Maart Wrap-up

In maart verwachtte ik veel minder te kunnen lezen dan in januari en februari, voornamelijk omdat ik een hele week op studiereis was, maar uiteindelijk heb ik toch een groot aantal boeken kunnen lezen. Dat kon trouwens ook komen doordat iets van vier boeken maar tweehonderd pagina's hebben, dus die had ik in één dag uit.

27. Marcelo en de Echte Wereld (Marcelo in the Real World) van Francis X. Stork
4/5 Dit boek trok al een tijdje mijn aandacht, dus toen ik het eindelijk kon lezen, was ik heel erg blij. Tot ik het las. En een beetje teleurgesteld raakte. Maar niet té teleurgesteld, want anders zou ik het een nog lagere cijfer hebben gegeven. Hier lees je mijn recensie.

28. Anna & de French Kiss (Anna and the French Kiss) van Stephanie Perkins
5/5 Om bepaalde redenen had ik dit boek vervroegd gekocht (ik was van plan het te kopen bij YALFest). En om bepaalde redenen kon ik dit boek niet meer wegleggen en moest ik het in één keer uit lezen. Het was uiteindelijk erg vermoeidend, want tja, tot midden in de nacht doorlezen... Lees hier mijn recensie.

29. De Naam van de Wind (The Name of the Wind) van Patrick Rothfuss
5/5 Het duurde een hele tijd voordat ik dit boek uit had, maar toen ik de laatste pagina eindelijk had omgeslagen, kon ik niets doen dan verdrietig zijn. Ik had tenslotte 700 pagina's besteed met Kvothe! Aan mijn cijfer zie je dat ik het een goed boek vond. Waarom? Dat lees je hier.

30. Matched (Matched) van Ally Condie
4/5 Over de Matched-trilogie had ik niet zo goede dingen gehoord (voornamelijk over boek twee en drie), maar één, daar dachten de meesten best wel goed over, dus pakte ik Matched uit de kast en begon ik het te lezen. Niet veel later sloeg ik de laatste bladzijde om en opende ik mijn computer om een recensie te schrijven. Die lees je hier.

31. De Boodschapper (I Am the Messenger) van Markus Zusak
4/5 Nadat ik in januari De Boekendief las vond ik dat het tijd was voor De Boodschapper. Aan mijn beoordeling kun je zien dat ik niet zo veel heb genoten van dit boek als bij De Boekendief. Lees hier waarom.

32. The Schwa was Here (The Schwa Was Here) van Neal Shusterman
4/5 Zoveel zin in dit boek had ik niet, maar het was dun en ik wilde dit boek ooit gelezen hebben, dus haalde ik hem uit de kast en sloeg ik hem open. Vreemd genoeg vond ik het zo slecht nog niet. Lees hier mijn recensie.

33. Vriendschap (Pretty Little Liars) van Sara Shepard
4/5 Ondanks dat dit soort boeken niet echt mijn stijl zijn las ik toch het eerste boek in de Pretty Little Liars-serie. En het bleek helemaal niet zo te zijn als ik had verwacht! Nou ja, wel een beetje, maar ik was redelijk verbaast. Om de een of andere reden verwachtte ik een soort van Hollywood-boek. Lees hier wat ik van dit boek vond.

34. Oorlogswinter van Jan Terlouw
4/5 Misschien heb je gemerkt dat de boeken die ik lees óf vertaald zijn vanuit het Engels óf in het Engels zijn. Daarom vind ik het ook zo bijzonder dat Oorlogswinter zichzelf in deze wrap-up heeft gewurmd. Hier lees je mijn recensie.

35. Zeven Minuten Na Middernacht (A Monster Calls) van Patrick Ness en Siobhan Dowd
5/5 Ik was teleurgesteld omdat dit boek mij niet zo had geraakt als het zou hebben gemoeten, maar ik heb wel genoten, wat te zien is aan mijn beoordeling. Wat ik over dit boek dacht lees je hier.

Welke boeken heb jij deze maand gelezen?

Reacties

Populaire posts