Recensie: The Case of Beasts: Explore the Film Wizardry of Fantastic Beasts and Where to Find Them


30256272
Titel: The Case of Beasts: Explore the Film Wizardry of Fantastic Beasts and Where to Find Them
Auteur: Mark Salisbury
Genre: Fantasy, Non Fiction, Films
Verschenen: 18 november 2016
Pagina's: 160
Uitgever: Harper Collins
Nederlandse titel: Een Koffer Vol Fabeldieren: Ontdek de Magie van de Film Fabeldieren en Waar Ze te Vinden
Bindwijze: Hardcover
Prijs: 45,00
Cijfer:
8,5 of 5/5 sterren

Take a front-row seat and witness the filmmaking magic that brought J.K. Rowling’s script for Fantastic Beasts and Where to Find Them to the screen.  Explore the realm of fantastical creatures that roam the wizarding world and discover the magical cast of characters in pursuit of them.

Officially licensed by Warner Bros. Consumer Products, and designed by MinaLima, designers of the graphic props for the
Harry Potter films as well as Fantastic Beasts and Where to Find Them, The Case of Beasts delivers an enchanting interactive experience by sharing filmmaking secrets, film photography and artwork, and behind-the-scenes stories from cast and crew. Full of removable, facsimile reproductions of props and paper ephemera from the movie, along with some very special effects, this collectible volume offers a unique look from the talented group who created this movie magic.


Omdat ik de film Fantastic Beasts and Where to Find Them erg leuk vond, maar het nog niet te koop was, wilde ik dit boek heel graag hebben. Ik heb het gekregen voor Kerst, samen met Inside the Magic: The Making of Fantastic Beasts and Where to Find Them en The Art of Fantastic Beasts and Where to Find Them, waarvan ik de laatste nog niet heb gelezen. Deze boeken zijn ontzettend duur, maar ik heb gelukkig niet voor de volle prijs moeten betalen (bedankt bookdepository.com!). Omdat ik in januari nog in een leesdip zat en ik daar snel uit wilde komen, besloot ik dit boek te lezen, omdat het niet al te dik was en vlug te lezen was.

The Case of Beasts is in principe een uitgebreidere versie van Inside the Magic, maar wel met de focus op de rekwisieten die in de film gebruikt zijn, zoals etiketten, boeken, kleding en posters. Daarnaast zijn sommige dingen uit het boek te halen, of zitten ze vast in het boek, maar kun je ze wel uitvouwen. Dit zijn voornamelijk posters en formulieren. The Case of Beasts bevat tekst, maar de meerderheid zijn toch foto's van de dingen die MinaLima, het designteam, heeft ontworpen.

De tekst is bijna precies hetzelfde als die van Inside the Magic, waardoor ik niet zo veel zin had om de tekst te lezen. Wel zaten er een paar dingen bij die niet in Inside the Magic worden besproken, wat wel interessant was, maar verder waren het toch de foto's die meer indruk opwekten. De uitneembare posters waren er leuk, maar omdat ze nogal groot waren heb ik ze er maar één keer uitgehaald, omdat ik te bang was dat ze zouden scheuren.

De foto's. Die waren indrukwekkend. Alleen al door te bladeren kwam ik erachter dat er ontzettend veel gemaakt was, terwijl het helemaal niet te zien was in de film. Jammer, maar dan was dit wel een leuke toevoeging aan de film voor als je meer wilde.

Om de cover zit een flap, die de sloten van de koffer van Newt Scamander moeten voorstellen, wat een leuke extra zou zijn geweest, als het niet hinderlijk was geweest tijdens het lezen. Omdat dit boek ook groter is dan normale boeken zorgde dit ervoor dat het onmogelijk was om het te lezen zonder het op een tafel te leggen. Dit heb ik uiteindelijk gedaan, maar toch, die flap? Hoe leuk het er ook uitziet, het is irritant.

Als je echt een boekachtig aandenken wil hebben van Fantastic Beasts and Where to Find Them naast het script en het originele boek, raad ik je aan om The Case of Beasts te kopen, of te lezen. Als je niet zo veel geld wil besteden raad ik je aan om Inside the Magic te kopen, maar mijn persoonlijke favoriet, waarvan ik denk dat het meer waard is, is toch wel deze. Hoewel het nogal prijzig is, bevat het veel meer informatie en foto's (en zijn er uitneembare dingen!) dan bij Inside the Magic. Zoals ik eerder al zei moet ik The Art of Fantastic Beasts and Where to Find Them nog lezen, dus ik ben benieuwd wat ik daar van ga vinden.

Heb jij The Case of Beasts: Explore the Film Wizardry of Fantastic Beasts and Where to Find Them gelezen?

Reacties

Populaire posts