Hebban Young Adult Leesclub: Hush, Hush "Voor het lezen"

Foto: Uitgeverij Moon

Deze maand doe ik mee met de YA leesclub van Hebban.nl over het boek Hush, Hush van Becca Fitzpatrick, die ik ook gestuurd heb gekregen de leesclub. Het eerste onderdeel was een paar dagen geleden begonnen en ik heb besloten om mijn stukjes ook op mijn blog te plaatsen, want: waarom niet?

Voor ik het over de samenvatting ga hebben, wil ik het even over de nieuwe en de oude cover hebben. Hoe Hush, hush er nu uit ziet is super mooi! Oke, dat moet je ook niet al te letterlijk nemen, maar als je het vergelijkt met de oude cover... 
Volgens de nieuwe cover gaat het boek waarschijnlijk over een gevallen engel, nou ja, het staat er ook onder: "Een gevallen engel", die Patch heet (volgens de achterkant) en die verliefd wordt op Nora Grey. Nora is een mens en wordt verliefd op Patch. Oke...
Als ik de samenvatting lees denk ik onmiddelijk dat het een cliche boek is. Ik wil niet slecht gaan denken over dit boek of zo, maar er zijn tig boeken met deze samenvatting. Meisje ontmoet nieuwe klasgenoot, hij heeft een vreemde aantrekkingskracht op haar en hij lijkt haar te kennen, ook al weet ze niet hoe, ze worden verliefd, einde. Een voorbeeld van een ander boek met zo'n soort samenvatting? Remembrance van Michelle Madow. Of dit boek ook op die manier gaat weet ik niet. Waarschijnlijk niet, maar dat maak ik op uit de samenvatting. Ik kon ook niets anders doen dan zuchten toen ik de achterkant las.
Wat voor mij onduidelijk is, is de titel. Ik heb eventjes google translate gebruikt (niet door vertellen, he!) en de titel vertaald. "Hush" betekent "stilte" of "rust". Wat dat met dit boek te maken heeft? Geen idee. Als je "hush-hush" vertaald, wat niet op die manier op de cover staat, maar vaak worden er woordspelingen gebruikt in titels, betekent dat "zeer geheim" of "vertrouwelijk". Dat laatste kan ik me wel voorstellen. "Zeer geheim". Of dat ook een rol speelt in het verhaal moet je niet aan mij vragen. 
Om heel erg eerlijk te zijn heb ik ook geen idee of dit boek iets wordt. Ik heb namelijk een hekel aan boeken over engelen, ahem Fallen van Lauren Kate (alhoewel ik het eerste boek heel erg leuk vond en de rest steeds minder) en probeer ook zo weinig boeken over hen te lezen. Of ik andere boeken met engelen heb gelezen? Ja, helaas met hetzelfde resultaat. Dromendochter van Laini Taylor, bijvoorbeeld.
Wil ik dit boek lezen? Natuurlijk! Al stond het niet helemaal bovenaan mijn nog-te-lezen-lijst, maar het stond er in ieder geval wel op!

Eerder verschenen op Hebban.nl

Reacties

Populaire posts