Recensie: Girl Stays in the Picture

19488980
Titel: Girl Stays in the Picture
Auteur: Melissa de la Cruz
Genre: Romance, Contemporary, Young Adult
Verschenen: Mei 2010
Pagina's: 432
Uitgever: Simon & Schuster
Nederlandse titel: Saint Tropez
Bindwijze: Paperback
Prijs: 12,00
Cijfer: 7,0 of 4/5 sterren

What's better than being young and famous?

Spotted: Teen superstar Devon arriving in Saint Tropez. Fresh off her rehab stint and with the number one album on the charts, Devon is ready to make a splash in het first movie role, but can she hold it together to make her mark, or will it be just like old times?

Overheard: Newly skinny socialite Livia is also in town telling her producer father (who can make or break her friend Devon's career) her own ideas about how things should be going on set, but isn't she too distracted by her drama-filled love life? Who said two boys are too many?

New to the scene: Casey had better get in the swing of things. Her best friend, Summer, has hired her as an assistant on her meteoric rise to fame, but can their friendship survive Casey's crush on Summer's moviestar boyfriend - and is it even a friendship worth saving?

Toen ik vorig jaar in een boekhandel kwam die op alle boeken 90% korting had, kon ik natuurlijk niets anders doen dan boeken kopen. Duh. Daarbij pakte ik maar wat boeken, waarvan ik had gehoord of waarvan ik de schrijver kende. Daarvan was dit boek eentje van. Ik had van Melissa de la Cruz gehoord en dacht, "hé, dat boek ga ik kopen!" zonder te kijken waar het over ging.

En ik moet zeggen dat ik mijzelf heb verbaasd. Echt waar. Op Hebban staat bij dit boek "Voor de liefhebbers van L.A. Candy" en ik heb eerder dit jaar The Fame Game gelezen (van dezelfde schrijver), die ik verschrikkelijk vond. En toen ik realiseerde dat ik van dit boek genoot... Tjonge, wat was dat schrikken, zeg!

Girl Stays in the Picture is het perfecte zomerboek. Echt, perfect. Het verhaal speelt zich af in Saint Tropez, gaat over een filmshoot en een stelletje vrienden die verweven zijn in de filmindustrie. Aangezien The Fame Game over een reality-serie ging en ik meer een film-persoon ben, kon ik mij veel beter plaatsen in dit boek.

De schrijstijl is ontzettend vlot, waardoor ik door die vierhonderd bladzijdes heen vloog. (Voordat ik aan het boek begonnen was zei ik zelfs tegen mijzelf dat ik waarschijnlijk heel lang over dit boek ging doen, maar nee hoor.) Daarnaast veranderd ieder hoofdstuk van hoofdpersoon, Devon, Livia of Casey en is ieder hoofdstuk niet zo lang, dus is het snel lezen van dit boek gegarandeerd.

Af en toe waren er wel wat saaie stukken en is het verhaal ontzettend cliché, maar ach, voor één keer is het niet erg, toch? Het enige wat ik wel stom vind is het einde, omdat er een soort van cliffhanger is en er geen deel twee is (of komt, dit boek kwam immers uit in 2009 en het duurt echt niet zo lang als er een vervolg zou zijn, behalve bij To Kill a Mockingbird, maar dat is een ander verhaal). In principe is het gewoon een mindf*ck, omdat niemand het antwoord weet (en nooit zal weten). Urgh. Of misschien komt er wel een boek twee, maar duurt het echt gewoon ontzettend lang en zal het net zoals To Kill a Mockingbird zijn, al denk ik niet dat het zó lang gaat duren.

De cover vind ik ontzettend lelijk. Ik bedoel, het is wel leuk om een soort van filmrol-achtige cover te hebben, maar ik had liever gehad dat de foto's van Saint Tropez waren of in ieder geval een landschap. Nu bestuurde ik de foto's juist en probeerde ik te ontdekken wie wie was en werd ik teleurgesteld, omdat ik de modellen niet bepaald mooi vind.

Girl Stays in the Picture is niet bepaald een boek dat iedereen moet hebben gelezen, maar als het zomer is en je hebt niets te doen? Dan is dit boek hét boek dat gelezen moet worden. O, en ik moet erbij zeggen dat dit meer een meisjesboek is dan een jongensboek. Just saying.

Heb jij Girl Stays in the Picture gelezen?

Reacties

Populaire posts