Recensie: Jennifer's Body

Acteurs:
Megan Fox, Amanda Seyfried, Adam Brody
Genre: Comedy, Horror
Verschenen: 15 oktober 2009
Duur: 102 minuten
Cijfer:  5,5 of 3/5 sterren

Nerdy, reserved bookworm Needy Lesnicki, and arrogant, conceited cheerleader Jennifer Check are best friends, though they share little in common. They share even less in common when Jennifer mysteriously gains an appetite for human blood after a disastrous fire at a local bar. As Needy's male classmates are steadily killed in gruesome attacks, the young girl must uncover the truth behind her friend's transformation and find a way to stop the bloodthirsty rampage before it reaches her own boyfriend Chip. (IMDb.com)

Ik houd ervan als films liedjes gebruiken van mijn favoriete artiesten (Percy Jackson: Sea of Monsters - Fall Out Boy, Iron Man 3 - Imagine Dragons, Transformers: Age of Extinction - Imagine Dragons), dus toen ik zag dat Panic! at the Disco een liedje had geschreven voor de film Jennifer's Body én dat deze film op Netflix stond, wist ik wat mij te doen stond. Nou ja, het heeft wel een hele tijd geduurd voordat ik daadwerkelijk de film keek, maar je snapt wel wat ik bedoel.

Jennifer's Body is een film die erg slechte cijfers heeft gekregen (op IMDb heeft het maar een 5,1), en ik snap het helemaal. Zelf vond ik de film namelijk ook niet echt geweldig. Het begint als een cliché jongerenfilm - nerdy hoofdpersoon is bevriend met een knappe, maar o zo ontzettend arrogante cheerleader en ze moet dingen doen die ze niet wil en bla bla bla. Daarna komt het paranormale en moet het verhaal eng worden. Maar lukt het ook?

Mijn antwoord: nee. Deze film is een flop, en op een gegeven moment kan iedereen raden wat er gaat gebeuren. Ik moet toegeven dat ik af en toe schrok, maar dat waren van die schrikmomenten waarvan ik wist dat ze zouden komen, maar ik op dat moment toevallig afgeleid werd en toch schrok.

Het verhaal is dus niet echt geweldig (daarnaast is het ook nog eens raar, als je kijkt naar de Needy-Jennifer-momenten), maar er moet nog steeds een reden zijn waarom ik deze film drie sterren heb gegeven. Nou, het verhaal mag slecht zijn, maar zo zit het niet met de soundtrack. Hoewel er maar één nummer erbij zit die ik echt leuk vind, heeft het toch voor een aantal punten gezorgd. Zo zit er (zoals ik eerder al zei) New Perspective in van Panic! at the Disco, maar ook een nummer van Florence and the Machine (die ook een nummer heeft gemaakt voor Miss Peregrine's Home for Peculiar Children) en eentje van All Time Low.

En dat was het wel een beetje. Raad ik deze film aan? Niet per se, maar als je ook fan bent van een van deze bands, dan is het wel leuk om deze film te zien. Verder... misschien als je een keer niet weet wat je moet kijken en zin hebt in een niet al te spannende, maar ook niet een al te saaie film?

Heb jij Jennifer's Body gezien?