Evenement: Jong Amsterdam Leest met Meg Rosoff

Toen ik een mailtje kreeg dat ik Mij Niet Gezien had gewonnen en daarbij Meg Rosoff ging ontmoeten, was ik helemaal blij. Het enige probleem was dat ik nog nooit een boek van haar had gelezen, maar ja, dat had ik ook met Kiera Cass.

Op zondag 8 mei vertrok ik met de trein naar Amsterdam. In Amsterdam aangekomen ging ik onmiddelijk (ik had nog maar één uur voordat het evenement zou beginnen) naar Jeugdtheater De Krakeling, waar Jong Amsterdam Leest met Meg Rosoff gehouden ging worden. 
Eigenlijk was die haast helemaal niet nodig geweest, omdat ik, toen ik bij De Krakeling was aangekomen, nog een halfuur de tijd had. 

Na een tijdje wachten gingen Meg Rosoff en Edward van den Vendel op de bank zitten die alvast voor hen was uitgestald en kon het interview beginnen!


 Edward stelde de vragen en Meg beantwoordde ze, maar ik denk dat dat wel duidelijk is. 

Ondanks dat ik nul boeken van Meg had gelezen had ik niet het gevoel dat het echt nodig zou zijn geweest. Het interview ging vooral over Mij Niet Gezien, maar ook over Megs nieuwe boek voor volwassenen, Jonathan Gaat Los

Meg leek een heel aardig persoon en beantwoordde de vragen zo uitgebreid mogelijk. Ik had me geen moment zitten vervelen!

Na het interview was de signeersessie. Er was niet echt een tafel waar Meg aan zat of stond. Naar mijn zeggen had dit beter gekund. Ze stond namelijk gewoon ergens in de zaal, tussen de stoelen.

Wat ik vaak heb (en jullie waarschijnlijk ook) is dat ik bij schrijvers vaak niet weet wat ik moet zeggen. Dat zorgt voor awkward momenten. Zeker als ik het boek van die schrijver niet heb gelezen. 
Ik verwachtte net zoiets bij Meg. Gelukkig was dit niet zo!

Ze vroeg eerst voor wie het boek was en daarbij de naam. En toen vroeg ze of ik een student was, waarbij ik heel onhandig antwoordde met: 'I'm sixteen, so...'. Daarop zei ze: 'So you're a student.' En ik met: 'Ehh... Yes.'
En toen was had ze mijn boek gesigneerd en vroeg ik of ik met haar op de foto mocht, waar ze natuurlijk ja op zei. 

Helaas van slechte kwaliteit...

En dat was dat. Tijdens het evenement praatte ik ook nog een beetje met Manon, die beheerder is van de Facebook-groep Young Adults Books and Series <3. Dus super alleen was ik niet. 

Op de terugweg naar het station kwam ik langs het TFIOS-bankje en bezocht nog Scheltema, want die wilde ik al een tijdje bezoeken. 


Wat is Scheltema groot! Bij de tweedehands boeken zag ik Lockwood & Co. en moest mezelf bedwingen om het niet te kopen. Ik was meer geïnteresseerd in The Raven King en The Hidden Oracle, maar die hadden ze helaas niet. 


Ben je in Amsterdam en weet je niet wat je moet doen? Bezoek Scheltema! 

Heb jij ooit een boek van Meg Rosoff gelezen?

Reacties

Populaire posts