Reizen: Oxford

In de zomervakantie reisde ik met mijn ouders en mijn zusje naar Engeland en Ierland, om het land te bezichtigen. We maakten een rondreis door heel Ierland (inclusief Noord-Ierland) en omdat daar heel wat foto's bij horen, heb ik besloten om mijn verslag in meerdere delen te splitsen. Dit is het tweede deel. Deel één lees je hier en dit is deel twee.

Toen we aankwamen in Engeland, begonnen we aan onze reis naar Oxford, waar we een nachtje zouden blijven. Onderweg stopten we nog even in Cardiff, waar ik verder ging met mijn zoektocht naar The Amazing Book is Not on Fire, maar ze hadden het helaas niet. *zucht* Daarna gingen we verder naar Oxford.

Geen Dan & Phil, maar wél Harry Potter!

De volgende dag bezochten we het centrum van Oxford. Hier bezochten we een aantal gebouwen van de universiteit van Oxford.

Oxford!

Geen idee waar dit is, maar oké.


Dames en heren, hier is Christ Church!

Doet dit je niet denken aan Harry Potter?



Hier hebben ze Harry Potter opgenomen!



Hier is de Grote Hal van Harry Potter op gebaseerd!




'Brotherhood' doet me ergens aan denken, maar ik weet niet wat...








Eh, oké?

Zo Jane Austen...



Een random boekhandel, maar wel vol Harry Potter!


The Infernal Devices, iemand?

En Waterstones... Die trouwens wél The Amazing Book is Not on Fire hadden, maar toen besloot ik om het toch maar in Nederland te bestellen, aangezien het daar goedkoper was. (Bol.com, duh.)

Harry Potter!

Als laatste bezocht ik nog een winkeltje vol Alice in Wonderland-merch. Een aanrader!



En zo zijn we aan het einde gekomen van mijn vakantie in Engeland en Ierland.

Ben jij ooit in Oxford geweest?

Reacties

Populaire posts