Recap: April

April was de maand waar ik vorig jaar al naar uitkeek. YALFest was op 23 april, dus hallo?! Daarnaast zijn er nog een heleboel andere dingen gebeurd. Het kan zijn dat ik een aantal dingen ben vergeten, omdat ik het vandaag pas allemaal opschrijf, maar dit was het dus zo ongeveer.

The Language of Thorns van Leigh Bardugo!!!


34076952

Misschien had je het al gehoord, maar het nieuwst boek van Leigh Bardugo wordt een collectie van sprookjes (een beetje zoals Tales of the Peculiar van Ransom Riggs) die te maken hebben met de Grishaverse (het universum met de Grisha waar de boeken zoals Shadow and Bone en Six of Crows in afspelen). Deze maand werd de cover onthuld en wat is het mooi! Het is heel erg anders als je het vergelijkt met Leighs andere boeken (Wonderwoman: Warbringer niet meegerekend), en het heeft wel iets weg van het filmscript van Fantastic Beasts and Where to Find Them, maar ik denk dat ze ook van dit boek iets moois gaan maken.

1019415723437156

13 Reasons Why

Deze maand keek ik ook het eerste (en tot nu toe enige) seizoen van 13 Reasons Why af en mijn hart brak bij de laatste afleveringen. Dit is mijn recensie als je geïnteresseerd bent. Ondertussen heb ik het boek gekocht (ik kan het éindelijk lezen!), dus als ik die uit heb kan ik met iedereen over dit verhaal praten zonder gespoild te worden of iets niet te begrijpen.

Eerste trailer Thor: Ragnarok



Ook in april zijn er een aantal trailers de wereld in geholpen, waaronder die van de derde Thor-film. Ik ben helemaal enthousiast gemaakt door deze trailer. Eerder wilde ik deze film alleen zien omdat Doctor Strange erin voorkwam. Dit kwam doordat ik Thor: The Last World niet heb gezien en Thor een eeuwigheid geleden op tv heb gezien en er niets van herinner. Logisch, niet waar? Maar deze trailer... Het heeft mij ervan overtuigd dat ik mijn geld niet ga besteden op een film waar géén zin in heb, maar waar ik juist wél zin in heb.

Eerste trailer Star Wars Episode VIII: The Last Jedi



Dit was de andere trailer waar ik het over had. Vergeleken met Thor: Ragnarok was deze trailer minder spannend, maar zit het vol met hints en verborgen dingen (New Rockstars heeft een geweldige trailer breakdown gemaakt, die je hier kunt zien) waardoor het toch nog interessant is. Ik ben bang voor deze film, maar ik heb er ook heel erg veel zin in. Wat gaat er toch gebeuren met de laatste Jedi?

Tower of Dawn van Sarah J. Maas

Ben ik een grote fan van de boeken van Sarah J. Maas? Ik zeg van wel, maar eigenlijk ben ik dat niet echt, omdat ik sommige delen van de Throne of Glass-serie gewoon heb geskimd omdat ik het saai vond (de hoofdstukken van Manon, geen idee waarom ik haar saai vind). Boek vijf, Empire of Storms heb ik ook nog niet gelezen. De titel van boek zes is recent bekend gemaakt en het gaat dus Tower of Dawn heten. Ik ben benieuwd. (Ik ben trouwens wel een grote fan van ACOTAR.)

YALFest NL 2017



En toen was het eindelijk 23 april 2017. De dag waar ik een jaar op heb zitten wachten. Ik heb nog steeds de feels van deze geweldige zondag. Mijn goden, wat was ik zenuwachtig! Hoewel ik niet zo veel heb gedaan (vooral wachten, wachten en nog eens wachten) ben ik toch erg blij hoe de dag is verlopen. Veel gepraat heb ik ook niet, maar ik heb wel voor het eerst in mijn leven Cards against Humanity gespeeld, waar ik (ben ik erachter gekomen) heel slecht in ben. Jee. Een volledigere verslag van deze dag kun je hier lezen.

Attention van Charlie Puth


Dit kwam als een verrassing: Charlie Puth uploadde een nieuw nummer op YouTube dat Attention heet! Net zoals de andere nummers op Nine Track Mind is deze erg catchy. Mijn favoriete deel aan Attention is de basgitaar. Om de een of andere reden vind ik die cool. Hmm.

