Schrijvers: Sarah J. Maas

Een paar maanden geleden schreef ik een blogpost over Maggie Stiefvater, die je hier kunt lezen. Deze serie (of rubriek?) had eigenlijk wat vaker geüpdated mogen worden, maar daar kwam ik om de een of andere reden steeds niet aan. Eindelijk. EINDELIJK komt hier deel twee. En die gaat over Sarah J. Maas (omdat ik nu in een heel erge ACOTAR-mood zit).

Sarah J. Maas staat voor Sarah Janet Maas. (En bij die tweede naam moet ik denken aan een evil vrouw)
Verder is ze getrouwd en woont ze in Pennsylvania. O, en ze begon met het schrijven van Throne of Glass toen ze zestien was.

Laten we beginnen bij het begin, toen ik Sarah ontdekte.

Hoe dat precies ging weet ik niet meer, maar ik zat een keer BookTube te kijken, toen ik bij alle BookTubers een boek zag. Namelijk Heir of Fire. Die was toen nieuw en iedereen was blij dat ze die eindelijk konden lezen. Natuurlijk had ik Throne of Glass wel eerder zien langskomen en had het mijn aandacht getrokken, maar na het zien van dit boek, wist ik het zeker: ik moest en zou deze serie lezen.


16034235171671662061347018006496

Op een dag ging ik naar de bibliotheek en mijn dag kon niet meer stuk, want ik zag Throne of Glass, Crown of Midnight én Heir of Fire in de kast staan. Het eerste wat ik deed was ze allemaal pakken en ze lenen, want dat was op dat moment het enige juiste wat ik kon doen.

Thuis aangekomen begon ik onmiddelijk in Throne of Glass, maar er was één ding dat ik over het hoofd zag...


18243700

Nadat ik ToG uithad, begon ik aan CoM. Vreemd genoeg was het eerste hoofdstuk hetzelfde. 'Misschien is het eerste hoofdstuk hetzelfde als die van boek één.' dacht ik. Maar nee. Hoofdstuk twee was precies hetzelfde. En de rest van het boek. Huh?


Sarah J. Maas
Foto: Goodreads

Het eerste wat ik dacht was dat CoM verkeerd was, dus downloadde ik het voorproefje van dat boek via iBooks. Maar het was precies hetzelfde verhaal als het boek van de bibliotheek. Toen besloot ik om het voorproefje van ToG te downloaden. En daar kwam het al.


16096824A Court of Mist and Fury (A Court of Thorns and Roses, #2)

Uiteindelijk bleek dat ik twee keer Crown of Midnight had geleend, maar dan eentje met de cover van Throne of Glass en de andere met de CoM-cover. En ik was woest. Ik wilde Heir of Fire niet lezen zonder het eerste boek niet gelezen te hebben, dus ging ik weer naar de bieb om de Nederlandse versie van Throne of Glass te halen, De Glazen Troon. En dit was mijn verhaal met de Throne of Glass-serie.

Maar Sarah had nog geen positie behaald tot mijn favoriete schrijver. Dat kwam later pas, toen ik Hof van Doorns en Rozen las. En sindsdien kan ik niet meer zonder Sarahs boeken.

Sarahs boeken die ik heb gelezen:

Throne of Glass
Throne of Glass (De Glazen Troon)
Crown of Midnight (De Donkere Kroon)
Heir of Fire (Erfgenaam van Vuur)
Queen of Shadows

A Court of Thorns and Roses
A Court of Throns and Roses (Hof van Doorns en Rozen)

Sarahs boeken die ik nog niet heb gelezen:

Throne of Glass
The Assassin's Blade
Empire of Storms
Ongetiteld #6

A Court of Thorns and Roses
A Court of Mist and Fury (Hof van Mist en Woede)
Ongetiteld #3

Catwoman

The Starkiller Cycle (met Susan Dennard van Truthwitch)

Zoals je ziet zijn de boeken die ik nog moet lezen allemaal nog niet verschenen (op The Assassin's Blade en The Starkiller Cycle na). Dat wordt lang wachten, zeg ik maar. En ik denk niet dat ik zoveel geduld heb, want ik ben een nogal ongeduldig persoon...

Als je Sarah J. Maas nog niet kent zeg ik: lees haar boeken! Want ze zijn geweldig! En de covers zijn geweldig! En alles verdiend gewoon hartjesogen want het is geweldig! (En Sarah is een geweldige schrijfster als het op driehoeksverhoudingen komt.)

Heb jij boeken van Sarah J. Maas gelezen?

Reacties

Populaire posts