Januari Wrap-up

2017, een nieuw jaar, een nieuwe start, veel nieuwe boeken en een goed begin voor de reading challenge. Toch? Nee, helaas niet voor mij. Ik ben 2017 vreselijk begonnen, al ben ik in twee dagen tijd twee boeken uitgelezen (de laatste twee), dus misschien zit ik niet meer in een leesdip? Ik hoop het echt... Dit zijn in ieder geval de boeken die ik in januari heb gelezen en de films en tv-series/anime-series die ik heb gezien.

1. Inside the Magic: The Making of Fantastic Beasts and Where to Find Them
5/5 Als eerste begon ik met dit boek bij de film, omdat het dun was, ik niet zo'n zin had om te lezen en ik toch echt moest beginnen met mijn reading challenge. Ik ben een grote fan van de film Fantastic Beasts and Where to Find Them, dus geen wonder dat ik dit boek heb gekozen. Mijn recensie kun je hier lezen.

2. Het Zwarte Hart (Caraval) van Stephanie Garber
4,5/5 Als tweede wilde ik toch echt een 'echt' boek lezen, dus dat is Het Zwarte Hart geworden. Aangezien dit boek overal te zien was op BookTube leek het mij toch maar eens tijd om met dit boek te beginnen en zou ik erachter komen of het verhaal net zo goed was als de cover of niet. Dit is mijn recensie.

3. Madame Bovary (Madame Bovary) van Gustave Flaubert
1/5 Met deze smokkel ik een beetje, omdat ik het nooit uitgelezen heb. Voor Frans moest ik dit boek lezen in het Frans, maar daar had ik geen zin in, dus besloot ik om de Nederlandse versie te lezen. Een goed idee? Nee, want het verhaal was zo saai dat ik maar vijftig pagina's heb gelezen van de vierhonderd of zo. Sorry Gustave, maar dit boek sprak mij niet aan.

4. Zwerkbal door de Eeuwen Heen (Quidditch Through the Ages) van J.K. Rowling
5/5 Ik begon echt achter te lopen met de reading challenge, dus besloot ik om dit boek te lezen. Het was dun, ik wilde het heel graag lezen en ik had het toch al in mijn bezit, dus waarom zou ik het niet lezen? Precies. En zo kon ik eindelijk Quidditch Trough the Ages op mijn gelezen-lijst zetten. Dit is mijn recensie.

5.  Een Koffer vol Fabeldieren (The Case of Beasts) van Mark Salisbury
5/5 Weer een non-fictie boek. Ook dit boek was dun, en aangezien ik nog steeds in die stomme leesdip zat, heb ik dit boek maar opgepakt. Zoals ik zei ben ik een grote fan van de film Fantastic Beasts and Where to Find Them, dus dit boek is een leuke toevoeging aan mijn boekenverzameling! Mijn recensie kun je hier lezen.

6. The Hundred-Year-Old Man Who Climbed Out of the Window and Disappeared (Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann) van Jonas Jonasson
3/5 Sinds oktober 2014 heb ik dit boek al in mijn bezit, en ik begon er pas in de zomer van 2016 in. Daarna heeft het een halfjaar op mijn stapel ongelezen boeken gelegen en gisteren besloot ik het eindelijk weer eens op te pakken om het voorgoed op mijn lijst met gelezen boeken te zetten. Wat een moeite heb ik er toch voor genomen. Mijn recensie kun je hier lezen.

7. Secret Scouts en de Verloren Leonardo van Dennis Kind en Wendel Kind
3/5 Toen Dennis Kind vroeg of ik zijn boek wilde recenseren, vond ik dat goed, dus hier is het dan! Dit boek nam ik mee naar school omdat ik wist dat het net zoals bij The Hundred-Year-Old Man Who Climbed Out of the Window and Disappeared lang zou duren voordat ik het uit zou lezen, dus heb ik mijn tussenuren aan dit boek besteed. Met resultaat, want dit is mijn recensie.

Yuri!!! on Ice Seizoen 1 kun je hier lezen.

The OA Seizoen 1 kun je hier lezen.

Madame Bovary
kun je hier lezen.

Death Note Seizoen 1 kun je hier lezen.

Sherlock Seizoen 4 kun je hier lezen.

AJIN: Demi-Human Seizoen 1 kun je hier lezen.

Welke boeken heb jij in januari gelezen?

Reacties

Populaire posts