Recensie: Captain America: Civil War


Titel: Civil War
Regisseur: Anthony Russo, Joe Russo
Serie: Captain America #3
Gebaseerd op: Marvel's Civil War (Comic)
Acteurs: Chris Evans, Robert Downey Jr., Scarlet Johansson
Genre: Action, Adventure, Sci-Fi
Verschenen: 28 april 2016
Duur: 146 minuten
Cijfer: 9,0 of 5/5 sterren

With many people fearing the actions of super heroes, the government decides to push for the Anti-Hero Registration Act, a law that limits a heroes actions. This results in a division in The Avengers. Iron Man stands with this Act, claiming that their actions must be kept in check otherwise cities will continue to be destroyed, but Captain America feels that saving the world is daring enough and that they cannot rely on the government to protect the world. This escalates into an all-out war beween Team Iron Man (Iran Man, Black Panther, Vison, Black Widow, War Machine, and Spiderman) and Team Captain America (Captain America, Bucky Barnes, Falcon, Sharon Carter, Scarlett Witch, Hawkeye and Ant Man) while a new villain emerges. (IMdB)


Captain America is een van mijn favoriete Avengers (na Hawkeye en Black Widow), dus waarom zou ik niet naar Civil War gaan? Niet veel later zat ik in de bioscoop met een 3D-bril die telkens afzakte (want twee brillen op elkaar werken niet echt goed samen).

Waar The First Avenger helemaal geen andere leden van de Avengers bevatte en The Winter Soldier (die ik overigens nog niet heb gezien) alleen Black Widow (toch?), had Civil War bijna alle Avengers (Thor en de Hulk waren er niet). Of ik dit erg vond? Nee. Behalve dat ik Ant Man niet heb gezien, dus eerst was ik een beetje in de war met wie Scott Lang was (hoewal daarna alles duidelijk werd toen hij een pak aan had).

Civil War zit met net zoveel spanning, romantiek en actie als The Avengers: Age of Ultron. Veel meer kun je niet verwachten. O ja, en dat Captain America Iron Man inbeukt met zijn schild. Maar goed, anders heette het ook geen Civil War.

Degenen die deze film nog niet hebben gezien, maar wel weten dat er twee teams zijn, Team Cap en Team Iron Man, en afvragen bij welke ik hoor: ik ben door en door Team Cap. Of iets mijn kan overhalen naar Team Iron Man? Nee. Oké, heel eventjes, toen duidelijk was wat er mijn zijn ouders wat gebeurd, maar daarna onmiddelijk niet meer. Wat is Stark toch een irritante man. Vandaar dat ik zijn films ook niet zo waardeer (behalve Iron Man 3, want daarin hoor je Ready, Aim, Fire! van Imagine Dragons).

In Age of Ultron zijn er veel Hulk/Black Widow feels. In Civil War zijn twee heel andere personen in de spotlights. En om eerlijk te zijn had ik het nooit zien aankomen. Maar goed, het heeft met Vision te maken. Vandaar. Want sinds wanneer heeft Vision gevóélens? Hmm...

Kortom, Civil War is een film in de Marvel-industrie die iedereen ooit gezien moet hebben. Of dit mijn favoriete film van het jaar is kan ik nog niet met zekerheid zeggen (want Fantastic Beasts and Where to Find Them is er ook nog). Het is in ieder geval wel de beste film die ik dit jaar tot nu toe heb gezien. Sorry The Book Thief, maar ik ben een grotere Marvel-fan en een persoon die van actiefilms houdt.

Heb jij Captain America: Civil War gezien?

Reacties

Populaire posts