The Friday Five: Boeken met een geweldige plottwist

Ik ben geslaagd! Eerlijk gezegd had ik dat totaal niet zien aankomen, omdat ik voor mijn gevoel mijn eindexamens compleet verprutst had. Uiteindelijk gelukkig niet. Ik feliciteer de rest die ook geslaagd is. Niet geslaagd? Alvast veel succes met wat je volgend schooljaar ook gaat doen! (En als je herkansingen hebt gemaakt: we duimen ervoor dat je alsnog geslaagd bent.)

Weer terug bij de Friday Five. Deze week gaat het over vijf boeken die geweldige plottwists hebben. Eigenlijk wil ik deze week niet meedoen, omdat ik het niet eens ben met dit soort lijstjes, omdat die plottwists uiteindelijk geen plottwists meer zijn doordat iedereen ze aanziet komen doordat ze zijn verteld dat er iets verrassends aan zit te komen, maar omdat ik vorige week was vergeten om mee te doen moet ik vandaag toch maar meedoen. Waarom ik vergeten was om mee te doen? Omdat ik te druk bezig was met het nadenken over het zesde seizoen van Voltron: Legendary Defender. Eerst omdat ik het wilde zien, en daarna omdat ik nadacht over wat er allemaal in seizoen zes was gebeurd...

Dus, boeken met een geweldige plottwist. Laat ik daarom boeken nemen die niet per se om plottwists draaien, maar die gewoon wel een paar plottwists hebben. Hopelijk spoil ik je niet.

Deze Friday Five is bedacht door Samantha van Bookish Villainy. De lijst van alle bloggers die meedoen met de Friday Five kun je vinden op Joosts blog (NerdyGeekyFanboy).

30312891


Lord of Shadows van Cassandra Clare

Tja, ik ga hier niets meer over zeggen, want iedereen weet denk ik wel waar ik naar verwijs. En als je het niet weet: dit boek zit toch al vol plottwists dat het eigenlijk helemaal niet uitmaakt welke plottwist ik eigenlik bedoel.


34992929

Restore Me van Cassandra Clare

Precies hetzelfde als bij Lord of Shadows. Geniaal.


28006096

The Burning Maze van Rick Riordan

Oeps. Nog één. Kijk, dit krijg je dus als je lijstjes met plottwisten moet maken. Je kunt nergens over praten, behalve dat je die plottwisten totaal niet zag aankomen. Helaas voor de rest, want nu zien zij ze wél aankomen. Ik kan ieder geval over uncle Rick zeggen dat hij in ieder boek wel schokkende onthullingen heeft, waarvan deze de meest recente is.


22754644

Simon vs. the Homo Sapiens Agenda van Becky Albertalli

Wie Blue was! Nu is het makkelijk te achterhalen wie Blue is als je Simon vs. aandachtig leest, maar sommige mensen - ahem, mijn moeder - zijn er heilig van overtuigd dat Blue iemand anders is. Geweldige plottwist dus. Ik heb haar reactie opgenomen toen ze erachter kwam wie Blue was, super grappig.


22841994

Harry Potter and the Philosopher's Stone van J.K. Rowling

Bij deze speel ik een beetje vals, maar het is nog steeds een plottwist. Wie had namelijk aan zien komen dat *spoiler* Quirrel Voldemort op zijn achterhoofd had?! *spoiler* Iedereen die dit als kind heeft gelezen waarschijnlijk niet. ULTRA PLOTTWIST: Voldemort leeft nog! ULTRA ULTRA PLOTTWIST: Harry is een tovenaar!

Welke boeken hadden voor jou een geweldige plottwist? Maar neem alsjeblieft geen boek waar alles draait om de plottwist, want dan is het geen plottwist meer. Je kan wel zeggen dat het boek erg verrassend is, maar zeg dan niets over plottwists, al kan dat nu ook niet meer, omdat ik heb gezegd dat je dan niet over plottwists moet praten en de rest dus weet dat er wel een plottwist in zit die erg belangrijk is. Urgh. 

Reacties

Populaire posts