In de spotlights #5

Iedere maand zet ik een boek in de schijnwerpers. Zo hoop ik dat meer mensen het boek gaan lezen, omdat ze niet zo bekend zijn in de Nederlandse boekenwereld.

Lees hier:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4

Deze maand is het tijd voor Losgelaten van M.G. Reyes


27231348

Titel: Losgelaten
Auteur: M.G. Reyes
Serie: Venice Beach #1
Genre: Mystery, Contemporary, Young Adult
Verschenen: November 2015
Pagina's: 352
Uitgever: HarperCollins Young Adult
Originele titel: Emancipated
Bindwijze: Paperback
Prijs: 15,00
Cijfer: 8,0 of 5/5 sterren

Waar gaat Losgelaten over?

Schandaal, roddels, liefde... en moord. En niemand om de rotzooi op te ruimen.

Zes tieners gaan om uiteenlopende redenen samen in een luxe strandhuis aan Venice Beach wonen. Zonder bemoeizuchtige ouders of andere volwassenen.
De bad boy, het brave meisje, de diva, de ritselaar, de rockbitch en de hacker. Maar hoe verschillend ze ook zijn, één ding hebben ze in ieder geval gemeen: ze hebben allemaal zo hun geheimen...

Niet iedereen is wie hij lijkt te zijn.
Een van hen is getuige geweest van een moord, een van hen zou een moordenaar kunnen zijn en een van hen bespioneert de anderen...

Vrijheid heeft altijd een prijs.
Let's party, is hun motto, maar als een van hen wordt gearresteerd, komt ieders vrijheid op het spel te staan.

De waarheid komt altijd uit.
Hoe ver is iedereen bereid te gaan om zijn geheim te bewaren?

Waarom je Losgelaten moet lezen

Losgelaten is een boek dat je normaal gesproken niet vaak tegenkomt. Als je mysterieuze boeken zoekt ben je hier aan het juiste adres. Ook raad ik dit boek aan fans van Pretty Little Liars aan (alhoewel ik de tv-serie niet heb gezien en alleen het eerste boek heb gelezen). Van deze twee boeken krijg ik ongeveer hetzelfde gevoel.

Wat vond ik het leukst aan dit boek?

Omdat iedereen geheimen heeft en jij als lezer ze niet kent, zat ik de hele tijd te puzzelen wie, wat en waar was en hoorde. Dit vind ik nou leuk aan dit soort boeken. Er moet nagedacht worden.
Vaak had ik ook dat ik achter het geheim was gekomen en dat het geheim op dezelfde pagina werd onthuld. Was dat dan stom? Niet echt. Was ik gewoon met ietsje eerder dan de personages.

Wat vind ik van de cover?

De cover van Losgelaten laat, voor mijn gevoel, iets heel anders zien dan dat het is. Voordat ik dit boek las had ik namelijk het idee dat het een soort Hollywood-sterren-verhaal zou zijn. Vraag me niet waarom ik dat dacht. Waarschijnlijk kwam het door de kleding die de mensen dragen. Als ik er nu over nadenk slaat mijn antwoord eigens nergens op.
In ieder geval vind ik de cover heel mooi, al is die van Incriminated, het tweede deel, mooier. Maar dat komt waarschijlijk door de kleur.

Hoe kwam ik aan dit boek?

Via de Facebook-pagina van HarperCollins Young Adult won ik dit boek. Ik had het al eerder langs zien komen bij Epicreads.com in de vorm van een quiz, dus toen ik de winactie zag moest ik er aan meedoen. En toen won ik. En dat was het einde van dit antwoord.

Heb jij Losgelaten gelezen?

Reacties

Populaire posts