Recensie: Big Hero 6

Titel: Big Hero 6
Regisseur: Don Hall, Chris Williams
Gebaseerd op: Big Hero 6 van Marvel (Comic)
Acteurs: Ryan Potter, Scott Adsit, Jamie Chung
Genre: Animation, Action, Adventure
Verschenen: 11 februari 2015
Duur: 102 minuten
Cijfer: 9,0 of 5/5 sterren

When a devastating event befalls the city of San Fransokyo and catapults Hiro into the midst of danger, he turns to Baymax and his close friends adrenaline junkie Go Go Tomago, neatnik Wasabi, chemistry whiz Honey Lemon and fanboy Fred. Determined to uncover the mystery, Hiro transforms his friends into a band of high-tech heroes called "Big Hero 6." (IMDb.com)

Toen ik vorig jaar erachter kwam dat Big Hero 6 niet alleen een Marvel-film was, maar ook het liedje Immortals bevatte van Fall Out Boy, stond het onmiddellijk op mijn te-zien-lijst (ja, die heb ik ook). Toevallig reisde ik in de zomervakantie van 2015 met een vliegtuig met schermpjes achterop de stoelen, en zo kon ik Big Hero 6 eindelijk zien!

En nu zag ik hem voor de tweede keer. Even geweldig, natuurlijk, want deze film is waarschijnlijk mijn favoriete animatie-film en nee, dat komt niet alleen door Immortals, maar ook door Baymax. Duh.

In Big Hero 6 spelen robots en technologie een grote rol. De hoofdpersonen zijn eenmaal nerds (nee echt, zo noemen ze zichzelf ook). Daardoor speelt het verhaal ook af in een toekomstige stad: San Fransokyo. Een mengeling van San Francisco en Tokyo.

Al deze dingen samen zorgen voor een nieuwe, interessante wereld, maar daardoor is het verhaal nog niet leuk. Baymax is daar de oplossing voor. Hij is groot, maar lief en steelt je hart. Kom op, wie houdt er nou weer níét van Baymax.

Omdat dit een Marvel-film is, spelen ook hier superhelden een grote rol: Big Hero 6.

Deze factoren zorgen ervoor dat ze deze film geweldig maken en daarom mijn favoriet is. Verder... is het verhaal niet super geweldig, maar omdat het meer een kinderfilm is, kan ik daar wel mee leven.

Big Hero 6 is een film die ik iedereen aanraad. Het is leuk, spannend, bevat Baymax en Immortals, en... Nou ja, je moet gewoon deze film zien als je dat nog niet hebt gedaan. Er komt nog een tv-serie over Big Hero 6, al weet ik nog niet of ik die wel wil kijken.

O, en vergeet niet te wachten tot de natiteling, want zoals bij bijna alle Marvel-films zit ook hier een leuke extra.

Heb jij Big Hero 6 gezien?

Reacties

Populaire posts