Mijn favoriete boeken aller tijden!

Een tijdje geleden heb ik verteld welke series mijn favorieten zijn. Deze keer zijn de boeken zonder series aan de beurt. Laten we beginnen.

1260013810. Ready Player One (Ready Player One) van Ernest Cline
Toen ik dit boek was het niet meteen "liefde" op het eerste gezicht. Pas nadat ik het boek uithad begon ik te realiseren dat ik het heel erg interessant  had gevonden door alle nerdy en geeky dingen. Ik bedoel, dit boek gaat over games! Geweldig. En zeker ook een aanrader voor iedere gamer.

9. Verloren Vrouw (Gone Girl) van Gillian Flynn
Ik lees niet zo veel thrillers, maar dit boek was gewoon geweldig. In het begin duurde het een tijdje voordat ik erin kwam, maar toen ik in het verhaal zat, was ik "betoverd". Ik moet de film nog zien, dus ik hoop dat ze het niet al te slecht hebber verfilmd.

106265948. Dodenrit (The Scorpio Races) van Maggie Stiefvater
Normaal heb ik een hekel aan boeken over paarden, maar dit boek is echt geweldig (en een aanrader). Normaal heb ik ook een hekel aan paarden, dus dit boek bewijst wel dat het heel erg goed is. Maggie Stiefvater is één van mijn favoriete schrijvers, dus daarom staat dit boek ook hier...

7. Geflipt (Flipped) van Wendelin van Draanen 
Waarschijnlijk is dit een vreemde reden waarom dit boek deze top 10 heeft gehaald, maar ik houd van dit boek omdat het zo simpel is. Het verhaal is simpel, de personges zijn simpel... Je komt niet vaak zulke boeken tegen, daarom is dit boek een favoriet.

6. Het Wonderkabinet (Wonderstruck) van Brian Selznick
Waar ik negatief ben over De Uitvinding van Hugo Cabret ben ik erg positief over Het Wonderkabinet. Dit boek is gewoon mooi. De twee verhaallijnen, de personages... Dit boek is ontzettend bijzonder en een aanrader!


183369655. Mijn Hart en Andere Zwarte Gaten (My Heart and Other Black Holes) van Jasmine Warga
Dit is het enige boek op deze lijst die een beetje treurig is en een zwaar onderwerp heeft: het gaat namelijk over zelfmoord. Ook de titel klinkt erg duister. Toch heeft boek mij overtuigd dat het op dit lijstje moest komen. Niet om het onderwerp, maar het verhaal en wat het je wil vertellen.

4.  De Hemel Begint bij Je Voeten (The Sky is Everywhere) van Jandy Nelson
En hier hebben we Jandy! Jandy is één van mijn favoriete schrijvers, dus moet ze zeker weten in deze lijst komen, ook omdat ze stand-alones schrijft, boeken zonder vervolgdelen. De Hemel heeft een mooi cover en het verhaal is net zo mooi.

3. De Boekendief (The Book Thief) van Markus Zusak
Ik heb De Boekendief nog niet zo lang geleden uitgelezen (pas in deze maand!), maar ik vind dat dit boek toch op deze lijst hoort. Het is zo mooi geschreven. Ik moet wel nog de film zien, dus ik hoop dat ze het niet al te anders is dan het boek.

178599772. Wonder (Wonder) van R.J. Palacio
Ook al is dit boek voor wat jongere lezers, moet ik toegeven dat het mijn hart heeft verscheurd. Wonder is ontzettend mooi en de personages zijn zo bijzonder. Ik houd van dit boek!

1. Ik Geef Je de Zon (I'll Give You the Sun) van Jandy Nelson
Het is niet zo raar dat dit boek weer nummer één heeft gehaald, net zoals bij mijn top 15 favoriete boeken van 2015. Ik kan niets anders zeggen dan dat dit boek geweldig is en ik het nog vaak zal herlezen. Waarom ik zoveel van dit boek houd is mij nog steeds een raadsel. Of het altijd op deze plek zal blijven is nog maar de vraag, maar goed, op dit moment is dit mijn lievelingsboek aller tijden.

Wat zijn jouw favoriete stand-alone boeken?

Reacties

Populaire posts