April Wrap-up

Ik had dit niet verwacht, maar blijkbaar heb ik in april dertien boeken gelezen. DERTIEN. Dit is niet zo veel als je het vergelijkt met het aantal boeken dat ik in sommige maanden in 2016 heb gelezen, maar dit is tot nu toe het meeste in deze vier maanden van 2017. Ik moet toegeven dat vier boeken strips zijn, maar nog steeds. DERTIEN.

29. Road to Riverdale Volume One
4/5 Vorige maand bestelde ik via Bookdepository.com het eerste boek van de Road to Riverdale-serie. Ieder deel bevat een aantal delen van de strips van de makers van Archie. Dit deel heeft dus de nummers één van Archie, Veronica & Betty, Jughead, Reggie & Me en Josie & the Pussycats. De reden dat ik dit boek kocht was Riverdale. Of het uiteindelijk ook zo leuk was als de serie? Dat lees je hier.

30. Tokyo Ghoul #2 van Ishida Sui
5/5 Ik heb de anime van Tokyo Ghoul nog nooit gezien, maar de eerste twee delen van de manga heb ik wel gelezen. Nou ja, sinds kort. Ik las het eerste deel in 2015, dus ik was de helft al vergeten, maar vreemd genoeg kwam ik heel erg makkelijk weer in het verhaal zonder het eerste deel te hebben herlezen. Meestal begrijp ik een heleboel niet omdat ik manga in het Chinees lees en mijn Chinees niet echt fantastisch is, maar dit was ook niet het geval bij dit boek. Ik moest zelfs af en toe lachen omdat het grappig was (al hoefde je daarvoor geen Chinees te kennen), en een bepaalde scène was hartverscheurend. Conclusie: ik wil verder lezen én de anime zien.

31. Pindakaas en Sushi van Roderik Leeuwenhart
3/5 Mijn zusje leende dit boek via de bibliotheek en aangezien ik het kende wilde ik het ook lezen. Dat heb ik uiteindelijk gedaan en ik weet niet of het beter was geweest of ik dit boek gewoon niet had gelezen, omdat het niet zo bijzonder was. Dit leg ik verder uit in mijn recensie, die je hier kunt lezen.

32. Phobos (Phobos) van Victor Dixen
2/5 Om mij voor te bereiden op YALFest moest ik natuurlijk de boeken lezen van de schrijvers. Het eerste boek was Phobos, die ik helaas niet in het Engels kon kopen, omdat het nog niet vertaald is in het Engels en dus alleen verkrijgbaar is in het Frans en het Nederlands. Nu komt het probleem dat mijn Frans vreselijk slecht is, dus eigenlijk had ik geen keuze. Je ziet aan mijn cijfer dat ik het niet echt goed vond. Waarom lees je hier.

33. Alice in Zombieland (Alice in Zombieland) van Gena Showalter
2/5 Boek twee om mij voor te bereiden op YALFest was Alice in Zombieland. Ik had al een boek van Gena Showalter, namelijk Intertwined, maar omdat ik heel erg benieuwd was naar dit boek, kocht ik het. In het Engels om geld te besparen (als ik meer had zou ik de Nederlandse versie hebben gekocht, zeker weten). Ook dit boek vond ik niet echt goed. Mijn redenen kun je hier lezen.

34. De Kids of Appetite (Kids of Appetite) van David Arnold
5/5 Boek drie om mij voor te bereiden op YALFest was Kids of Appetite. Ik ben dol op YA-boeken die de literatuur-kant op gaan (IK GEEF JE DE ZON!) en daar hoort deze bij (of dat echt zo is weet ik niet, maar ik vind van wel). En dit boek is geweldig want het stilt mijn EETLUST naar dit soort boeken. Sorry. Mijn recensie kun je hier lezen.

35. Onverschrokken (The Valiant) van Lesley Livingston
4/5 En we zijn aangekomen bij het laatste boek van mijn voorbereiding op YALFest! Dit was The Valiant, waar ik niet echt zo'n zin in had. Mijn geschiedenis met gladiatoren is niet helemaal goed gegaan, namelijk. Uiteindelijk... Is het toch goed gegaan, want ik heb het voldaan uitgelezen. Dit is mijn recensie.

36. AJIN: Demi-Human #1 van Gamon Sakurai
5/5 In januari keek ik seizoen één van AJIN: Demi-Human op Netflix en had het mij zo geïnteresseerd dat ik de eerste twee manga heb gekocht. Of eigenlijk had mijn moeder het gekocht voor mijn verjaardag, maar je snapt wat ik bedoel. Deel één is dus eigenlijk precies hetzelfde als de anime en aangezien ik die goed vond, vind ik deze ook goed. Meer kan ik hier niet over zeggen.

37. AJIN: Demi-Human #2 van Gamon Sakurai
5/5 Deel twee is een heel ander verhaal. Ik weet niet of het komt doordat ik de rest van de anime niet goed heb onthouden of omdat deze manga heel erg anders is dan de anime, maar het verhaal kwam mij in ieder geval niet echt bekend voor. Het bleef in ieder geval interessant en toen ik het uit had wilde ik graag verder lezen, wat niet kon OMDAT IK DE REST NIET HEB. Urgh.

38. The Jewel (The Jewel) van Amy Ewing
3/5 Op het laatste moment (zaterdag 22 april) las ik nog snel een ander boek van een van de YALFest-schrijvers. Over dit boek had ik redelijke dingen gehoord, dus begon ik het te lezen. Uiteindelijk las ik het in een sneltreinvaart uit (die druk ook, hè?) en bleek dit boek voor mij helaas geen juweel te zijn. Mijn recensie kun je hier lezen.

39. De Voordelen van Onbeantwoorde Liefde (The Upside of Unrequited) van Becky Albertalli
5/5 Vorig jaar las ik Simon vs. de Verwachtingen van de Rest van de Wereld, wat ik een oké boek vond, maar mij nog steeds nieuwsgierig maakte naar Becky's andere werk. Dankzij Eline's enthousiasme kon ik vorige week niet meer wachten om dit boek te kopen en toen ik het kreeg in de goodiebag van YALFest kon mijn dag niet meer stuk. Daarom hier een aantal voordelen die je krijgt als je De Voordelen van Onbeantwoorde Liefde gaat lezen.

40. De Donkere Kamer van Damokles van Willem Frederik Hermans
2/5 Boeken lezen voor school is nooit leuk, zeker als je een boek moet herlezen die je niet leuk vindt. Dit had ik bij De Donkere Kamer van Damokles die ik moest lezen voor Nederlands. Urgh. Mijn cijfer is na het herlezen omlaag gegaan van een 3/5 naar een 2/5 (die 3/5 is van toen ik het las in 2015). Waarom dat zo is? Dat lees je hier.

41. Graffiti Moon (Graffiti Moon) van Cath Crowley
4/5 Op Hebban zag ik dat Donkerblauwe Woorden gewonnen kon worden en toen ik erachter kwam dat het door dezelfde schrijver geschreven was als Graffiti Moon, besloot ik het te lezen. Graffiti Moon, bedoel ik. Mijn recensie kun je hier lezen.

Deze maand heb ik deze films en tv-series gekeken.

13 Reasons Why kun je hier lezen.

The Great Gatsby kun je hier lezen.

Le Chateau de Ma Mère kun je hier lezen.

The Goonies kun je hier lezen.

Guardians of the Galaxy kun je hier lezen.

Welke boeken heb jij in april gelezen?

Reacties

Populaire posts