Mijn favoriete mannelijke personages

Het eerste wat ik wil zeggen is dat deze titel zo heet omdat ik ook een vrouwelijke editie wil doen, dus er zit niets achter het woord 'mannelijke', als iemand dat misschien denkt.

Er zijn talloze boeken met talloze personages die tot mijn favorieten behoren. En vreemd genoeg heb ik meer mannelijke dan vrouwelijke favorieten. Waarom? Geen idee. Ik heb wel vrouwelijke favorieten, maar die zijn zwaar in de minderheid. Sorry, girls.
Ik heb in ieder geval vijf personen gekozen die tot mijn favorieten behoren. En het zijn er eigenlijk veel meer dan vijf, maar die komen dan maar in een andere post. Aan welke fictionele jongens mag ik de eer geven om in deze post te verschijnen? Deze...

Ik heb vijf favorieten gekozen die door sommigen gehaat worden. #Sorrynotsorry

28116700Rhysand van Hof van Doorns en Rozen van Sarah J. Maas

OMG Rhysand is gewoon goals. Ik weet dat ongeveer de helft voor Tamlin is en de andere helft voor Rhysand. Ik hoor bij de tweede groep. Maar echt, Rhysand... Er zijn allemaal theoriĆ«n over Hof van Mist en Woede en ik wil niet te veel hopen, maar ik hoop dat die waar zijn...
In ieder geval ben ik Rhysand-fan en niemand kan mij stoppen.

Peter van Divergent van Veronica Roth
13424701
Sorry voor deze, maar serieus, Peter is mijn favoriet. En ik haat Four. Sorry, mensen.
Om maar even duidelijk te zijn: Peter werd pas mijn favoriet in Insurgent. In Divergent haatte ik hem net zoals de rest (maar Four haatte ik toen ook al, dus bij hem is niets veranderd). En Theo James vind ik ook lelijk. Sorry.

Warner van de Touching Juliette-trilogie van Tahereh Mafi

Vrees Me (Touching Juliette, #1)Net zoals bij Peter van Divergent, werd Warner pas mijn favoriet in boek twee. In Vrees Me vond ik Adam nog helemaal perfect, maar toen... Het leek wel alsof een schakel werd omgeslagen. Sindsdien ben ik een Warner-fan. En is Vertrouw Me mijn favoriete deel. En heb ik het al tig keer herlezen. Oeps.

Maven van Red Queen van Victoria Aveyard
26135343

Weer kom ik terug op Peter. Want ook Maven is een gehate personage. Wat hij aan het einde in Red Queen deed was ik niet zo blij mee, maar ik heb hoop voor de andere boeken in deze serie. Cal vind ik maar niets. Misschien verandert dat weer als ik Glass Sword lees, maar voorlopig ben ik voor Maven.

De Duisterling van de Grisha-trilogie van Leigh Bardugo

De Grisha #1. Schim en SchaduwAh, de Duisterling. Om heel erg eerlijk te zijn heb ik een vreemde bond met deze jongen. Of man. Of weet ik veel wat hij is.
In het eerste boek was Mal mijn favoriete personage. In boek twee was het Stormhund en in boek drie de Duisterling. Jup. Vreemd, hĆØ? Ik eindigde deze serie met de Duisterling als favoriet, dus dat is het ook gebleven. En het einde van deze serie liet mij nog meer van hem houden.




Welke fictieve personages zijn jouw favoriet?

Reacties

Populaire posts