De Lobsters Boeken Tag

Lobsters. Een extreem awkward liefdesverhaal
Foto: Blossom Books
  


Deze tag is gemaakt door Eline van All the feels, die ook ingevuld is door de schrijvers, Tom Ellen en Lucy Ivison!
Ik heb besloten om de tag te doen, omdat ik daar nu gewoon zin in heb. Soms wil je gewoon iets leuks doen. Niet dat recensies niet leuk zijn, maar ze kosten zo veel tijd... Tags integendeel zijn altijd wel leuk en je laat gewoon een stukje van jezelf zien aan anderen!
Wat ook heel erg leuk is, is dat de cover gemaakt is door Emmy van Zon en maan!
Ik heb de vragen vertaald naar het Nederlands, de originele vragen kun je hier vinden.

1. Freddie 
Een boek waarvan de buitenkant niet echt lijkt op de binnenkant. (Het hoeft niet negatief te zijn. Het kan een mooie boek zijn dat uiteindelijk afschuwelijk bleek te zijn, of een boek met een slechte cover die geweldig bleek te zijn!) 
De Alchemist van Michael Scott. Die cover is zo mooi. Super mooi. Helaas duurde het mij maanden voordat ik het boek uit had. Dat zegt al iets over het verhaal, niet waar?
Ik heb nog geen boeken gelezen met een slechte cover en een goed verhaal, dus iets positiefs kan ik niet verzinnen.

2. Warme Cassis
Een boek waar niemand van schijnt te houden, maar jij juist heel veel!
Seeker van Arwen Elys Dayton. Serieus. Iedereen die ik ken heeft óf het boek niet uitgelezen óf geeft het een 6. Ben ik nou de enige die het zo geweldig vind? Laat er alsjeblieft iemand anders zijn die ook van dit boek houdt!

3. Lobster
Als je één boekpersonage kon kiezen om je Lobster te zijn, en dat ze voor altijd bij je blijven, wie zou je dan kiezen?
Dit is eigenlijk best moeilijk, omdat als ik een personage uit een boek pluk, de andere personages van het boek verdrietig zullen zijn. Voor deze vraag ga ik denk ik voor Percy Jackson. Ik bedoel, wie houdt nou weer niet van zijn grapjes? En als ik in gevaar ben kan hij mij gewoon redden. :)

4. Carmen
Een boek waar je een sterk gevoel tegen had, dat je misschien niet even kan uitleggen, totdat je het tot je beschikking kreeg, las, en uiteindelijk van hield. (Ik weet dat Stella aan het eind niet van Carmen houdt, maar ik stel voor dat Carmen in het echt een heel erg goede persoon is)
Vreemd genoeg was dit ook Seeker. Het sprak mij gewoon niet zo heel erg aan. De cover vond ik wel mooi, maar het verhaal? Nee. Ook had ik het eerste hoofdstuk gelezen als voorproefje, maar nee, ik vond het ook niet echt geweldig. Totdat ik het boek kreeg bij de sleepover van Boekhandel Stevens en het boek in één dag uitlas.

5. Ham/Sannah
Lievelings boeken ship aller tijden.
Ehh... Caleo van De Helden van Olympus? En ik ga niet zeggen uit welke namen deze ship bestaan.

6. Robin
Griffoendor, Ravenklauw, Zwadderig of Huffelpuff?
RAVENKLAUW!!!!

7. Één voor allen en allen voor één."
Een boek waar je van houdt dat een vriendschap heeft die belangrijk is voor het verhaal. (Zoals Hannah/Stella/Tilly/Grace, wat erg belangrijk was, maar ook Sam/Robin/Chris.)
Nou, dat is denk ik de Harry Potter serie van J.K. Rowling. Als je Harry, Ron en Hermelien niet als goede vrienden berekent....

8. Stella 
Een boek dat helemaal anders is dan je normale "leessmaak" dat je niet begrijpt waarom je er uiteindelijk van houdt. (Je houdt van hedendaagse boeken, maar las uiteindeljk een fantasy-boek waar je uiteindelijk van hield, je las je eerste LGBT boek en het was één van de beste boeken die je ooit had gelezen, je leest gewoonlijk klassiekers, maar leest een YA-boek om te laten zien dat het minderwaardig is en het blijkt dan uiteindelijk geweldig te zijn.) 
Ik Geef Je de Zon van Jandy Nelson. Normaal ben ik niet zo een fan van hedendaagse boeken. Ik ben meer een fantasy-fanaat. Als je kijkt naar mijn favoriete schrijvers, ontdek je dat ze allemaal fantasy-boeken schrijven. Totdat ik IGJDZ las. Ik was onmiddelijk verkocht. Het boek is sindsdien mijn lievelingsboek. Hedendaags is nog steeds niet mijn favoriet, maar wel die van Jandy Nelson. 

Reacties

Populaire posts