Series die ik niet meer ga lezen #2

In het eerste deel van series die ik niet meer ga lezen somde ik vijf boeken op waarvan ik het eerste deel had gelezen en niet meer verder wilde gaan. Deze keer ga ik verder met vijf andere series die ik van mijn nog-te-lezen-lijstje heb geschrapt na het lezen van het eerste boek!

Waterfire Saga (Waterfire Saga) van Jennifer Donnelly

Ik was altijd ontzettend positief over Van Goor, want serieus, ze hebben de meest bekende boeken vertaald. In die positiviteit kwam verandering nadat ik Deep Blue had gelezen. Het idee van het verhaal is niet slecht, maar de rest... Bah. Ik ga deze serie niet meer lezen. En Van Goor vertrouw ik ook niet meer 100%. Dat is gezakt naar 95%...


3135317Artemis Fowl (Artemis Fowl) van Eoin Colfer

Nadat een vriendin mij deze serie aanraadde begon ik enthousiast aan het eerste boek in deze serie, Artemis Fowl. Zij had de boeken met veel plezier gelezen, dus waarom ik niet? Ik denk dat ik het antwoord weet. Zij heeft geen kennis gemaakt met Kamp Halfbloed. Daarom! In ieder geval verdween mijn enthousiasme al na hoofdstuk één en had ik geen zin meer in het rest van het boek. Maar ja, het was maar 261 pagina's lang, dus ik ploegde voort, hopend dat de laatste bladzijde snel zou komen. En daarna zette ik het boek in de kast om nooit meer gelezen te worden...


Hush, Hush (Hush, Hush) van Becca Fitzpatrick

Hoewel ik Hush, Hush niet superslecht vond, vond ik het ook niet een supergoede serie. Het was oké. Ik was wel erg benieuwd naar het tweede boek, Crescendo, maar dat was het. Nadat Joost het tweede boek had gelezen en het had gerecenseerd, haalde hij mij over om het toch maar niet te lezen. Ik was al niet zo enthousiast over het eerste deel, dus dan zou het tweede deel mijn mening over deel één alleen maar slechter maken, toch? Maar als ik toch aan deel twee kom is het eerste wat ik ga doen het boek open slaan en het te gaan lezen.


SevensterDe Laatste Wachter van Alexandra Penrhyn Lowe

Net zoals Hush, Hush heb ik twijfels of ik deze serie wel of niet verder ga lezen. Als eerste moet ik toegeven dat dit boek niet slecht was. Goed zelfs. Maar als ik Wolfsbloed zou willen lezen, zou ik Sevenster moeten herlezen omdat ik niks van dat boek herinner en daar heb ik geen zin in. Zó goed vond ik het boek weer niet. En daarom heb ik geen zin om weer mijn tijd te besteden aan Sevenster alleen maar om Wolfsbloed te kunnen lezen.


20641832Toverland (The Land of Stories) van Chris Colfer

Kijk, dit is nou een middle grade-serie waar ik geen interesse in heb door de schrijfstijl in plaats van het verhaal of beiden. De Wensspreuk was te kinderlijk, naar mijn zeggen. Ik las de vertaling, dus daar zou het ook aan kunnen liggen. In ieder geval heeft deze serie mijn interesse verloren. Ik weet dat Chris Colfer bij Glee zat, maar dat heb ik nooit gekeken, dus ken ik hem alleen maar als schrijver. Ik denk wel dat als ik jonger zou zijn geweest ik deze serie te gek zou hebben gevonden. Bij andere series heb ik nooit het gevoel dat ik te oud ben, maar bij deze wel...

Welke series ga jij niet meer lezen?

Reacties

Populaire posts