December Wrap-up

Zo, dat was weer de laatste maand van 2015! Ik heb snel een nieuw reading challenge aangemaakt op Goodreads en Hebban.nl, beiden met 100 boeken!
Omdat dit de laatste maand was heb ik veel boeken kunnen krijgen en lezen en was het ook echt een boekenmaand. Ik bedoel, welke proud bookjunkie krijgt nou weer géén boeken in december? Bijna niemand, dus.

De Prinses (The Heir) van Kiera Cass
5/5 Wie houdt nou weer niet van het sprookje tussen Maxon en America? Dit vervolg op De Selectie-trilogie was leuk, maar niet heel erg bijzonder. Ik heb van veel mensen gehoord dat ze zich irriteren aan Eadlyn. Ik irriteerde me ook aan bepaalde personen. Niet aan Eadlyn, maar juist aan 34 van de 35 kandidaten van de selectie! Oeps. Toch is dit boek vijf sterren waard, ik kan niet wachten om deel 5 te lezen!

De Hemel Begint Bij Je Voeten (The Sky is Everywhere) van Jandy Nelson
10/5 Duh! Het is Jandy Nelson!
Eerder dit jaar kreeg ik de kans om Ik Geef Je de Zon (I'll Give You the Sun) (ook van Jandy!) te lezen en raakte ik er helemaal verslaafd aan. Eindelijk heb ik DHBBJV kunnen lezen en niets anders kunnen doen dan ervan houden. Een recensie volgt!

Losgelaten (Emancipated) van M.G. Reyes
5/5 Wat een leuk boek! Voor ik dit boek begon te lezen dacht ik dat het een heel erg meisjesachtig verhaal zou hebben, maar dat was helemaal niet waar. Het bleek heel erg anders te zijn dan ik dacht! Ik ben er zelfs van gaan houden! Ondertussen is dit boek een van mijn favorieten in 2015.

Clockwork Prince Manga van Cassandra Clare en HyeKyung Baek
5/5 Een vriendin van me was zo aardig om deze manga aan me uit te lenen en ik heb het ook in no time uitgelezen. De illustraties zijn mooi, maar ook een beetje onrealistisch en raar. Ik bedoel, was het niet zo dat Gabriel langer was dan Gideon? Ik kan het ook verkeerd hebben hoor, maar in deze manga was Gideon langer dan Gabriel. Charlotte ziet er ook veels te jong uit. Ondanks deze dingen vond ik het toch een leuk boek en heb ik het ook vijf sterren gegeven.

De Labyrintrenner (The Maze Runner) van James Dashner
4/5 Eindelijk heb ik dit boek gelezen! Wat ik wel stom vind is dat ik eerst de film heb gezien en daarna pas het boek heb gelezen, maar het boek lijkt niet zo erg op de film, dus dat is niet zo erg. Toch heb ik dit boek maar vier sterren gegeven, omdat ik het niet super geweldig vind. Het is niet slecht, maar ook niet geweldig. Vandaar de vier sterren.

Mars (The Martian) van Andy Weir
5/5 Het heeft mij twee maanden geduurd om dit boek te lezen en ondanks die lange tijd geef ik dit boek vijf sterren. Hoe dat is gekomen? Tot de eerste helft van dit boek vond ik dat het boek vier sterren waard was. Toen drie sterren. Toen weer vier sterren. En toen eindigde het met vijf sterren. Waarom? Ik heb geen idee. Het leek me stom om het minder dan vijf sterren te geven. Reden nummer 1: je voelt mee met Mark Watney.

Hush, Hush (Hush, Hush) van Becca Fitzpatrick
3/5 Ik heb veel genoten van dit boek, hoewel ik de schrijfstijl niet echt bijzonder vond. Ook vond ik de hoofdpersoon, Nora, nogal raar. Een paar keer was ze woedend, dan weer niet, dan weer wel. Ik begreep het niet echt. Sommige dingen werden een paar keer herhaald, alsof ik dát nog niet wist! Vandaar de drie in plaats van vijf. Had ik niet eerder verteld dat ik niet van boeken houd met engelen? Ik heb ontdekt dat ik ze gewoon stom vind. Hoe goed het boek ook mag zijn, ik kan engelen niet uitstaan. Nog een andere reden waarom dit boek maar drie sterren heeft.

Het Bunkerdagboek (The Bunker Diary) van Kevin Brooks
4/5 Dit boek is het raarste boek dat ik ooit heb gelezen. Veel kan ik er niet over zeggen, omdat overal spoilers op de loer liggen. Als je wilt begrijpen waar ik het over heb, lees het boek. Je zult het in één keer begrijpen. Wow. Dat dit boek zo zou gaan had ik echt niet verwacht, omdat je zoiets niet gewend bent. Welke andere boeken gaan ook zo? Geen één. Precies.

Reacties

Populaire posts