Recensie: Voltron: Legendary Defender Seizoen 1

Afbeeldingsresultaat voor voltron legendary defender poster
Titel: Voltron: Legendary Defender
Gecreëerd door: Veel mensen
Gebaseerd op: Voltron: Defenders of the Universe (1984)
Acteurs: Jeremy Shada, Bex Taylor-Klaus, Josh Keaton
Seizoen: 1
Afleveringen: 11
Genre: Animation, Adventure, Sci-Fi
Verschenen: 10 juni 2016
Duur: 23 minuten per aflevering
Cijfer: 8,0 of 5/5 sterren

Five Earth teens - Keith, Lance, Hunk, Pidge and Shiro - who become the last line of defense for the galaxy in an intergalactic battle against the evil alien force led by King Zarkon. (IMDb.com)

Soms kijk ik heel erg random een tv-serie. Dan zit ik iets te doen (leren voor school bijvoorbeeld...) en krijg ik plotseling heel erg de neiging om een bepaalde tv-serie te kijken zonder dat ik daar fan van ben of überhaupt weet waar het over gaat. Zo ging het ook met Voltron. Ik zat wat op Instagram te scrollen toen ik voor de zoveelste keer Voltron-fanart kreeg aangeraden. Normaalgesproken zou ik gewoon verder scrollen, maar die dag deed ik dat niet en sloot ik de app, ging ik naar de app van Netflix toe en begon ik Voltron te kijken. Ik heb geen idee waarom. Zoals ik zei: ik kreeg een plotselinge drang. Dat was vorige week dinsdag. Vandaag keek ik het af. Heb ik er lang over gedaan? Voor anderen misschien wel, maar voor mij is niet zo.

Als ik aan Voltron denk kan ik alleen maar lachen. Het idee - het idéé! - is super hilarisch, random en niet logisch. Ik bedoel, wie komt er nou weer op het idee dat er vijf robotleeuwen zijn die als ze samenkomen veranderen in een gigantische robot? Bizar. Even een soort samenvatting van deze serie: een mix van Transformers, Power Rangers en Star Wars plus Britse elfen.

Hoe bizar ik het ook vind, Voltron heeft toch datgene waardoor ik door wil kijken. Ik heb eerder geprobeerd Gravity Falls te kijken en ik ben nog steeds bij aflevering vier... 
Ik denk toch dat het mijn nieuwsgierigheid is naar waarom mensen Klance shippen. Kijk, als ik elke keer op social media zit en dan fanart aangeboden krijg, word ik nieuwsgierig. 

Wat vind ik van het verhaal? Tja. Super origineel is het niet (op de leeuwenrobots na), maar het heeft toch iets waardoor het spannend blijft. Ik denk dat ik het leuk vind omdat ik verhalen met een groep 'vrienden' leuk vind. Gangs, maar dan op een positieve manier. Kijk maar naar The Avengers, Six of Crows en Broederband. Ik vind ze allemaal geweldig.

Ik moet trouwens zeggen dat ik verbaasd was toen de personages in het Engels begonnen te praten, omdat ik verwacht had dat het in het Japans zou zijn. Toen deze serie net verscheen kreeg ik er reclame van en nou ja, robots en deze animatiestijl betekenen dat het meestal Japans is, maar dat bleek dus niet zo te zijn.

Ondertussen ben ik al verdergegaan met seizoen twee, maar ik kan helaas niet verder kijken, omdat ik vandaag op studiereis ga, volgende week pas terug ben en die week daarna de toetsweek bij mij op school al gaat beginnen. Help! Ik wil Voltron kijken! Prioriteiten, hè?

Raad ik je aan om deze serie te kijken? Ja. Ja, kijk deze serie. Misschien vind je het een beetje cliché en kinderachtig, maar kop op. Het heeft maar elf afleveringen van 23 minuten. Oké, aflevering één duurt een uur, maar dat is een uitzondering. 

Heb jij Voltron: Legendary Defender gezien?

Reacties

Populaire posts