Recensie: Geek Girl Pakt Uit! (Geek Girl #1.5)


32928586
Titel: Geek Girl Pakt Uit!
Auteur: Holly Smale
Serie: Geek Girl #1.5
Genre: Contemporary, Romance, Young Adult
Verschenen:
26 oktober 2016
Pagina's: 95
Uitgever: Gottmer
Originele titel: All Wrapped Up
Bindwijze: Paperback
Prijs:
2,50
Cijfer: 7,0 of 4/5 sterren

Harriet Manners weet best veel. Maar ze heeft geen flauw idee wat ze moet doen op een eerste date...
Kruip met een warme choco op de bank en geniet van dit hilarische Geek Girl-verhaal over het begin van de romance van Harriet en Nick.

Aangezien mijn zusje deze novelle had gekocht en het maar 95 bladzijdes had, besloot ik het te lezen. Ik bedoel, ik heb het eerste boek, Geek Girl, gelezen, dus als ik dit verhaal zou lezen, zou ik begrijpen waar het over ging.

Geek Girl Pakt Uit! heb je in een paar uur uit (nou ja, ik dan) door het weinige aantal pagina's. Vergeleken met Versplinter Me van Tahereh Mafi heeft het meer bladzijdes (die novelle heeft er maar 86), maar omdat het qua grootte (van boek) veel kleiner is en de lettertype wat groter, kun je wel zeggen dat het verhaal korter is. Dus ja, zoek je naar een kort verhaal, dan is deze iets.

Maar dan het verhaal zelf. Na het lezen van Geek Girl was ik benieuwd naar de volgende boeken, dus dat deze ertussen kwam was niet zo erg, maar na dit boek te hebben gelezen weet ik niet meer zo zeker of ik de rest nog wil lezen...

Het verhaal is niet slecht, maar lijkt ontzettend op het eerste boek (qua schrijfstijl, gebeurtenissen, enz.), dat het een beetje eentonig was. Vooral het feit dat Harriet zo slim genoemd wordt, maar eigenlijk niets weet (oké, dat snap ik wel, want zo zie ik mijzelf ook). Maar echt. De héle tijd? Nou ja, misschien is Harriet gewoon de hele tijd super awkward.

Geek Girl Pakt Uit! is een leuk boek, en helpt je zeker de kerstsfeer in, vooral als je op zoek bent naar een simpel, grappig en awkward verhaal. Zelf heb ik dat weinige beetje drang die ik had om verder te gaan met deze serie, verder naar achteren geschoven, om ruimte te geven aan andere series. Twijfel je nog een beetje? Het spijt me om dit te zeggen (omdat het langer duurt voordat je dit boek kunt lezen), maar dan moet je Geek Girl eens gaan lezen. En dan deze. Vrolijk kerstfeest! (Ook al ben ik één dag te laat).

Heb jij Geek Girl Pakt Uit! gelezen?

Reacties

Populaire posts