Goede voornemens?

Zoals iedereen weet is er weer een nieuw jaar aangebroken, waarbij velen aan goede voornemens doen. Heb ik die?
Ik moet toegeven dat ik het niet zo heb met die voornemens. Vorig jaar had ik er eentje, die en die mislukte al in februari, dus met goede voornemens moet je niet bij mij zijn.
Als je je afvraagd wat mijn "goede" voornemen was, ik was van plan om iedere maand maar één boek te kopen. Tja, mislukt moet ik zeggen. Ik had ook al besloten wélke boeken ik zou gaan kopen en dat was ook mislukt. Ik heb alleen de boeken die ik had gepland voor januari en februari weten te krijgen. De andere tien? Nee, die heb ik niet gekocht. Nu weet ik dat je nooit moet plannen wat je wilt kopen, want van de plannen komt toch niks van. Bij mij dan.

Nou, mijn goede voornemens dan maar. Het zijn er niet zo veel, maar ik wil ze wel graag voltooien. Of mij aan ze houden. Alsof ze regels zijn, zeg maar.

1. Om de één of twee maanden in ieder geval één video op YouTube plaatsen. 
Je wist het vast niet, maar ik heb sinds 2014 een YouTube kanaal, De Bookgeek genaamd, en ik maakte video's tot ongeveer een halfjaar geleden, toen ik onverwachts stopte. Ik wil hier graag mee verder gaan, dus hopelijk komen er meer video's op.
Nog één ding, ik maakte ze altijd in het Engels en ik heb besloten om Nederlandse video's te plaatsen, om Nederland te steunen.

2. In ieder geval één verhaal voltooien.
Één van mijn grote dromen is een boek schrijven. De enige manier om dat te doen is door een verhaal te voltooien. Waarom dit altijd mislukt? Ik krijg een idee voor een verhaal. Mooi, toch? Nee. Ik begin te schrijven. Na een tijdje (soms 5.000, 10.000 of 20.000) stop ik en ga ik niet meer verder? Waarom? Geen idee. Ik wil dus één van mijn verhalen voltooien en publiceren. Op dit moment zit ik te twijfelen tussen zelf-publicatie en een echte uitgever, dus wat zal ik kiezen? Wel natuurlijk als ik een verhaal af heb, maar dat is mijn doel. Ik heb een jaar de tijd. Spannend!

3. Niet alleen maar boeken lezen.
Huh? Mijn grote probleem is dat ik verslaafd ben aan boeken en als je verslaafd ben aan een ding, doe je andere dingen niet. Ik ben nog maar vijftien, dus moet ik naar school. Wat heb je op school? Toetsen. En wat is het probleem als je toetsen hebt en een stuk van twintig boeken die je nog moet lezen? Precies. Je gaat lezen. Ik ga dit jaar dus proberen iets aan school te doen (want de vorige keer kwam ik in de problemen. Oeps.).

Ik heb zoals je ziet niet zo veel goede voornemens, maar ik vind dat je er wel in ieder geval één moet hebben. Nou ja, "moeten". Gewoon, een doel hebben wat je wilt bereiken. Dit zijn dus de mijne. Heb jij goede voornemens?

Reacties

Populaire posts