Op mijn verlanglijstje... Deel 5

In mijn eerdere posts liet ik je vijf boeken zien die ik heel graag wilde lezen. Deze keer ga ik verder. Om het even samen te vatten: ik zet hier vijf boeken neer die ik dit jaar moet en zal proberen te krijgen. Als een bookjunkie begrijp je het vast wel. Sinds deel 3 heb ik besloten om met een thema te werken, zodat de boeken niet allemaal verschillende genres hebben. Zo blijft het overzichtelijk.
Het thema van deel 5 is...

Boeken die afspelen in Londen

Sinds kort ben ik helemaal geobsedeerd door Londen. Voor die obsessie was het al mijn favoriete stad, maar niet zo lang geleden werd er opeens een schakelaar omgezet en moest ik gewoon alle boeken lezen die in Londen afspeelden. Daar heb ik vandaag vijf van gekozen.


22055262

A Darker Shade of Magic van V.E. Schwab

De Amerikaanse cover is ongelofelijk mooi en ik heb alleen maar goede dingen over dit boek gehoord, dus waarom zou ik het niet willen lezen? Wat ik het meest interessant vind, is dat er in dit boek verschillende Londens zijn. Zo heb je een grijze, rode en witte. Ook gaat het over een smokkelaars en dieven, en sinds ik List en Leugens van Leigh Bardugo heb gelezen, vind ik boeken met zulke personages helemaal te gek.

The Name of the Star (Shades of London, #1)

The Name of the Star van Maureen Johnson

Sinds ik Lockwood & Co. van Jonathan Stroud heb gelezen, ben ik ook een beetje geobsedeerd door boeken met geesten. The Name of the Star speelt zich af in Londen, bevat geesten en de beruchte Jack the Ripper! De cover is ook nog eens blauw en mooi, dus er zijn geen redenen om dit boek niet te lezen!


25613431

The Hollow Boy van Jonathan Stroud

Iedere keer dat ik dit boek zie, wil ik gillen van blijdschap, maar ook huilen van verdriet. Want ik MOET dit boek lezen, maar ik KAN het niet lezen, omdat ik het niet HEB en de bibliotheek ook niet. Aaargh!
The Hollow Boy is het derde boek in de Lockwood & Co.-serie, en sinds kort ben ik er een grote fan van. De Britse covers zijn mijn favorieten, omdat Lockwood erop staat, maar ook omdat ze cooler zijn dan de Amerikaanse, waar alleen maar een voorwerp op staat.

9317452

Rivers of London van Ben Aaronovitch

Dit is het eerste boek in de Peter Grant-serie en bevat, als ik het goed heb, net zoals Lockwood & Co. en The Name of the Star geesten. Fantasy dus! De Amerikaanse titel van dit boek is Midnight Riot en heeft een cover dat je het gevoel geeft dat het boek heel erg spannend is, maar ik vind de Britse cover en titel veel mooier (en stiekem vind ik het een beetje op ADSOM lijken)! Veel weet ik niet over dit boek. Ik had het een paar keer op Goodreads zien langskomen, en toen ik eens duidelijker naar de titel keek zette ik het meteen op mijn nog-te-lezen-lijstje.


23128775

Zijderups (The Silkworm) van Robert Galbraith

In 2014 las ik Koekoeksjong, het eerste deel van deze serie en vond ik het redelijk goed. Zijderups gaat over een schrijver en dat trekt onmiddelijk mijn aandacht. Ook natuurlijk omdat Robert Galbraith onze schrijverskoningin J.K. Rowling is. Enne, die cover is fantastisch...

En als uitzondering heb ik er nog eentje, omdat deze een paar dagen geleden bekend werd gemaakt:

29058155

Harry Potter and the Cursed Child van J.K. Rowling

Ik denk dat bij alle Harry Potter-fans hun droom is uitgekomen: een nieuw Harry Potter-boek. Het enige wat mij niet lekker zit over dit boek, is dat het het script is. Aan de ene kant twijfel ik of ik het boek wel leuk zal vinden, omdat het niet op een normale manier is geschreven  (als je het vergelijkt met de andere Harry Potter-boeken), maar aan de andere kant lijkt het me weer heel erg cool omdat er niet zo veel moderne script-boeken zijn en zeker niet van hele populaire.

Is het je niet opgevallen dat bijna alle boeken die in Londen afspelen fantasy en/of detectives zijn?

Hier kun je de andere delen lezen:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4

Heb/Wil jij een van deze boeken (ge)lezen?

Reacties

Populaire posts