2020 in een notendop


We zitten al bijna een halve maand in het nieuwe jaar, wat betekent dat de meesten al begonnen zijn met nieuwe uitdagingen zoals het lezen van een bepaald aantal boeken en het kijken van bepaalde films en tv-series. Daar zal ik mijzelf ook maar bij rekenen, hoewel het nog niet echt goed gaat. Maar ja, we zitten nog maar in het begin van het jaar, dus nog tijd zat - hopelijk. Om nog even afscheid te nemen van 2020 heb ik hier een korte samenvatting gemaakt van alles wat ik vorig jaar heb gelezen, gezien en gedaan. 

 

Ik heb in totaal 147 boeken gelezen. 25 daarvan zijn boeken die ik opnieuw heb gelezen, waarvan de meerderheid bestaat uit de werken van Alice Oseman en boeken die ik ooit eerder had gelezen en nu moest herlezen voor de universiteit. Ik heb in totaal naar 9 luisterboeken geluisterd, wat een redelijk hoog aantal is, aangezien ik niet echt een fan ben van luisterboeken. Favorieten zijn Where the Crawdads Sing (2018), Neverwhere (1996) en Stardust (1997).


Vergeleken met 2019 (36 films) heb ik veel meer films gezien: 74 films in totaal! Hieronder vallen films die ik voor de universiteit heb gezien (24!), maar ook een aantal films die ik heb herkeken. Een aantal (4) waren opnames van toneelstukken die gemaakt waren door The Royal National Theatre uit Londen en door de lockdown in het begin van het jaar gratis op YouTube waren te zien. Favorieten zijn Lady Bird (2017), Little Women (2019) en Piper (2016).


Helaas heb ik minder tv-series gekeken dan in 2019 (29 seizoenen en 2 specials). In 2020 heb ik 18 seizoenen gekeken, al moet ik wel zeggen dat ik een aantal nieuwe favoriete series/seizoenen erbij heb gekregen. Favorieten zijn seizoen 2 van Sex Education (2020), seizoen 1 van Broadchurch (2013) en seizoen 1 van Kipo and the Age of Wonderbeasts (2020). 


2020 was bovendien het jaar waarin ik meer videospellen heb gespeeld: 9 spellen in totaal. Het is niet echt veel, maar wel meer dan normaal, als je bedenkt dat ik in 2019 maar iets van 3 spellen heb gespeeld. Van deze 9 spellen heb ik 1 op een spelconsole gespeeld (Super Mario Galaxy (2007) op de goede, oude Wii), 6 op de PC en 2 als app op mijn telefoon. Favorieten zijn Minecraft (2009) en Stranger Things 3: The Game (2019).

Als laatste heb ik nog een aantal evenementen bezocht (of is 'gekeken' misschien een beter werkwoord?) en heb ik een beetje gereisd: 2 evenementen en 1 reis. De evenementen waren allebei online, aangezien ze in het najaar werden gehouden. Dit waren YALFU 2020 en AJR's One Spectacular Night, een concert van AJR. In januari ben ik een paar dagen in Bristol en Bath in Engeland geweest, waar ik musea en boekhandels heb bezocht. Die goede oude tijd...

Wat heb jij allemaal in 2020 gedaan?

Reacties

Populaire posts