Recensie: Offergave (Blood of Eden #3)


27419813

Titel: Offergave
Auteur: Julie Kagawa
Serie: Blood of Eden #3
Genre: Fantasy, Paranormal, Dystopia, Young Adult
Verschenen: 29 september 2015
Pagina's: 448
Uitgever: Harper Collins Young Adult
Originele titel: The Forever Song
Bindwijze: Paperback
Prijs: 15,00
Cijfer: 8,0 of 5/5 sterren

Om spoilers te voorkomen zet ik hier niet neer waar het boek over gaat. Het kan precies zo zijn dat je per ongeluk dit stukje leest en dan heb ik je gespoild. Vandaar dat hier niet staat waar het over gaat.

Als het laatste deel in een serie vind ik dit boek redelijk goed gelukt. Hoe vaak heb ik nou weer series gelezen waarbij het laatste boek net iets minder is dan de rest? Vaak genoeg om te weten dat dit boek best wel goed is.

Net zoals Onsterfelijk en Bloedband is Offergave geweldig. Je moet wel de sticker negeren die zegt dat het boek voor fans van Twilight is, omdat de vampiers die in deze trilogie voorkomen echt heel erg anders zijn dan die van de Cullen-familie.

Ik moet wel toegeven dat ik het eerste deel van dit boek erg stom vond, door Allison. Waarom ik dat zo vind kan ik natuurlijk niet zeggen, maar als je dit boek gelezen hebt weet je wat ik bedoel.

Verder vond ik het heel spannend, maar bij het einde was ik toch een beetje bang aan het worden. Ik veel fantasy-boeken bevat het laatste deel het "epische eindgevecht". Dat heeft dit boek (hoe verassend) ook. Ik was redelijk zenuwachtig hoe alles zou uitpakken, omdat ik niet wilde dat het "epische eindgevecht" lijkt op andere "epische eindgevechten". Gelukkig bleek het niet zo te zijn, dus haalde dat mij over om Offergave toch vijf sterren te geven.

Als je goed naar de cover kijkt zie je dat de witte dingetjes vogels zijn en samen een oneindigheidssymbool vormen. Dat vind ik erg mooi en als je het boek hebt gelezen weet je vast ook wel wat het betekent. Vampiers = Onsterfelijk = Oneindig.

Ondanks het begin ben ik erg blij hoe deze trilogie is beëindigd. Er waren nauwelijks dingen die ik echt heel stom vond of die nutteloos waren. Ik raad de Blood of Eden-trilogie dan ook aan. Voor degenen die van boeken over vampiers houden, maar ook voor degenen die zin hebben in een spannend boek vol actie. En als je nog steeds twijfelt omdat je meer een romantisch persoon bent, wees gerust, dit boek bevat ook romantiek.

Reacties

Populaire posts