The Ultimate Book Tag

Ik had geen idee waar ik het vandaag over wilde houden, dus zat ik het internet af te struinen op zoek naar leuke tags. Toen viel mijn blik op deze tag, ik las de vragen en wist onmiddelijk dat ik deze tag wilde doen. Dus hier is het: de ultieme boeken tag!

1. Do you get sick while reading in the car? / Word je misselijk als je in de auto leest?

Ja, helaas wel, dus dat doe ik liever niet. Het is ook fijn om gewoon uit het raam te staren en al die landschappen te zien!

Touching Juliette #1. Vrees me2. Which author's style is completely unique to you and why? / Welke schrijfstijl van welke auteur is voor jou helemaal uniek en waarom?

Tahereh Mafi heeft een heel erg bijzondere schrijfstijl. In Vrees Me doorstreepte ze sommige woorden en schreef ze ook nog erg poëtisch. Maar ook Jandy Nelson kan er wat van. Ik Geef Je de Zon zit bijvoorbeeld vol met zinnen die ik zo zou uitprinten en daarmee mijn muren zou behangen.

3. Harry Potter series or the Twilight Saga? Give 3 point to defend your answer. / De Harry Potter-serie of de Twilight Saga? Geef ook 3 standpunten.

De Harry Potter-serie natuurlijk! Daar ben ik al een fan van sinds vroeger!

1. De Harry Potter-serie heeft zeven boeken, een heleboel merch en ook nog eens een boel attracties in pretparken en musea! Wat heeft Twilight? Forks. En glinsterende vampiers.

2. Robert Pattingson zei zelf dat hij het leuker vond om Cedric (Carlo) te spelen dan Edward. Duh!

3. Harry Potter heeft een heel eigen wereld, waar iedere dag wel iets bij komt. De wereld van Twilight is kleiner. Ja, er zijn vampiers, de Volturi, weerwolven en... dat was het? Sorry, maar de jongen die bleef leven heeft gewonnen.

4. Do you carry a book bag? If so, what is in it (beside books)? / Draag je een boekentas? Zo ja, wat zit er in (naast de boeken)?

Nee. Meestal neem ik ook geen boeken mee naar andere plekken. Ik vind het fijner om thuis in stilte te lezen. Als ik een boek meeneem zit die stevig verpakt in een plastic tas in mijn gewone tas.

5. Do you smell your books? / Ruik je aan je boeken?

Alleen als ze heel erg sterk ruiken. Dan duw ik mijn neus even in het boek om zeker te weten dat de geur uit het boek komt. Verder? Nooit.

De Kraaien. List en Leugens6. Books with or without little illustrations? / Boeken met of zonder kleine illustraties?

Ik vind boeken die bij het begin van elk hoofdstuk een klein plaatje hebben wel leuk. Neem List en Leugens van Leigh Bardugo. Dat soort illustraties vind ik mooi.

7. What book did you love while reading but discovered later it wasn't qualitly writing? / Welk boek vond je geweldig toen je het las, maar ontdekte je later dat het geen kwaliteit had?

6344423Intertwined van Gena Showalter. Toen ik dit boek zat te lezen, vond ik het best leuk, maar toen ik het uit had en op Goodreads recensies van anderen zat te lezen, ontdekte ik dat het eigenlijk best wel slecht was geschreven. Dus ja, soms zit je zo diep in het verhaal dat je niet eens merkt dat het verhaal iets mist. 

8. Do you have any funny stories involving books from your childhood? Please share! / Heb je grappige verhalen die boeken van jou jeugd bevatten? Deel ze alsjeblieft!

Jammer genoeg heb ik geen grappige verhalen die boeken bevatten die ik in mijn jeugd heb gelezen. Misschien dat ik Alexandra Penryn Lowe ontmoette en ik haar Het Huis Anubis liet signeren en niet Sevenster en ze zei: 'Jij bent de eerste van vanavond [YA-event van Boekhandel Stevens] die Het Huis Anubis heeft meegebracht!' 

283519. What is the thinnest book on your shelf? / Wat is het dunste boek in je boekenkast?

Ik heb een heel dun boekje, dat And to think that I saw it on Mulberry Street heet van Dr. Seuss. Die is zo dun dat je hem bijna niet in mijn kast zou hebben zien staan als die niet knalgeel was geweest.

10. What is the thickest book on your shelf? / Wat is het dikste boek in je boekenkast?

Vreemd genoeg is dit Breaking Dawn van Stephenie Meyer en niet het vijfde Harry Potter-boek. Ik heb de speciale editie en die heeft meer dan 760 bladzijdes. Ergens ligt er ook nog The Lord of the Rings, maar die is niet van mij. 

11. Do you write as well as read? Do you see yourself in the future as being an author? / Schrijf je ook naast het lezen? Zie je jezelf als een auteur in de toekomst?

Mijn grote droom is om ooit een boek te publiceren, dus ja, ik zie mijzelf wel als een schrijver. Het enige probleem is dat ik een verhaal begin, maar dan nooit verder ga. Ik heb een stuk of tien verhalen die maar één of twee hoofdstukken hebben. Ik moet echt eens aan de bak gaan. Misschien iets op Wattpad plaatsen?

12. When did you get into reading? / Wanneer begon je te lezen?

Ik begon te lezen toen ik kon lezen, heel veel jaar geleden. Maar toen ik er echt verslaafd aan raakte was waarschijnlijk in de brugklas, toen ik Percy Jackson ontdekte.

