Op mijn verlanglijstje... Deel 7

Bijna een maand geleden postte ik deel 6 van Op mijn verlanglijstje.... Ondertussen is mijn verlangslijst weer gegroeid (duh). Om het even samen te vatten: ik zet hier vijf boeken neer die ik dit jaar moet en zal proberen te krijgen. Als een bookjunkie begrijp je het vast wel. Sinds deel 3 heb ik besloten om met een thema te werken, zodat de boeken niet allemaal verschillende genres hebben. Zo blijft het overzichtelijk.
Het thema van deel 7 is...

Aankomende Young Adult-releases

Er zijn ieder jaar ontzettend veel nieuwe boeken die worden gepubliceerd. En helaas groeit mijn verlanglijst bij elke publicatie weer een beetje. 

Het zwarte hart

Het Zwarte Hart (Caraval) van Stephanie Garber

Nadat ik de cover van dit boek zag, was ik verliefd. Van Hebban werd ik niet veel wijzer over het verhaal, maar Goodreads kon mij wel helpen. 
Het Zwarte Gat gaat over Scarlett, die nooit het kleine eiland waar ze woont heeft verlaten. Als haar vader haar uithuwelijkt, denkt ze dat ze nooit meer Caraval zal zien, een voorstelling. Scarletts zus Tella smokkelt Scarlett weg om toch naar Caraval te kunnen gaan, maar dan wordt Tella gekidnapt. Scarlett moet haar zus binnen vijf nachten vinden, anders is ze voorgoed verdwenen.
Dus ja, ik wil dit boek supergraag lezen. En die cover... Ik krijg er hartjesogen van. :) 
Het Zwarte Gat komt uit in september 2016.

Rood

Rood (Red Rising) van Pierce Brown

Nadat ik dit boek bij bijna alle Amerikaanse BookTubers - het is ontzettend populair in de V.S. - heb gezien, heeft het wel mijn interesse gewekt. Nadat ik op Hebban zag dat dit boek in het Nederlands zou verschijnen, sprong ik bijna een gat in de lucht. Dat lees je goed: bijna. Ik heb namelijk gehoord dat Rood ontzettend veel op Rode Koningin lijkt, of andersom, en Rode Koningin vond ik een beetje tegenvallen. Maar toch. Dit boek staat op mijn verlanglijst.
Rood komt uit in juni.

De afstand tussen jou en mij

De Afstand tussen Jou en Mij (The Distance Between Me and You) van Marina Gessner

Dit boek is wat eerder te verkrijgen dan Het Zwarte Gat en Rood, namelijk in april. Omdat het door Blossom Books is gepubliceerd, ga ik het zeker weten kopen. Verder klinkt het leuk. Eigenlijk heb ik niet zo veel over dit boek te zeggen. Ik koop het automatisch, omdat het van Blossom Books is.

Lockwood en Co - 3 De jongen met lege ogen

De Jongen met de Lege Ogen (The Hollow Boy) van Jonathan Stroud

Toen ik zag dat dit boek vertaald werd kon ik wel schreeuwen van geluk. Behalve dat ik al van plan was om dit boek in het Engels te kopen in april, dat het vierde boek precies één dag na de release van dit boek uitkomt in het Engels en dat ik niet zo lang kan wachten. Want ja, het komt uit in september. Maar toch. THE HOLLOW BOY WORDT VERTAALD!!! OMG!

28260587

Empire of Storms van Sarah J. Maas

Ik ben misschien niet echt een Sarah J. Maas- of Throne of Glass-fan, maar ik lees ze wel. Langzamerhand houd ik steeds meer van Celaena of hoe je haar ook wilt noemen, en haar wereld. Er zijn wel hoofdpersonen en hoofdstukken in deze serie die ik saai vind (daarom noem ik mezelf geen fan), maar dat betekent niet dat ik het vijfde boek niet wil lezen. Dat wil ik juist heel graag! Stiekem ben ik al vergeten hoe Queen of Shadows is geëindigd, dus misschien moet ik het einde nog herlezen, maar voor de rest ben ik al helemaal klaar voor Empire of Storms. En eigenlijk ook niet. Want dit is het ene-laatste boek! :(

Lees hier de vorige delen:

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6

Welke boeken staan op jouw verlanglijstje?

Reacties

Populaire posts