The Friday Five: Boeken die een vervolg verdienen

Hallo en welkom bij een nieuwe Friday Five! Vandaag is de bedoeling om vijf boeken te nemen die een vervolg verdienen. Er is niets gezegd over dat boeken die al een vervolg krijgen niet mogen meedoen, dus raad eens wat ik heb gekozen... Het enige probleem dat is komen kijken tijdens het kiezen van deze boeken is dat ik voornamelijk boeken heb gelezen waarvan ik het goed vind dat die geĆ«indigd zijn of als ik graag een vervolg wil, het vervolg al gaat komen. Moeilijk, hoor, aangezien letterlijk bijna alle boeken een vervolg krijgen. Kijk maar eens naar Carry On van Rainbow Rowell! Onlangs heeft ze bekend gemaakt dat er een vervolg komt die Wayward Son heet. Het gaat mij niet meer verbazen als ze een derde deel bekend maakt die Kansas heet. Of Supernatural.



O, en een lijst met alle deelnemers van de Friday Five is te vinden op Joosts blog.


157243962790431128006120

Magnus Chase and the Gods of Asgard van Rick Riordan

Deze serie is geniaal en een van de weinige series van Rick Riordan die maar bestaat uit drie boeken (de andere is The Kane Chronicles). Nou ja, totdat uncle Rick vorig jaar (of was het dit jaar?) bekend maakte dat er een soort van vervolg zou komen die 9 from the Nine Worlds zou heten. Dit is geen deel vier, maar een soort van extra verhaal dat zich na The Ship of the Dead afspeelt? Ik ben in ieder geval heel erg enthousiast, want het einde van The Ship of the Dead voelde niet aan als een einde; ik wil meer. Nee, ik mĆ³Ć©t meer.


2300611922299763

Six of Crows van Leigh Bardugo

Ik ben echt een valsspeler, want onlangs hoorde ik Leigh Bardugo zeggen dat er over een paar jaar een vervolg gaat komen van Six of Crows! Super leuk. Hoewel Crooked Kingdom niet op ieder vlak vrolijk eindigt, is het wel een einde die erg bevredigend is, maar ook om een potentiĆ«le vervolg vraag. Wie kan er nou weer genoeg hebben van onze Dregs?


12000020

Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe van Benjamin Alire SƔenz

Haha, wat grappig, want ook bij dit boek is een vervolg bekendgemaakt. There Will Be Other Summers heet het, al weten we nog niets over een verschijningsdatum. Ari & Dante is een geniaal boek en kom op, je kunt toch geen genoeg krijgen van Aristotle en Dante? Hopelijk is de cover vergelijkbaar met die van dit boek want anders word ik boos. Ach ja, als je net zoals ik fan bent van dit boek kun je je alvast ergens op verheugen.


17675462173473891737850817378527

The Raven Cycle van Maggie Stiefvater

O nee, nog een serie waarvan een vervolg bekend is gemaakt. The Raven King heeft net zoals Crooked Kingdom een fijn einde, met de mogelijkheid tot een vervolg. Prachtig, want die komt ook. De titel is nog niet bekend, maar we weten allemaal dat het over Ronan gaat en dat het een trilogie is, wat nog leuker is, want dan kun je ook op boek twee en drie verheugen.


30613790

Dan and Phil Go Outside van Dan Howell en Phil Lester

Misschien zit ik nog in de sfeer van Interactive Introverts en wil ik gewoon meer hebben wat deze twee geweldige YouTubers hebben gemaakt, want ik wil echt super graag een vervolg van dit boek, maar dan in het thema van Interactive Introverts. Dan and Phil Go Outside is tenslotte een soort fotoboek over hun reis tijdens The Amazing Tour is Not on Fire, dus als Dan and Phil Go Outside Again (welke andere titel zou het moeten krijgen?) realiteit wordt ben ik ontzettend blij. En dat heeft sowieso niets te maken met het feit dat ze in Amsterdam zijn geweest en er dan een deel over Amsterdam in het boek zou komen...

Welk boek verdient volgens jou een vervolg?

Reacties

Populaire posts