2021 boeken waar ik naar uitkijk

Helaas was 2020 niet zoals we verwacht hadden. Hoewel er wel allemaal leuke boeken uitkwamen, voelde het toch net wat anders, omdat je niet gewoon naar de boekhandel kon om rond te snuffelen. Nou ja, dat kon wel, maar het was niet super veilig en fijn. Zelf ben ik sinds maart alleen maar één keer in de boekhandel geweest voor Bookstore Day. Geen bezoekjes meer aan de Waterstones en de American Book Centers in Amsterdam en Den Haag, dus. Hopelijk dat het volgend jaar wat veiliger is. In 2021 komen er in ieder geval, zoals gewoonlijk, een groot aantal boeken uit, en uiteraard zijn daar een aantal van waar ik naar uitkijk. Die heb ik hier op een rijtje gezet. 


21 februari: What's the T? - Juno Dawson
Juno Dawson is voor mij een redelijk onbekende auteur, omdat het enige boek dat ik van haar heb gelezen Proud (2019) was, en het enige wat ze daar aan had bijgedragen was de inleiding, naast het zijn van de editor. Toen ik achter het bestaan van What's the T? kwam was ik meteen enthousiast. Het is een non-fictie boek over hoe het is om een jonge transgender en/of non-binair persoon te zijn in de 21ste eeuw aldus Goodreads. Ik heb geen idee hoe This Book Is Gay (2014) is, dus ik kan niet inschatten hoe dit boek ongeveer gaat zijn.


20 april: Kate in Waiting - Becky Albertalli
Het laatste boek van Becky Albertalli dat ik heb gelezen is What If It's Us (2018), die ze overigens samen met Adam Silvera schreef, en dat was kort nadat het was verschenen, dus ik heb geen idee hoeveel beter haar boeken zijn geworden in de tussentijd. Kate in Waiting gaat over musicals, wat de voornaamste reden is dat ik het wel lezen. En natuurlijk omdat het LHBT+ is. Het is alleen de vraag of de verwijzingen over de top gaan worden zoals bij What If It's Us en de boeken van Ernest Cline, of dat het wel meevalt.


13 mei: Heartstopper: Volume Four (Heartstopper #4) - Alice Oseman
Heartstopper! Deel vier! Wat zal er gebeuren? Lees het op Tapas om dat uit te vinden. ;)
Dit deel bevat hoofdstukken vijf en zes van de webcomic en zoals je al kunt raden kijk ik er erg naar uit. Daarnaast begint met deze publicatie een zeer drukke maand, omdat er maar liefst drie boeken rond dezelfde week verschijnen!


18 mei: You Will Get Through This Night - Daniel Howell
Ik kijk (of moet ik 'keek' zeggen, haha) al een lange tijd de YouTube-filmpjes van Dan Howell, dus toen hij bekend maakte dat hij een boek had geschreven, was mijn interesse meteen gewekt. Het is een non-fictie boek en is een mengeling van self-help en memoir over mentale gezondheid. Dat gezegd hebbend, verwacht ik eigenlijk niet echt veel van dit boek... Het ding is dat als er eenmaal recensies zijn, ik ze niet echt kan vertrouwen. Daarom moet ik het zelf maar lezen. *zucht* 


18 mei: Mister Impossible (Dreamer Trilogy #2) - Maggie Stiefvater
Dit is een van de weinige boeken die ik ken waarbij het meteen trending werd op Tumblr toen de cover en de titel onthult was. In dit geval was het... niet echt positief. Hoe dan ook, het is het vervolg van Call Down the Hawk (2019), dus ik kijk er naar uit. Ik heb geen idee waar het over gaat, omdat ik de flaptekst niet heb gelezen, maar dat doe ik meestal niet bij series, dus dat wordt leuk. De cover is in ieder geval erg interessant. Het past niet echt bij die van het eerste deel? Maar het is wel wat. 

Deze laatste drie boeken zal ik waarschijnlijk lezen, maar op dit moment ben ik óf nog niet super enthousiast óf wacht ik even af totdat er meer informatie is.


2 maart: Chain of Iron (The Last Hours #2) - Cassandra Clare
Toen Chain of Gold (The Last Hours #1) dit jaar uitkwam begin maart, besteedde ik de hele dag om het lezen. Geweldig was het niet, maar wel vermakelijk. Ik ben voornamelijk benieuwd wat er met een klein aantal bijpersonages gaat gebeuren, wat de voornaamste reden is waarom ik het tweede deel wil lezen. Dat was het eigenlijk wel.


1 april: The Outlaws Scarlett and Browne (The Outlaws Scarlett and Browne #1) - Jonathan Stroud
Ik twijfel een beetje of ik dit boek wel of niet wil lezen. Het hangt namelijk allemaal af aan Heroes of the Valley (2009). Lockwood & Co. (2013-2017) is een van mijn favoriete series, dus toen ik in september The Amulet of Samarkand (Bartimaeus #1) (2003) las en geen fan was, begon ik te twijfelen of ik überhaupt Jonathan Stroud's nieuwe boek wel wilde lezen. (Het klonk namelijk al niet zo interessant.) Daarom ligt het eraan of ik Heroes of the Valley leuk ga vinden of niet, omdat het later is verschenen dan Bartimaeus, en omdat het toch al in mijn kast staat. Zo ja, dan lees ik dit boek zeer waarschijnlijk wél. Zo niet, dan is die kans veel kleiner. 

???: Extraordinary (Villains #1.5) - V.E. Schwab
Vicious (2013) en Vengeful (2018) zijn tot nu toe de enige boeken van V.E. Schwab die ik geweldig vind (ik heb er in totaal zes boeken gelezen, plus één issue en een kort verhaal). Dit is een comic die tussen de twee Villains-delen afspeelt, wat óf geweldig kan zijn, óf overbodig kan voelen. We zullen zien. Waarom deze comic bij dit korte lijstje staat? Omdat ik niet weet hoe de tekenstijl eruit gaat zien en daarom nog niet weet of ik het wel wil lezen. En ook omdat ik de gebonden volume wil lezen en niet de losse issues. 

Naar welke 2021 boeken kijk jij uit? 

Reacties

Populaire posts