Recensie: Now You See Me (Now You See Me #1)

Afbeeldingsresultaat voor now you see me poster
Titel: Now You See Me
Regisseur: Louis Leterrier
Serie: Now You See Me #1
Acteurs: Jesse Eisenberg, Common, Mark Ruffalo
Genre: Crime, Mystery, Thriller
Verschenen: 27 juni 2013
Duur: 115 minuten
Cijfer: 7,0 of 4/5 sterren

Four magicians each answer a mysterious summons to an obscure address with secrets inside. A year later, they are the Four Horsemen, big time stage illusionists who climax their sold out Las Vegas show with a bank apparently robbed for real. This puts agents Dylan Rhodes of the FBI and Alma Dray of Interpol on the case to find out how they did it. However, this mystery proves difficult to solve even with the insights of the professional illusion exposer, Thaddeus Bradley. What follows is a bizarre investigation where nothing is what it seems with illusions, dark secrets and hidden agendas galore as all involved are reminded of a great truth in this puzzle: the closer you look, the less you see. (IMDb.com)

Iedereen heeft vast wel een keer gehoord van Now You See Me. Nou ja, ik in ieder geval wel. Gezien had ik het niet, zelfs niet toen de tweede film te zien was in de bioscoop en later toen die ook te koop was in de winkels. In de kerstvakantie wilden we (mijn ouders, mijn zusje en ik) een film kijken en uiteindelijk is dat deze geworden! Want anders had het nog een tijd moeten duren voordat ik deze film daadwerkelijk zo zien.

Now You See Me gaat over illusionisten, iets wat ik niet wist, dus je zou kunnen zeggen dat ik redelijk verbaasd was toen ik daar achter kwam. Nu had ik eerder nog nooit een film over illusionisten gezien, en aangezien ik geen flauw idee had hoe ze al die trucs uitvoerden, was het ontzettend interessant om te zien hoe ze achter de schermen te werk gingen. Natuurlijk is het elke keer en voor iedereen anders, maar nog steeds: het was super interessant.

Het verhaal is buitengewoon. Misschien niet heel erg origineel, maar wel bijzonder en het zit vol met plottwists! Nu heb ik het verhaal waarschijnlijk een beetje gespoild, maar het is wel waar, dus als je van plottwists houdt is deze film gewoon perfect.

En meer kan ik eigenlijk niet zeggen, omdat het beter is om deze film in te gaan zonder veel te weten. Ik ben echt benieuwd naar Now You See Me 2, want o mijn goden die trucs zijn zo cool. Ik raad deze film aan als je houdt van mysterie, illustionisten en trucs, en als je gek bent op Six of Crows van Leigh Bardugo maar iets moderns wil. Eigenlijk is de enige reden waarom ik dat boek noem omdat beide verhalen over overvallen gaan, dus als je dat interessant vindt, ben je hier aan het juiste adres.

Heb jij Now You See Me gezien?

Reacties

  1. Ik vind deze film zo leuk! En ik zag het einde echt totaal niet aankomen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou echt van de Now You See Me films! Ik heb na het kijken van de films geprobeerd om kaarten te gooien, heheh #epicfail

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga dat niet eens proberen, want het gaat waarschijnlijk nog slechter dan bij jou! Ik laat de trucs maar over aan de pros. :)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts