Recensie: Star Wars Episode VII: The Force Awakens (Star Wars #7)

Afbeeldingsresultaat voor star wars the force awakens poster
Titel: Star Wars Episode VII: The Force Awakens
Regisseur: J.J. Abrams
Serie: Star Wars #7
Acteurs: Daisy Ridley, John Boyega, Oscar Isaac
Genre: Action, Adventure, Fantasy
Verschenen: 16 december 2015
Duur: 136 minuten
Cijfer: 8,5 of 5/5 sterren

30 years after the defeat of Darth Vader and the Empire, Rey, a scavenger from the planet Jakku, finds a BB-8 droid that knows the whereabouts of the long lost Luke Skywalker. Rey, as well as a rogue stormtrooper and two smugglers, are thrown into the middle of a battle between the Resistance and the daunting legions of the First Order. (IMDb.com)

Twee jaar geleden (al zie ik het meer als één jaar geleden, maar omdat het december 2015 is, is het twee jaar geleden) zag ik The Force Awakens in de bioscoop. Ik ben ontzettend blij dat ik het in de bioscoop heb mogen zien, want het was geweldig! Nadat alle Star Wars-films op Netflix gezet waren en mijn ouders en zusje eindelijk de originele trilogie hadden gezien, was het tijd om deze film te herkijken (voor mij dan). (En mijn ouders en zusje hadden niet echt zin in de prequel trilogie, dus vandaar dat we na zes naar zeven zijn gegaan.)

Hoewel het verhaal van The Force Awakens heel erg lijkt op die van A New Hope, zitten er toch heel veel twists in die niemand (denk ik) heeft aan zien komen. In principe verscheurt deze film je hart als je fan bent van Star Wars door verdriet (niet omdat het slecht is, maar omdat het zo emotioneel is). Ja, ik weet dat sommige dingen niet kloppen enzovoorts, enzovoorts, maar kunnen we niet gewoon zeggen dat deze film fantastisch is en het geen flop is?

Ik realiseer nu dat ik eigenlijk niet weet hoe ik deze film moet recenseren. Het is geweldig, dat weet ik en dat weet jij nu ook, maar het is ook omdat deze film vol spoilers zit en onbegrijpbaar is als je de andere Star Wars-films nooit hebt gezien. Laat ik maar zeggen dat The Force Awakens vol gaten zit en ik heel, héél erg benieuwd ben wat de antwoorden daarop zijn. Want wie zijn de ouders van Rey? Tja, dat is de vraag.

Als ik dit zeg klink ik als een neppe Star Wars-fan, maar deze film is mijn favoriet. En Return of the Jedi eigenlijk ook, maar serieus. The Force Awakens is gewoon zó goed!

Ik raad iedereen aan om deze film te kijken. Heb je nog nooit Star Wars gezien? Dan raad ik je aan om te beginnen bij A New Hope, maar als je daar geen zin in hebt is het ook goed om met deze te beginnen. Je bent wel gewaarschuwd als je erachter komt dat je niets begrijpt van het verhaal! Zo, dan kan ik nu gaan wachten op The Last Jedi. Ja, de titel van de achtste film is gisteren bekend gemaakt!

Heb jij The Force Awakens gezien?

Reacties

Populaire posts