In de spotlights #4

Iedere maand zet in een boek in de schijnwerpers. Zo hoop ik dat meer mensen het boek gaan lezen, omdat ze niet zo bekend zijn in de Nederlandse boekenwereld.

Lees hier:
Deel 1
Deel 2
Deel 3

Deze maand is het tijd voor Horrorstör van Grady Hendrix.

13129925

Titel: Horrorstör
Auteur: Grady Hendrix
Genre: Horror, Mystery
Verschenen: 23 september 2014
Pagina's: 248
Uitgever: Quirk
Bindwijze: Paperback
Prijs: 16,99
Cijfer: 7,0 of 4/5 sterren

Waar gaat Horrorstör over?

Something strange is happening at the Orsk furniture superstore in Cleveland, Ohio. Every morning, employees arrive to find broken Kjërring bookshelves, shattered Glans water goblets, and smashed Liripip wardrobes. Sales are down, security cameras reveal nothing, and store managers are panicking.

To unravel the mystery, three employees volunteer to work a nine-hour dusk-till-dawn shift. In the dead of the night, they'll patrol the empty showroom floor, investigate strange sights and sounds, and encounter horrors that defy the imagination.

A traditional haunted house story in a thoroughly contemporary setting, Horrorstör is designed to retain its luster and natural appearance for a lifetime of use. Pleasingly proportioned with generous French flaps and a softcover binding, Horrorstör delivers the psychological terror you need in the elegant package you deserve.

Waarom je Horrorstör moet lezen

Horrorstör klinkt misschien wel leuk (wat het eigenlijk ook is), maar het is niet superorigineel. Het plot, bedoel ik. De setting, integendeel, is wel ontzettend origineel. En hoe het boek is vormgegeven, maar daar kom ik later nog op.
Dat dit boek tot het horrorgenre behoort, is je vast niet ontgaan. Ik moet toegeven dat ik af en toe een beetje de kriebels kreeg van dit verhaal, maar supereng was het niet. Als je een die-hard horrorfan bent zou ik dit boek niet lezen om teleurstelling te voorkomen, maar proberen kan altijd.

Wat vond ik het leukst aan dit boek?

Het verhaal is niet superbijzonder. Ik was namelijk een beetje teleurgesteld, hoe alles verliep. Daarom raad ik dit boek niet aan om het verhaal, maar meer om de voorgeving. Niet alleen de buitenkant laat je denken dat dit een IKEA-catalogus is, maar ook de binnenkant zit er vol mee. Er staan plaatjes in van meubels met bijteksten en afmetingen, reclame en dingen die je een echte catalogus ook zou zien. Laten we de plattegronden niet vergeten! Als ik alleen naar de vormgeving kijk geef ik dit boek direct een dikke tien.

Wat vind ik van de cover?

De cover is geweldig! Behalve als ik naar de schilderijen kijk, want die zijn ENG. De achterkant is een recreatie van de voorkant, maar dan horrorstijl, donker en verwoest. De cover was ook hetgene wat mij heeft meest aantrok en ervoor heeft gezorgd dat ik dit boek kocht.

Hoe kwam ik aan dit boek?

Ik zat eens een video te kijken van Christine (PolandBananasBOOKS) toen mijn oog viel op dit boek. Het klonk interessant, want tja, ik ben een grote IKEA fan (en dan bedoel ik van de boekenkasten, want BOEKENKASTEN!!!). Veel deed ik niet met deze informatie, ik stopte het ergens in mijn achterhoofd.
Een paar maanden later ging ik naar Amsterdam met mijn vader en zusje. We waren van plan om naar de American Book Center te gaan, want we waren daar nog nooit geweest. En toen ik daar aankwam zag ik dit boek daar liggen! Wat kon ik anders doen dan het te kopen?!
En dit was het verhaal hoe ik aan Horrorstör kwam.

Heb jij Horrorstör gelezen?

Reacties

Populaire posts