Mijn favoriete films en TV-series van 2016

In 2016 heb ik een heel aantal films en tv-series gezien (al was dat vooral in de tweede helft van het jaar, omdat ik toen Netflix kreeg), van goed naar slecht en van emotioneel brekend naar saai, dus ik dacht: waarom maak ik geen lijstje met mijn favoriete films? Hier zijn we dan, met een lijstje met geweldige films (al zeg ik het zelf), allemaal gezien in 2016 (films die ik herkeek tellen niet mee), en stuk voor stuk aanraders. Laten we beginnen

Films


Afbeeldingsresultaat

Captain America: Civil War

Als ik terugdenk aan deze film, krijg ik niet die emoties dat ik er ontzettend veel van houd, maar ik weet nog wel dat het heel erg spannend was, boordevol actie zat en ontzettend cool was. Daarnaast werd er een 'nieuwe' personage toegevoegd: Spider-Man, dus ja, als je van Marvel houdt (of superhelden in het algemeen), dan is deze film een must see (al is de kans groot dat je het al hebt gezien als Marvel-fan).


Afbeeldingsresultaat

Doctor Strange

Nog een Marvel-film! In tegenstelling tot Captain America hoef je hier geen andere Marvel-films te kijken. Ben je fan van Benedict Cumberbatch, maar niet van Marvel? Dan kun je het nog steeds zien zonder niets te begrijpen van het verhaal. Ik ben fan van Sherlock, Benedict Cumberbatch én Marvel, dus voor mij was het driedubbel keer geweldig! Af en toe was het wel een beetje verwarrend door de vele dimensies, maar verder was het helemaal top!


Gerelateerde afbeelding

Zootopia

Normaalgesproken heb ik het niet zo met films met dieren als hoofdpersonen (ik ben niet zo een fan van Finding Nemo, Over the Hedge en Horton Hears a Who!), maar Zootopia wist mijn hart te veroveren (vooral Nick en Judy!). Het lied van Shakira vind ik niet echt geweldig, maar het verhaal en de personages wel. Ah, ik heb zin om deze film voor de derde keer te zien...


Fantastic Beasts and Where to Find Them

Wie nog niet weet dat ik een Potterhead ben, is duidelijk nieuw hier, want ik weet niet hoe vaak ik het heb gezegd, maar Harry Potter is mijn leven! Toen een paar jaar geleden bekend was gemaakt dat er een film zou komen van het schoolboek Fantastic Beasts and Where to Find Them, kon ik mijn blijdschap niet bedwingen. En dat wachten... O, vreselijk! Maar het was het waard, van deze film is gewéldig. Als je het nog niet hebt gezien... Waar wacht je nog op?


Afbeeldingsresultaat

The Theory of Everything

Toen een vriendin mij vertelde dat ze The Theory of Everything had herkeken met haar ouders, besloot ik dat het tijd was dat ik de film ook moest zien. Eddie Redmayne had ik niet lang geleden gezien in Fantastic Beasts and Where to Find Them, en hij was geweldig als Newt, dus waarom zou ik deze film dan niet kijken? Precies! En ik ben er fan van. Hoewel ik vreselijk slecht ben in natuurkunde, vind ik het verhaal van Stephen Hawking fascinerend.



Afbeeldingsresultaat voor the breakfast club

The Breakfast Club


Tijdens de kerstvakantie kreeg ik om de een of andere reden heel erg veel zin om al die oude films te kijken, en daar zat The Breakfast Club bij. Ja, ik weet dat deze film bij de favorieten hoort van veel mensen, dus super bijzonder is het niet dat ik deze film erg goed vond. Maar serieus, het is geniaal, origineel, en ontzettend interessant. Het klinkt raar om dit te zeggen, aangezien ik gek ben op Fantasy, maar dit is precies het soort film waarvan ik zou willen dat er meer films en (jeugd)boeken van bestonden.


Afbeeldingsresultaat voor rogue one

Rogue One: A Star Wars Story


Na in 2015 The Force Awakens gezien te hebben, moest ik natuurlijk ook Rogue One zien. Weliswaar Ã©Ã©n jaar later, maar alsnog: Star Wars! Deze film behoort eigenlijk niet echt tot mijn favorieten, maar het is zo'n aanrader dat ik het wel moest toevoegen aan deze lijst. Het is spannend, grappig, spannend en zit vol ontploffingen dat het lijkt op een Michael Bay-film, al mag ik die verwijzing niet maken omdat ik maar één Michael Bay-film heb gezien. Transformers: Age of Extinction. Oeps.

TV-series

Afbeeldingsresultaat voor stranger things poster

Stranger Things

Natuurlijk staat Stranger Things op deze lijst! Het is tenslotte mijn favoriete tv-serie ooit (tot nu toe). De personages zijn geweldig, het verhaal is geweldig, de verwijzingen naar de films van de jaren tachtig zijn geweldig, net zoals dat het afspeelt in 1984. Alles is gewoon geweldig (ook de muziek). En nu komt het onvermijdelijke: heb jij Stranger Things nog niet gezien? Waar wacht je nog op?!

Afbeeldingsresultaat

Sherlock

Hier smokkel ik een beetje mee, omdat ik de eerste drie seizoenen allemaal in 2015 heb gezien, maar de kerstspecial, of eigenlijk is het een nieuwjaarsspecial, kwam uit op 1 januari 2016, dus dat verklaart de boel. Sherlock is grappig, leuk, spannend, eng en weet je helemaal (emotioneel) te breken. De special, The Abominable Bride genaamd, speelt zich af in de negentiende eeuw, zoals de originele Sherlock Holmes-verhalen, dus als je Sherlock Holmes hebt gelezen zie je continu verwijzingen! (De special staat trouwens nu ook op Netflix, dus als je benieuwd bent...) En seizoen vier is nu op zondag op BBC One te zien, maar ik waarschuw je wel alvast: Sherlock draait nu alleen maar om emoties, dus heb je een tere hart, dan eh... zou ik deze serie niet kijken, want je komt er niet heelhuids uit. 

Wat zijn jouw favoriete films en TV-series van 2016?

Reacties

Populaire posts