13. What is your favorite classic book? / Wat is jou favoriete klassieker?

Op school hoeven we geen klassiekers te lezen en heb ik zelf ook niet zo veel gelezen. Deze vraag laat ik onbeantwoord. Misschien kan ik hem over een tijdje wel beantwoorden.

14. In school was your best subject Language Arts/English? / Wat was jou beste vak op school? Taalkunde of Engels?

In Nederland hebben we geen taalkunde, en ik zit nog op school. Heel erg goed in Engels ben ik niet (die docent verzint altijd de raarste zinnen), dus wat zou ik zeggen? Engels is wel één van mijn lievelingsvakken.

15. If you were given a book as a present that you had read before and hated... what would you do? / Als iemand je een boek gaf als cadeau dat je eerder had gelezen en het haatte... wat zou je doen? 

Ik zou het boek weer inpakken en het aan de eerst volgende die jarig is geven als cadeau. Zo: opgeruimd staat netjes. Ik kan het ook aan mijn zusje geven. Of verkoop ik het gewoon. Nee, weet je wat? Ik zeg tegen diegene die het boek heeft gegeven dat ik het boek al heb en vraag of ik het kan omwisselen met een ander boek (door het terug te brengen naar de boekhandel).

1606916716. What is a lesser known series that you know of that is similar to Harry Potter or The Hunger Games? / Wat is een minder bekende serie dat jij kent dat lijkt op Harry Potter of De Hongerspelen?

Dit is eigenlijk een heel erg moeilijke vraag. Bijna alle boeken die ik lees zijn bekend en degene die minder bekend zijn vind ik weer stom. Fire and Flood misschien, van Victoria Scott? Maar die heb ik nog niet gelezen, dus is het eigenlijk niet echt een goed antwoord.

17. What is a bad habit you always do (besides rambling) while filming? / Wat is een slechte gewoonte dat je altijd doet (naast de onsamenhangende zinnen) als je zit te filmen?

Ik heb de slechte gewoonte om, als ik een fout heb gemaakt, direct door te gaan met praten. Dan is het moeilijk om dat verkeerde stukje eruit te halen en raak ik erg gefrustreerd omdat dat stukje maar niet uit het filmpje wil.

18. What is your favorite word? / Wat is je lievelingswoord?

Waarschijnlijk heb je nog nooit van dit woord gehoord, maar het is juxtaposition. Wat is zo mooi aan het woord vind? Geen idee. Misschien heeft het met de betekenis te maken?

19. Are you a nerd, dork, or dweeb? Or all of the above? / Ben je een nerd, een dom, langzaam denkend, of een saai persoon? Of alledrie?

Ik zou zeggen dat ik een nerd ben. En een geek, maar die staat hier niet tussen. Ik denk ook wel dat mensen mij saai vinden, maar ik ben in ieder geval geen dork. Hoop ik.

20. Vampires or Fairies? Why? / Vampiers of feeën? Waarom?

Vampiers. Boeken met feeën vind ik oké, maar ze vervelen me altijd na een tijdje. Vampier-boeken verslind ik gewoon letterlijk.

21. Shape-shifters or Angels? Why? / Gedaanteverwisselaars of Engelen? Waarom?

Ieuw, engelen! Nadat ik Fallen en Hush, Hush heb gelezen ben ik erachter gekomen dat ik engelen gewoon niets vind. Ze bezorgen mij een ongemakkelijk gevoel, wat ik nooit heb met andere wezens. Gedaanteverwisselaars zijn wel cool, maar lang niet allemaal. Hoor je dat, Peter Pettigrew?

2605651222. Spirits or Werewolves? Why? / Geesten of Weerwolven? Waarom?

Ik heb liever weerwolven dan geesten, maar als het de geesten van Lockwood & Co. zijn ga ik daar voor! Ik heb niet zo veel boeken met weerwolven only gelezen, alleen maar boeken met weerwolven én vampiers. Huiver en In de Ban van de Wolf staan nog op mijn nog-te-lezen-lijstje. 

23. Zombies or Vampires? / Zombies of Vampiers?

Zombies jagen mij angst aan, dus ga ik weer voor vampiers. Vampiers hebben altijd iets mysterieus over zich. Ik moet wel zeggen dat R van Warm Bodies mij geen angst aanjaagt. Gelukkig zijn er altijd uitzonderingen.

24. Love Triangle or Forbidden Love? / Driehoeksverhoudingen of Verboden Liefde?

Alsjeblieft, geen driehoeksverhoudingen meer. Als de hoofdpersoon met degene is die ik leuk vind van de driehoeksverhouding, vind ik het goed, maar als ze met die andere is, kan ik mij er vreselijk aan irriteren. En als die twee personen erachter komen... Doe maar verboden liefde. Dat is sowieso beter: je hebt alleen maar twee mensen in de relatie. Geen drie.

25. Full on romance books or action-packed with a few love scenes mixed in? / Totaal romantische boeken of boeken vol met actie met een paar liefdes-scenes tussendoor?

Geef mij maar boeken met actie en een paar liefdes-scenes erin. Dat soort boeken lees ik toch al. Maar boeken zonder liefdes-scenes zijn weer saai als het een langdradig verhaal is. Dan heb ik namelijk niet iets dat ik verwacht en op zit te wachten (om te laten zien dat ik gelijk heb).  

Ik heb Eline van All the Feels deze tag nog niet zien doen, dus ik tag haar! En als deze tag je interessant lijkt, jij mag hem natuurlijk ook doen!

Reacties

Populaire posts