypnotik van David Arnold - 22 mei 2018

Het is best wel raar dat ik dit boek wil lezen, aangezien ik Mosquitoland niet zo leuk vond en Kids of Appetite een beetje té ik-wil-cool-zijn-maar-ik-ben-het-niet vond. Toch geef ik David Arnold een derde kans, want wie weet? The Strange Fascinations of Noah Hypnotik gaat over Noah die wordt gehypnotiseerd en erachter komt dat de wereld plotseling net iets anders is dan voordat hij gehypnotiseerd werd. Ook hier heb ik heel erg dat ik-wil-cool-zijn-maar-ik-ben-dat-niet-gevoel, maar goed. Wie weet.

P.S.: Ik zocht het boek net op op Goodreads en blijkbaar heet een biografie over David Bowie Strange Fascination, dus wat een dubbelzinnige titel heeft dit boek zeg! (Noah is fan van David Bowie, als je dat nog niet wist.)

36307634


King of Scars van Leigh Bardugo - 19 januari 2019

King of Scars is het eerste deel van de derde serie die zich afspeelt in de Grishaverse en ik kan niet wachten om het te lezen. Totaal niet. Oké, misschien ook wel, want *spoilers* ik vond Nikolai eerst wel leuk in Siege and Storm, maar toen niet meer in Ruin and Rising, maar toen weer wel in Crooked Kingdom *spoilers*. De cover (die deze maandag werd onthuld) is wel mooi, maar een beetje eenkleurig. Ik zou het eerlijk gezegd pas cool vinden als het gedrukt is en je de vormen kunt voelen. Nou ja, het laat wel goed zien dat het over iets koninklijks gaat.


37830514

Running with Lions van Julian Winters - 7 juni 2018

Normaal lees ik geen sportboeken, maar wie is nou normaal? (Dat is een verwijzing. Wie snapt het?) Dit boek klinkt in ieder geval interessant. Het gaat over Sebastian, keeper bij het voetbalteam van zijn school. En dan komt zijn vervreemde vriend uit zijn kindertijd bij hen voetballen. Nogmaals, ik zou nooit van dit boek gehoord hebben als Becky Albertalli niet bestond.

Again, But Better van Christine Riccio - 2019

Geen idee waar dit boek over gaat, behalve dat het contemporary is en "a romantic comedy about second chances and being brave enough to try again - even after you've majorly screwed up" volgens Publisher's Weekly. Ik volg Christine (PolandbananasBOOKS) sinds 2014 op YouTube en dat ze bezig is met een boek is ontzettend gaaf. Hopelijk is het boek wat, aangezien ze er al twee jaar mee bezig is.

Naar welke nieuwe boeken kijk jij uit?

Reacties

Populaire posts