Concert crisis

Hallo! Daar ben ik weer. Na 24 dagen heb ik eindelijk de wil gevonden om te bloggen. Waarom? Om de een of andere reden had ik er opeens geen zin meer in. De toetsweek van mijn school kwam eraan en ik zei tegen mijzelf dat ik één week vrij mocht nemen van het bloggen. Eén week werd al snel twee weken en toen drie weken. Nu heb ik weer zin om te bloggen, dus het is alleen maar goed  geweest, hoop ik. Over twee weken ga ik namelijk op vakantie, dus hopelijk heb ik als ik terug ben nog steeds zin...

Waar ik het vandaag over wil hebben is, zoals je kunt zien aan de titel, muziek. Ik weet niet wat er mis is met 2017, maar dit jaar komen (en kwamen) er ontzettend veel nieuwe boeken én nieuwe albums uit. Met nadruk op albums. Want tjonge, het is alsof iedere artiest waar ik naar luister dit jaar een album op de markt brengt (of heeft gebracht). Hier dus even een lijstje van de artiesten waar ik naar luister en waarvan er een album komt of is gekomen, en waarvan een concert komt, of al is geweest.



Divide cover.png

Ed Sheeran - Divide

Nou ben ik niet naar het concert van Divide geweest, maar heb ik wel een paar dagen nadat het album is verschenen, de CD ervan gekocht (in principe koop ik de CD en luister ik ernaar via YouTube, aangezien ik geen Spotify heb en ik op dit moment er ook geen interesse in heb). Onlangs heeft Ed bekend gemaakt dat hij volgend jaar weer naar Nederland zal komen, maar voor dat concert heb ik niet echt interesse. Ik wil namelijk naar Imagine Dragons!

Linkin Park, One More Light, album art final.jpeg

Linkin Park - One More Light

RIP Chester Bennington. We zullen je missen. Precies één maand voor zijn dood zag ik hem live in de Ziggo Dome, waar hij met de rest van Linkin Park optreedde voor de One More Light-tour. Ik moet toegeven dat ik niet de grootste fan ben van deze band, maar ik vind hun muziek wel te gek. 

ImagineDragonsEvolve.jpg

Imagine Dragons - Evolve

Vorig jaar zag ik Imagine Dragons live in de Ziggo Dome (op 5 februari, wat trouwens ook mijn eerste concert ooit was!), dus toen ze bekend maakten dat er een nieuw album zou verschijnen was ik helemaal in mijn nopjes. Maar ook niet. Het zit zo: ik wilde de deluxe edition van dit nieuwe album, maar tegelijkertijd voor een lage prijs. De enige manier om dat voor elkaar te krijgen was om het via de Taiwanese bol.com te kopen. Die kon ik dan ophalen in Taiwan (want daar ga in naar toe voor de vakantie). Dit heb ik gedaan, maar ik kan het pas luisteren als ik terug ben in Nederland, over meer dan een maand. Urgh. O, en Imagine Dragons heeft ook nog niet bekend gemaakt wanneer ze naar Nederland komen, en óf ze wel komen. Ik hoop van wel.

Radiohead.okcomputer.albumart.jpg

Radiohead - OKNOTOK (OK Computer 20 jarig jubileum)

Op dit moment heb ik één album van Radiohead, namelijk A Moon Shaped Pool. OK Computer wilde ik al een tijdje hebben, maar daar kwam ik nooit aan toe, totdat ik deze speciale editie zag. Ik heb het besteld, maar via de Taiwanese bol.com, dus deze kan ik ook pas luisteren als ik terug ben van vakantie. Nogmaals: urgh. Radiohead is al in Nederland geweest, maar ze hebben de hele show op YouTube gezet, dus die zou ik kunnen bekijken als ik wilde.


The Script - Freedom Child 

Dit is de reden van deze blogpost. Als vanuit het niets kwam Freedom Child uit de aardkorst borrelen en zit ik opgescheept met een nieuw album dat in september uit komt. Tegelijkertijd met vijf boeken die ik heel graag wil lezen. Bedankt jongens, want ik ben er ook heel zeker van dat er een concert gaat komen, tegelijkertijd met de rest van deze bands. Fantastisch. 

Fall Out Boy - Mania.png

Fall Out Boy - Mania

Het eerste album dat na Divide werd bekend gemaakt was Mania van Fall Out Boy. Dit deden ze via het nummer Young & Menace, wat mij enthousiast maakte. Toen zat ik nog het dilemma met de mogelijke concerten van Fall Out Boy, Imagine Dragons en Twenty One Pilots. Ook zij hebben nog niet bekend gemaakt wanneer ze naar Nederland komen. En óf ze wel komen.

Charlie Puth - Voice Notes

Over dit album is nog niet zo veel bekend (behalve de titel en dat Attention erop staat) en om eerlijk te zijn luister ik niet echt (of zal ik 'niet zo vaak' zeggen?) naar zijn muziek, maar dat komt doordat ik Nine Track Mind niet heb en telkens het vergeet op te zoeken op YouTube (want ik weet dat het er allemaal op staat). Ik ben benieuwd. 

Twenty One Pilots - ???

Twenty One Pilots heeft nog helemaal niets bekend gemaakt, behalve dat de Blurryface-era is afgesloten, maar de fans (of moet ik the clique zeggen?) speculeren al een tijdje dat dit jaar hun nieuwe album verschijnt. Op het internet zijn honderden theorieën te vinden, maar van Tyler en Josh zelf hebben we nog niets gehoord. Of wel?  

Echosmith - ???

Op precies dezelfde dag als het verschijnen van Rain, het nieuwe nummer van The Script, kwam Goodbye uit, het nieuwe nummer van Echosmith, die je misschien wel kent van Cool Kids. Ook zij hebben nog niets bekend gemaakt over het nieuwe album, maar die komt er vast en zeker aan. Ze waren eerst met z'n vieren, maar Jamie is eruit gegaan, dus nu zijn ze nog maar met z'n drieën. En als je het nog niet wist: het zijn (ik bedoel, waren) drie broers en één zus. 

Dat waren alle artiesten - tot nu toe. Want met mijn fantastische keuze in artiesten (dat is sarcastisch bedoeld) heeft waarschijnlijk iedereen aan het eind van het jaar een nieuw album en ben ik blut met mijn liefde voor muziek, films en boeken.

Hebben jouw favoriete bands dit jaar ook nieuwe albums?

Reacties

Populaire posts