Op mijn verlanglijstje... Deel 1

Als een bookjunkie (serieus, ik kan niet zonder boeken) heb ik een boel boeken op mijn verlanglijst staan. Veel daarvan komen volgend jaar uit, dus hier alvast een blik op de boeken waar ik me het meest op verheug. O, en sommige boeken zijn sinds kort uitgekomen en die wil ik nog graag hebben.

Silber. Het derde boek der dromen
Foto: Blossom Books
Silber. Het derde boek der dromen (Silber. Das dritte Buch der Träume) van Kerstin Gier
Ik heb de eerste twee boeken letterlijk verslonden. En de covers zijn afschuwelijk mooi. Geen wonder dat ik dit boek zo graag wil lezen. Er is ook nog een ander ding wat in dit boek bekend wordt gemaakt: wie Secrecy is. Welke lezer vraagt zich dat nou weer niet af?!

Winter
Foto: Feiwel and Friends
Winter van Marissa Meyer
Ik wil niet hetzelfde zeggen over deze serie als de serie hiervoor, maar ik las Cinder, Scarlet en Cress in Ă©Ă©n ruk uit. Wie wil nou weer niet Winter lezen? Ik heb ook nog eens gehoord dat dit boek achthonderd bladzijdes heeft. Dat is urenlang leesplezier!

Ontworteld - Naomi Novik
Foto: Luitingh-Sijthoff
Ontworteld (Uprooted) van Naomi Novik
Sinds ik het voorstukje van dit boek las in Eclips' 21ste nummer, ben ik hier verslaafd aan geraakt. Ik wil dit boek koste wat het kost krijgen. De cover sprak mij onmiddelijk aan en het voorproefje ook. Ik moet en zal dit boek volgend jaar lezen.

Foto: Myth & Mystery
The Hidden Oracle van Rick Riordan
Ik ben een grote Rick Riordan-fan. Echt. GROOT. Ik heb bijna al zijn boeken. Volgens mij mis alleen nog maar eentje, namelijk Percy Jackson's Greek Heroes. Verder heb ik alles.
Ik ben ook een grote Percy Jackson-fan, dus toen een vriendin mij vertelde dat er een nieuw boek waar Percy in afspeelde kwam (ik was nog niet het internet opgegaan, anders had ik dit allemaal wel gezien), kon ik onmiddelijk niet meer wachten en toen Rick Riordan de cover lanceerde (hoe noem je het anders?) ging ik dood, omdat de cover gewoon geweldig is. Kom op, John Rocco is Ă©Ă©n van de beste illustrators die er zijn! Ik zal in ieder geval dit boek kopen en lezen en lezen en lezen.

Foto: Unieboek Spectrum
Traveler (Traveler) van Arwen Elys Dayton
Dit is nou een boek dat als die uitkomt, ik onmiddelijk naar de winkel ren, hem van de kast haal (of van de tafel, wat waarschijnlijker is), naar de kassa ren, afreken en naar huis ga om hem onmiddelijk te lezen. Dit is het boek waarbij ik fangirl tot ik neerval. Zo erg houd ik van Seeker. En zo erg zal ik van Traveler houden (hoewel ik nog niet weet of dit boek even goed zal zijn als het eerste deel...). Dit boek (de Nederlandse versie) komt uit op 25 april, precies Ă©Ă©n dag na Yalfest. Het enige waar ik bang voor ben is dat het boek niet te koop zal zijn op het festival. Dan zal ik de volgende dag naar de boekhandel moeten gaan, maar ja, ik zal alles doen om dit boek in bezit te krijgen.

Reacties

Populaire posts