Recensie: Het Verhaal van Phoenix (Soulmates #2)

30239436
Titel: Het Verhaal van Phoenix
Auteur: Joss Stirling
Serie: Soulmates #2
Genre: Fantasy, Romance, Young Adult
Verschenen: 20 mei 2016
Pagina's: 326
Uitgever: Blossom Books
Originele titel: Stealing Phoenix
Bindwijze: Paperback
Prijs: 15,00
Cijfer: 6,0 of 3,5/5 sterren

Kun je ontsnappen aan je ware liefde?

Phoenix is opgegroeid in een gesloten, criminele gemeenschap die wordt bestuurd door een vreselijke man die er niet voor terugdeinst om ongehoorzame leden te straffen. Ze vindt haar leven verschrikkelijk maar staat er helemaal alleen voor. Totdat ze er op een dag op uit wordt gestuurd om te stelen van Yves Benedict.

Haar gave, die ze altijd gebruikt bij het zakkenrollen, blijkt op hem geen effect te hebben. Het maakt Phoenix doodsbang dat het enige waarop ze altijd kon vertrouwen haar nu in de steek laat. Waarom lijkt het alsof hij dwars door haar heen kan kijken? Als Yves haar dan ook nog eens wil weghalen uit de gemeenschap omdat hij beweert haar soulmate te zijn, staat ze in tweestrijd. Wie is deze vreemdeling die claimt te weten wat goed voor haar is? En kan ze haar oude leven wel achter zich laten? Voordat Phoenix het weet raakt ze verstrikt in een situatie waaruit ze niet meer kan ontsnappen.

Nadat Blossom Books bekend had gemaakt dat ze de Soulmates-serie opnieuw uit wilden geven, was ik ontzettend enthousiast. Ik ben namelijk een grote fan van de boeken van Blossom Books en aangezien ik Soulmates nog nooit gelezen had, kon ik niets anders zijn dan blij. Daarom moest ik Het Verhaal van Phoenix ook lenen toen ik het in de bibliotheek zag liggen, ook al had ik Het Verhaal van Sky niet gelezen.

Omdat Soulmates vele fans heeft en ik bijna alleen maar goede dingen over de boeken had gehoord, kreeg ik ontzettend hoge verwachtingen. Toch vroeg ik mezelf steeds af of ik het ook zo leuk zou vinden.

De eerste helft van Het Verhaal van Phoenix was erg interessant, waarin Phoenix Yves vond. De tweede helft... Niet zo. Ik heb heel hard geprobeerd om van dit boek te houden, maar helaas lukte het niet.

Zo ging, naar mijn idee, de relatie tussen Phoenix en Yves veel te snel. Kijk, ze mogen wel zielsverwanten zijn, maar is het niet raar om na één dag al meteen helemaal hoteldebotel op elkaar te zijn? Ik vind van wel.

Daarnaast kon ik het niet echt hebben met Yves. Of de Benedict-broers in het algemeen. Ze namen beslissingen over Phoenix zonder iets aan haar te vragen. Voor háár bestwil. Ze wilden niet dat ze gevangen zat in de gemeenschap, maar volgens mij deden ze zelf precies hetzelfde. O, en het einde. Die was afschuwelijk.

Natuurlijk kan ik de hele tijd blijven klagen over het boek en zeggen dat het vreselijk was, maar Het Verhaal van Phoenix had ook goede kanten. Zo waren de Savants ontzettend interessant, net zoals het Savant Netwerk en hun vijanden. Ook ben ik ontzettend benieuwd naar het verhaal van Sky en Zed, dus de heb ik alvast gezet op mijn nog-te-lezen-lijst.

Raad ik dit boek aan? Het is niet geweldig, zoals anderen mij hebben beloofd, maar slecht is het ook weer niet. Ik denk dat deze serie óf geweldig voor je zal zijn, óf gewoon. Probeer het maar gewoon uit, leen of koop het. Dat laatste is uiteraard het beste, aangezien Blossom Books de andere drie boeken dan ook kan uitgeven.

Heb jij Het Verhaal van Phoenix gelezen?

Reacties

Populaire posts