Oktober Wrap-up

Oktober is Halloween-maand. Hoewel ik deze maand geen enge boeken heb gelezen, heb ik wel een aantal 'enge' films gekeken (ze bleken niet zo eng te zijn als ik had gedacht). En weet je wat raar is? Ik heb meer seizoenen en films bij elkaar gezien dan boeken gelezen. Niet te geloven. Ben ik in een Netflix-junk veranderd of zo? Of las ik de boeken langzamer dan normaal? Wie weet.

118. 3PAK van Mirjam Mous, Helen Vreeswijk en Alex Boogers

4/5 In september kreeg ik tijdens Literatour 3PAK cadeau, het YA-boekengeschenk 2016! Ik had hiervoor nog nooit een boekengeschenk gekregen (ik heb om de een of andere reden nog nooit een boek gekocht tijdens een boekenweek), dus dit was wel een leuke ervaring. En het boek zelf? Dat lees je hier.

119. Boy21 (Boy21) van Matthew Quick
4/5 Voor de Hebban-leesclub kreeg ik Boy21 thuisgestuurd. Waarom ik graag mee wilde doen met de leesclub? Ik heb eerder Gefeliciteerd, Leonard Peacock gelezen en die sprak mij zó aan dat ik de andere boeken van Matthew Quick ook wil lezen. Dus daarom. Bij de leesclub zaten ook nog een aantal vragen, dus die staan ook bij mijn recensie, die hier te lezen is.

120. Clockwork Princess Manga van Cassandra Clare
4/5 Een vriendin en ik lenen elkaar elke keer als we elkaar zien onze boeken uit en dit was een van haar boeken die ik nog niet gelezen had. Ik heb het niet zo met manga, maar wel met Cassandra Clare, dus daarom vroeg ik of ik dit boek mocht lenen (en ook omdat ik deze serie uit wilde hebben gelezen (de manga versie)). Wat ik uiteindelijk van de manga vond kun je hier lezen.

121. Vals Licht van Joost Zwagerman
3/5 Boeken lezen voor school is meestal iets wat niemand leuk vind (ook booklovers niet). Dit jaar hebben we iets dat 'leeskring' heet, wat ook wel te verstaan is als 'leesclub'. We kozen Vals Licht van Joost Zwagerman en o mijn goden wat heb ik een spijt dat we dit boek gekozen hebben. Laten we het erbij houden dan het een verschrikkelijk boek is, dus waarom ik het drie sterren heb gegeven is nog maar de vraag. Dit is mijn recensie.

122. De Wonderlingen (The Marvels) van Brian Selznick
5/5 Op dit moment heb ik alle boeken van Brian Selznick gelezen, maar hiervoor niet. Het laatste boek dat ik nog moest verslinden was De Wonderlingen. En wow! Wat een plottwists! Wat een tekeningen! Genoeg gesproken. Als je wilt weten waarom dit boek zo 'wow' is, lees je mijn recensie, want anders zet ik mijn hele recensie hierzo en dat is niet de bedoeling, toch?

123. 54 Minuten (This Is Where It Ends) van Marieke Nijkamp
5/5 Volgende week vrijdag (ja, het is nog steeds niet geweest) heeft boekhandel Stevens een leesclub over 54 Minuten, waar Marieke Nijkamp bij is (entree €5,-) en daar wil ik natuurlijk bij zijn! Daarom las ik dit razendsnelle boek (als een heel snelle lezer het in 54 minuten uit zou kunnen krijgen, zou het heel cool zijn, niet waar?) en wow! Volgens mij val ik terug in de De Wonderlingen-fase, oeps. Dit is mijn recensie.

124. Kraai en Koninkrijk (Crooked Kingdom) van Leigh Bardugo
5/5 Ik ben een grote fan van Six of Crows, dus toen ik naar Bookdepository.com ging om boeken te bestellen, voegde ik deze toe aan mijn winkelmandje. Ik bedoel, hallo? Waarom zou ik dit boek níét kopen? Precies. En zo kwam Crooked Kingdom aan, liefkoosde ik het en las ik het uit. En stierf ik van verdriet omdat deze geweldige serie is afgelopen. *huilt* Lees mijn recensie hier.

125. The Little Prince (Le Petit Prince) van Antoine de Saint-Exupéry
4/5 De Kleine Prins is een boek waar ik heel veel over heb gehoord, maar nog nooit heb gelezen, dus toen ik de mogelijkheid kreeg om het te lezen, nam ik die gretig aan. Dit verhaal is redelijk kort, dus meer wil ik niet vertellen, dat lees je maar in mijn recensie.

126. Death by Scrabble van Charlie Fish
4/5 Op school lazen we bij Engels dit korte verhaal van twee A4'tjes. Ik heb nooit van mijn leven zo'n kort verhaal gelezen, dus dat Death by Scrabble zo raar, maar goed was... Ik kan niet geloven hoe geniaal dit verhaal is. Dit is echt een aanrader. Daarnaast helpt het je Goodreads Reading Challenge ook nog eens, dus lees. Dit. Verhaal.

127. De Hamer van Thor (The Hammer of Thor) van Rick Riordan
5/5 Op 4 oktober kwam het lang verwachte vervolg van The Sword of Summer uit! Dit is het tweede boek van de Magnus Chase and the Gods of Asgard-trilogie en ik moest serieus één jaar wachten om deel twee te lezen. Nu kan ik er weer een jaar bij optellen om deel drie te lezen. Urgh, wat een wachten. Geen spoilers, dus lees mijn recensie maar, die je hier kunt lezen.

Deze maand heb ik ook nog een groot aantal films en tv-series gekeken.

Stranger Things Seizoen 1 kun je hier lezen.

Miss Peregrine's Home for Peculiar Children kun je hier lezen.

The Matrix kun je hier lezen.

The Amazing Tour is Not On Fire kun je hier lezen.

Once Upon A Time Seizoen 3 kun je hier lezen.

The Nightmare Before Christmas kun je hier lezen.

It kun je hier lezen.

Doctor Who Seizoen 5 kun je hier lezen.

Penny Dreadful Seizoen 1 kun je hier lezen.

Boy 7 kun je hier lezen.

Hansel & Gretel: Witch Hunters kun je hier lezen.

American Horror Story Murder House kun je hier lezen.

Wat heb jij gelezen in oktober?

Reacties

Populaire posts