Recensie: Frozen Fever (Frozen #1.5)


Afbeeldingsresultaat voor frozen fever poster
Titel: Frozen Fever
Regisseur: Chris Buck, Jennifer Lee
Serie: Frozen #1.5
Genre: Animation, Short, Adventure
Verschenen: 18 maart 2015
Duur: 8 minuten
Cijfer: 8,0 of 5/5 sterren

On Anna's birthday, Elsa and Kristoff are determined to give her the best celebration ever, but Elsa's icy powers may put more than just the party at risk. (IMDb.com)


Net zoals veel anderen heb ook ik Frozen gezien. Meerdere keren zelfs. Dus toen Frozen Fever, de korte film die vóór Cinderella kon worden gezien, op Netflix werd gezet, was dat het eerste wat ik keek.

Frozen Fever heeft misschien niet zo'n verhaal waarbij je 'wauw' zegt, maar het is uitstekend voor Frozen-fans en geeft dezelfde sfeer als de originele film. Ik noem mijzelf niet snel een fan, maar ik heb door deze korte film wel zin gekregen om Frozen weer te herkijken.

Het was erg leuk om alle personages weer eens te zien (en nu nogmaals geanimeerd, in plaats van met mensen bij Once Upon A Time). De vele easter eggs en verwijzingen naar de originele film waren ook een leuke toevoeging.

Ik raad deze korte film aan aan iedereen die dol op Disney, Frozen en sprookjes is, maar ook als je gewoon zin hebt om iets vrolijks te zien (en wat kind-vriendelijk is). Ik kijk in ieder geval erg uit naar Frozen 2, al hoop ik wel dat het verhaal niet onzettend nutteloos zal zijn, waardoor iedereen het gevoel krijgt dat er beter nooit een vervolg zou moeten zijn gekomen.

Heb jij Frozen Fever gezien?

Reacties

Populaire posts