Recensie: Mockingjay part 2

Foto: Entertainment Weekly

Titel: Mockingjay Part 2
Regie: Francis Lawrence
Verschenen: 20 november 2015 (in de VS)
Duur: 137 minuten
Cast: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Liam Hemsworth
Genre: Avontuur, Science-Fiction

Iedereen heeft deze film vast al gezien, zo populair is het. En ja hoor, als een Hunger Gamesfan (alleen van de boeken, want ik vind de films stom) moest ik natuurlijk de laatste film in de bioscoop zien. Hoe dat allemaal te werk ging, ging zo:

Een vriendin van mij was jarig en sinds vorig jaar zijn we begonnen met het idee dat als iemand jarig was, we de ander uitnodigden om een film in de bioscoop te kijken. Dit jaar stelde ze voor om Pan te zien. Ik was niet zo heel erg enthousiast over die film (niet dat het slecht lijkt of zo, maar ik wilde iets anders zien. Iets volwasseners) en heel toevallig kwam Mockingjay part 2 uit. Heel toevallig was dat mijn favoriete Hunger Gamesboek en heel toevallig wilde ik vorig jaar niet naar deel 1 gaan.

Wat besloot ik nu te doen? Ik stelde voor om Mockingjay part 2 te gaan kijken! Ook al vond ik deel 1 afschuwelijk stom en saai (want ja, er gebeuren niet zo heel veel coole dingen in die film), ik wilde wel de laatste film zien in de bios. Stel dat die prequel/sequel niet door ging (heb je dat nog niet gehoord? De makers gaan kijken of ze een prequel of sequel kunnen maken!), dan zag ik nooit meer een Hunger Gamesfilm in de bios.

En ja hoor, we gingen naar Mockingjay part 2. Wel in 2D, maar dat maakte niet uit.

Ik geef deze film een 8. Wat vind ik er zo goed aan? Het is precies het tegenovergestelde van Mockingjay part 1. Waar part 1 heel erg langdradig was, met weinig actie en veel lange gesprekken was part 2 vol actie en vlot en daar houd ik juist van.

Het is mij opgevallen dat de film nauwelijks van het boek afwijkt. Er waren geen gedeeltes waarbij ik dacht: Wat? Dit was helemaal niet zo in het boek! In ieder geval niet zoals bij Insurgent of de Percy Jackson films. Of bij de Maze Runner films, maar daar heb ik de boeken nog niet van gelezen, dus ik weet het niet. Dit is ook een van de redenen waarom ik van deze film houd.

Verder heb ik niet veel te zeggen over deze film. Alles is gewoon geweldig gedaan en deze film heeft ervoor gezorgd dat ik toch van de films van The Hunger Games houd. Of nou ja, houd, alleen van deze film. De andere drie zijn behoren niet tot mijn favorieten en zeker niet tot mijn "lievelings films" lijst.

Of ik je deze film aanraadt? Jazeker, alhoewel je eerst de andere drie moet zien voordat je deze kijkt, anders zul je er niet veel van snappen, maar dat is vanzelfsprekend.


Reacties

Populaire posts