Recensie: Silber: Het Derde Boek der Dromen (Silber #3)


27253602
Titel: Silber. Het Derde Boek der Dromen
Auteur: Kerstin Gier
Serie: Silber #3
Genre: Fantasy, Romance, Young Adult
Verschenen: 1 december 2015
Pagina's: 362
Uitgever: Blossom Books
Originele titel: Silber. Das Dritte Buch der Träume
Bindwijze: Hardcover
Prijs: 16,99
Cijfer: 8,0 of 5/5 sterren

Liv Silber heeft drie problemen. Eén: ze heeft gelogen tegen Henry. Twee: haar droomavonturen worden steeds gevaarlijker. Drie: Livs moeder en Graysons vader willen in de zomer trouwen.

Terwijl Arthur de geheimen van de droomwereld heeft ontrafeld en daarmee onherstelbare schade kan aanrichten, heeft Moker, de boze grootmoeder van Grayson, allerlei ideeën over de bruiloft, die nogal verschillen van die van de bruid. En wat voert psycho-dromer Anabel eigenlijk in haar schild? Liv moet alles op alles zetten om deze dreigende catastrofes tegen te houden en ondertussen proberen om haar vriendje niet kwijt te raken...

Nadat ik bij YALFest eindelijk het slotdeel van de Silber-trilogie kocht, moest ik lang niet daarna aan het boek beginnen. En wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb!

Kerstin Gier is een schrijfster waarvan ik al haar jeugdboeken (die in het Nederlands zijn uitgegeven door Blossom Books) heb verslonden. Ondanks die ervaring had ik geen idee wat ik ging verwachten in Silber. Het Derde Boek der Dromen. Ik had dus ook geen idee of dit slotdeel geweldig of slecht zou zijn.

Voor degenen die Kerstin Gier niet kennen: ze is Duits, haar boeken hebben de mooiste covers die je maar kunt bedenken en haar schrijfstijl is om van te genieten. Want die schrijfstijl, wat is die geweldig. Kerstin schrijft op zo'n manier dat je móét lachen. En de verwijzingen naar Sherlock? Och, geweldig.

Liv en Mia zijn de beste zussen waar ik ooit over gelezen heb. Echt. Ze stijgen ver boven Katniss en Prim uit. Want hun band is gewoon zo 'soepel' en geweldig en urgh... Zo leuk om over te lezen!

En dan heb je Arthur, Grayson, Henry en Jasper nog. Deze vier zijn een beetje vergelijkbaar met de ravenjongens, niet waar? En ik zeg ook 'een beetje'. Mijn favoriet is Grayson, gewoon omdat dat kan. Verder is de rest oké.

Nu moet ik echt hebben over dit boek en niet over de schrijfstijl en de personages. Silber. Het Derde Boek der Dromen is hét slotdeel dat iedereen wil in een serie. Alle vragen uit de eerdere twee boeken worden netjes beantwoord en alles sluit zich mooi af. Natuurlijk wil ik niet dat het verhaal eindigt, maar het einde zal er ooit toch moeten zijn. Stiekem hoop ik toch dat er een verhaal/fanfictie komt van Grayson en Mia. Just saying.

Dit boek heeft mij niet teleurgesteld. Van Allegiant tot Verwoest Me zit Silber heel erg dicht bij Tahereh's boek. Dus jee!

Als je de Silber-trilogie nog niet gelezen hebt, ik zeg doen! En als je de Edelsteen-trilogie (ook) niet gelezen hebt, die raad ik ook aan. Maar ik ben meer een fan van Silber. Gewoon, omdat Grayson erin zit. En Mia. En Sherlock. *knipoog*

Wel moet ik er even bij zeggen dat Kerstin's boeken redelijk meisjesachtig zijn, dus om geen niet-meisjesachtige lezers te verjagen, het is een waarschuwing. Al moet ik toegeven dat ik ook niet een meisjesachtige lezer ben. Geef mij maar avontuur. Maar goed. Voor de boekenkopers. Valt het verhaal tegen? Maakt niet uit, je hebt in ieder geval een mooi cover.

Heb jij Silber. Het Derde Boek der Dromen gelezen?

Reacties

Populaire posts