Recensie: Harry Potter and the Chamber of Secrets (Harry Potter #2)

Titel: Harry Potter and the Chamber of Secrets
Regisseur: Chris Columbus
Serie: Harry Potter #2
Gebaseerd op: Harry Potter en de Geheime Kamer van J.K. Rowling
Acteurs: Daniel Radcliffe, Rupert Grint, Emma Watson
Genre: Adventure, Family, Fantasy
Verschenen: 21 november 2002
Duur: 161 minuten
Cijfer: 9,0 of 5/5 sterren

Forced to spend his summer holidays with his muggle relations, Harry Potter gets a real shock when he gets a surprise visitor: Dobby the house-elf, who warns Harry Potter against returning to Hogwarts, for terrible things are going to happen. Harry decides to ignore Dobby's warning and continues with his pre-arranged schedule. But at Hogwarts, strange and terrible things are indeed happening: Harry is suddenly hearing mysterious voices from inside the walls, muggle-born students are being attacked, and a message scrawled on the wall in blood puts everyone on his/her guard - "The Chamber Of Secrets Has Been Opened. Enemies Of The Heir, Beware". (IMDb.com)

Harry Potter and the Chamber of Secrets is naast The Philosopher's Stone en The Goblet of Fire een van de Harry Potter-films die ik het vaakst heb gezien. Het is daarom heel erg moeilijk om deze film te recenseren, aangezien het zeg maar een film is waar ik mee ben opgegroeid, en, omdat het deel maakt uit de Harry Potter-serie (en ik een enorme Potterhead ben).

Mijn zusje en ik besloten om een marathon met de acht films te houden, maar in plaats van ze achter elkaar te kijken, keken we iedere dag eentje. Zo heerste er acht dagen lang een vrolijke (en verdrietige) stemming in huis, met onze gedachten bij Hogwarts, Voldemort en Harry, Ron en Hermione.

Op IMDb is te zien dat deze film de minst populaire is. Daar ben ik het mee eens, want als ik uit de acht films mijn favorieten moet opstellen, staat deze onderaan.

Het heeft niets met het verhaal te maken, daar ligt het niet aan. Het is alleen gewoon zo dat de rest beter is. En natuurlijk omdat Lockhart in dit verhaal voorkomt en hij niet echt geweldig is. Al is hij wel beter dan Umbridge, natuurlijk.

Dobby is een geweldige toevoeging aan deze wereld, want wie houdt er nou weer níét van Dobby? Ik heb hem in ieder geval in mijn hart gesloten. O, en laten we Lucius niet vergeten. Of Moaning Myrtle. Iedereen is gewoon geweldig.

Net zoals Harry Potter and the Philosopher's Stone is Harry Potter and the Chamber of Secrets een film die je op je gezien-lijstje moet zetten. Het is een goede boekverfilming, heeft een spannend verhaal en maakt natuurlijk deel uit de Harry Potter-serie, die geweldig is. Heb je deze film nog niet gezien? Dan raad ik je aan om het wel te doen, maar wel om de eerste film eerst te kijken (en eventueel ook de boeken te lezen, het liefst vóór de film).

Heb jij Harry Potter and the Chamber of Secrets gezien?

Reacties

Populaire posts