Recensie: Doctor Who Seizoen 1

Titel: Doctor Who
Gecreëerd door: Sydney Newham
Acteurs: Christopher Eccleston, Billie Piper
Seizoen: 1
Afleveringen: 13
Genre: Adventure, Drama, Family
Verschenen: 2005
Duur: ± 45 minuten per aflevering
Cijfer: 7,5 of 5/5 sterren

The Doctor, from a race called the Time Lords whose home planet is Gallifrey, travels through time and space in his ship the TARDIS (an acronym for Time and Relative Dimensions In Space) with numerous companions. From time to time he regenerates into a new form (which is how the show has been running since 1963). (IMDb.com)

Het is een tijd geleden dat ik dit seizoen heb gekeken, maar aangezien ik bezig ben in seizoen twee én vijf, vind ik dat ik er wel een recensie over moet schrijven, zodat ik niet vergeet wat ik over dit seizoen denk.

In principe begon ik deze serie te kijken omdat ik Whovians (fans van Doctor Who) erover hoorde praten. En omdat ik een erg nieuwschierig persoon ben, keek ik niet veel later naar de eerste aflevering van seizoen één.

Het eerste wat ik wil zeggen is: Doctor Who is raar. RAAR. HEEL ERG RAAR. Maar dan op een positieve manier.

Hoewel ik niet echt een binge watcher ben (het meest wat mij ooit is gelukt is zes, zeven afleveringen van één tv-serie, deze dus. Verder kijk ik vooral een paar afleveringen van een serie om dan verder te gaan met een andere, enzovoorts), heb ik dit seizoen toch redelijk snel afgekeken.

Doctor Who heb ik zeker toegevoegd aan mijn lijst van favorieten (want wie houdt er nou weer niet van de TARDIS?), maar van Rose kan ik dat niet echt zeggen. Ik weet dat veel mensen een grote fan van haar zijn, maar ik vond haar irritant, net zoals haar moeder en Mickey. Misschien dat ik Rose later niet meer irritant ga vinden door nog irritantere metgezellen, maar op dit moment verkies ik Amy boven haar.

De negende Doctor vond ik wel weer grappig, maar ik vind het niet erg om in plaats van hem de tiende en elfde te zien.

De afleveringen waren spannend, leuk en erg vermakelijk. Omdat ik Doctor Who altijd als een familie-serie heb gezien, verwachtte ik geen enge afleveringen, dus toen die er wel waren, schrok ik me dood. Are you my mummy? Brr! Ik krijg daar nog steeds de kriebels van.

Al met al is Doctor Who een leuke tv-serie om te kijken. Ik moet wel toegeven dat het niet voor iedereen is bestemd. Ben je gek op Science-Fiction, aliens, tijdreizen en een dosis raarheid? Dan zit je hier aan het juiste adres. Nee? Dan raad ik je aan om deze serie maar niet te kijken.

Heb jij Doctor Who gezien?

Reacties

Populaire posts