The Ship of the Dead van Rick Riordan


28006120

Ik ben een grote fan van de boeken van Rick Riordan (al vond ik The Hidden Oracle niet zo leuk als ik had verwacht. Saai, zelfs), dus toen de cover van het laatste boek van Magnus Chase and the Gods of Asgard onthult werd was ik super blij. Nou ja, blij. Om heel eerlijk te zijn vind ik het niet echt passen bij de covers van de vorige twee boeken. De kleuren lijken namelijk te veel op die van het tweede boek, The Hammer of Thor. En Magnus heeft zijn haar geknipt?! Oké, de cover is niet lelijk, gelukkig, dus ik ben er blij mee, maar het is niet mijn favoriet, laat ik maar zeggen. O, en het lijkt alsof Magnus Percy is geworden met dat oranjeachtige shirt en die zee op de achtergrond (ik wilde 'bliksem' zeggen tot ik realiseerde dat Percy de zoon is van Poseidon en niet van Zeus).

1572439627904311

Shatter Me #4, #5 én #6 van Tahereh Mafi!

Een van mijn favoriete series die ik ooit heb gelezen is de Touching Juliette-trilogie van Tahereh Mafi. Toen ik gisteren op Instagram zag dat er niet één, maar dríé nieuwe boeken van kwamen was mijn antwoord: 'Neeeeeee!' Neem mij niet kwalijk, maar het eerste waar ik aan dacht was The Selection van Kiera Cass en de twee boeken die aan die trilogie toegevoegd waren. Mijn tweede gedachte was: 'YEEEEESS!' Want mijn goden, wat ben ik een fan van deze serie en wat heb ik gewenst dat Vertrouw Me niet daar eindigde.

134557821310408013188676

Thunder van Imagine Dragons



Gisteren zag ik opeens op Twitter dat vandaag een nieuw nummer uitkwam van Imagine Dragons. Ik ben een grote fan van deze band, dus toen ik dat zag was ik intens gelukkig. Totdat ik realiseerde dat ik nog een dag moest wachten. Vandaag hebben ze het nummer op YouTube geplaatst en het heet Thunder. Het lijkt een beetje op Believer, wat dus een beetje bevestigd dat dit hun nieuwe muziekstijl is. Of ik dat erg vind? Nee, want muziek is iets wat constant veranderd, dus ik verwacht ook niet dat een band de hele tijd dezelfde soort muziek maakt (neem Linkin Park als voorbeeld: vergelijk hun oudste album met hun nieuwste. Het is 100% anders). Die covers van Believer en Thunder zijn trouwens perfectie.

Koningsdag

Het is vandaag Koningsdag, dus ik wens iedereen nog een fijne Koningsdag. Ik heb vandaag één boek gekocht, waar ik nogal trots op ben (dat ik maar één boek heb gekocht, niet dat ik boeken heb gekocht). Mijn april book haul wordt echt massief, dus kijk er alvast naar uit (al denk ik dat ik deze maand geen filmpje maak, want ik ga bijna op vakantie en er is geen tijd meer om te filmen...)

Leah on the Offbeat van Becky Albertalli

Wanneer dit is gebeurd weet ik niet, want ik zag het net pas, maar blijkbaar is de titel van Becky Albertalli's derde boek bekend gemaakt. Het gaat Leah on the Offbeat heten en het gaat - hoe verrassend - over Leah. Ik ben benieuwd. Onlangs heb ik De Voordelen van Onbeantwoorde Liefde gelezen en die was geweldig. O, en ik heb Simon vs. de Verwachtingen van de Rest van de Wereld op het lijstje gezet met boeken die ik wil herlezen én ik wil de film van Simon vs ook super graag zien, dus ik kan niet wachten!

Young and Menace + Mania van Fall Out Boy



Niet alleen Imagine Dragons heeft vandaag een nieuw nummer op YouTube gezet, maar Fall Out Boy ook! (Hier kwam ik heel laat pas achter.) Ik ben nog een beetje verward omdat de muziekstijl heel erg anders is vergeleken met Save Rock and Roll, American Beauty/American Psycho en al hun andere albums, en het een beetje leek op de muziekstijl die Imagine Dragons nu heeft gekozen. Maar ja... Ik ben nog steeds een fan, want eens een fan, altijd een fan, niet waar?

Wat heb jij in april gedaan?

Reacties

Populaire posts